X

حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه

ارتش آمریکا اقدام به پرتاب ده‌ها موشک کروز به یک پایگاه هوایی در خاک سوریه کرده‌است. این حمله اندکی پس از انتشار گزارش‌ها در مورد حمله شیمیایی به خان‌شیخون و در واکنش به آن صورت گرفته‌است. خلاصه‌ای از وقایع و واکنش‌های ساعت‌های گذشته را در این صفحه دنبال کنید.

خلاصه‌ای از واکنش‌ها به حمله موشکی، در آمریکا، و دیگر کشورها:

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این حمله به‌جا و مناسب بود. حل مشکل سوریه پیچیده است. اما بشار اسد باید پاسخگو باشد و حامیانش باید مسیر خود را تغییر دهند. من منتظرم تا دولت، در ادامه تلاش‌های خود، کنگره را بیشتر سهیم کند.

رهبر اقلیت دمکرات در سنا، چاک شومر: در عین اطمینان یافتن از اینکه بشار اسد بداند وقتی دست به چنین کار وحشیانه‌ای می‌زند، بهای آن را نیز پرداخت خواهد کرد، لازم است دولت ترامپ استراتژی خود را ارائه کرده و از کنگره، پیش از اجرای آن، مشورت بگیرد.

وزارت خارجه ایران حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه را «شدیدا محکوم» کرده‌است.

رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفته «روابط تیره فعلی بین روسیه و آمریکا، پس از این حمله، تا حدودی، بدتر خواهد شد».

عربستان سعودی گفته این کشور از عملیات نظامی ایالات متحده و حمله موشکی به پایگاه دولت سوریه در حمص «کاملا حمایت» می‌کند.

دولت بریتانیا «کاملا» از حمله هوایی به حمص حمایت کرده و گفته «واکنشی مناسب به حمله شیمیایی وحشیانه توسط حکومت سوریه بود».

شورای ملی سوریه، ائتلافی عمده از مخالفان بشار اسد، ضمن استقبال از حمله موشکی انجام شده به پایگاه هوایی دولت سوریه، خواستار ادامه آن تا توقف حملات هوایی دولتی و توقف «استفاده از سلاح‌های منع‌شده از سوی جامعه جهانی» شده‌است.

رادیو فردا