X
    Categories: سینما

لیست چهاربرنده اصلی سیمرغ جشنواره سی و پنج فجر سینمای امسال

به گزارش سایت کافه سینما  این خبر قطعی است و هرگونه تفاوت در فهرست بهترین بازیگران جشنواره در بیست و چهار ساعت آینده، حاکی از تغییر در نتایج و ملاحظات دیگر است.
چهار برنده سیمرغ بازیگری جشنواره فجر امسال را بشناسید. لازم به ذکرست این خبر قطعی است و هرگونه تفاوت در فهرست بهترین بازیگران جشنواره در بیست و چهار ساعت آینده، حاکی از تغییر در نتایج و ملاحظات دیگر است.

 برندگان بدین شرح هستند:

بهترین بازیگر مکمل زن:

ثریا قاسمی برای ویلایی ها

بهترین بازیگر مکمل مرد:

هادی حجازی فر برای ماجرای نیمروز

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

امیر آقایی برای بدون تاریخ ،بدون امضاء

بهترین بازیگر نقش اول زن:

لیلا حاتمی برای رگ خواب

منبع : کافه سینما
رئیسیان در گفتگو با مشرق نیوز گفت حجت الله ایوبی ضررهای جبران ناپذیری به سینمای ایران وارد کرده است.
کارگردان «دوران عاشقی» معتقد است که داوری‌ در دوره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر تا حدی غیرقابل قبول بود که نتیجه این می شود که سینمای ایران متضرر اشتباهات نادرست مدیریتی می‌شود.

جشنواره سی و پنجم فیلم فجر که از روز یکشنبه 10 بهمن ماه کار خود را شروع کرده بود در روزهای پایانی خود با آرای هیات انتخاب داوران و نادیده گرفتن برخی فیلمها و بازیگران همراه بود. در این خصوص علیرضا رئیسیان کارگردان «دوران عاشقی» گفت: معمولا در اینگونه مسایل ورود نمی کنم اما در این اتفاق به این دلیل که سکوت کردن به نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت اجتماعی و شخصی است صحبت می کنم.

وی افزود: اساسا گروه مدیریتی حجت الله ایوبی از همان روز اول تا به امروز نشان داد که قایل به استفاده و مشارکت همه نیروها و جناح ها در سینمای ایران نبوده و متاسفانه خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به بدنه سینمای کشور وارد کرده است. در این راستا رییس سازمان سینمایی با گروهی خاص و مدنظر خود همسویی داشته است که عواقب سختی هم به دنبال داشته است.رئیسیان با اشاره به انتخاب دوره سی و پنجم فیلم فجر اضافه کرد: نتایج جشنواره در هر دوره ای در آرای هیات داوران آن خلاصه می‌شود و آن چه که لغزش و کاستی باشد جبران ناپذیر است. داوری در جشنواره امسال از هیچ منطق کارشناسانه ای پیروی نمی کرد و در هیچ دوره‌ای تا به این اندازه به آرای داوران اعتراض نکرده بودند و حتی برخی کاندیداها نیز انصراف خود را از این جشنواره اعلام کردند که شکل نامطلوبی را در آینده سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر پیدا می کند.

کارگردان «دوران عاشقی» تصریح کرد: باید به آنها حق داد به این دلیل که آنقدر کاهش جریان کارشناسی در جشنواره سی و پنجم زیاد بود که کسی هم اگر به سیمرغ برسد انگار که با خودش مسابقه داده است و برای ما که در سینمای ایران حضور داریم چنین اتفاق و اقدامی در انتخاب فیلمها توسط هیات داوران مشهود بوده است و نتیجه این می شود که سینمای ایران متضرر اشتباهات نادرست مدیریتی می‌شود.کارگردان «چهل سالگی» خاط نشان کرد: در سالی که فیلم خاص و پدیده‌ای در جشنواره وجود نداشت و غافلگیری در آن ندیدیم در اقدامی جدید، تعداد فیلمها انقدر افزایش یافت که کار اثر برتر در رشته های تخصصی را سخت تر کرده است.

رئیسیان با یک مثال ادامه داد که ترکیب داوری این دور از جشنواره در حد داوری لیگ برتر نبود و نهایتا می توان داوریها را در حد دسته یک دانست و جای این سوال پیش می‌آید که آیا سینمای ایران آنقدر کمبود داور و نیروی موثر دارد که از برخی از آنها در جشنواره های مختلف هم استفاده می شود؟وی خطاب به حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ گفت: حالا باید شما بر این تصمیم‌گیری‌های نادرست بایستید و هنگام خداحافظی از سینمای ایران در کنار افتخارات خود به زیان و ضررهایی که به بدنه سینمای ایران وارد کردید در کارنامه خود هم نگاه کنید.

**رامین سفری