X

ریاض پایتخت عربستان سعودی برای نخستین بار هدف شلیک یک موشک بالیستیک توسط حوثی های تحت الحمایه رژیم ایران از خاک یمن قرار گرفت!

منابع  انصار الله الحوثی یمنی: از این پس پایتخت سعودی را بیش از پیش زیر آتش موشکهای خود خواهیم گرفت.

برخی رسانه‌های متعلق به شورشیان حوثی یمنی از اصابت یک موشک بالستیک پیشرفته به  ریاض پایتخت عربستان سعودی  خبر می‌دهند.

 

سایت موسوم به مشرق نیوز به نقل از سایت موسوم به فارس نیوز (ارگانهای وابسته به سپاه پاسداران) مدعی است که منابع یمنی از شلیک و اصابت یک موشک پیشرفته به  ریاض در عربستان خبر داده اند.

شبکه خبری العالم نیز به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش داد؛  یک فروند موشک بالستیک پیشرفته شلیک شده از خاک یمن به پایگاهی نظامی در ریاض پایتخت عربستان اصابت کرده است.

پایگاه خبری متابعات به نقل از یک مقام نظامی وابسته به انصارالله الحوثی یمنی و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمنی  نوشت که یک موشک بالستیک پرتاب شده از خاک یمن به یک هدف نظامی در  ریاض اصابت کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این خبر منتشر نشده است اما بعضی از ساکنان ریاض در توئیتر می‌گویند که صدایی شبیه صدای انفجار مهیب شنیده‌اند.

در عین حال، نیروی موشکی شورشیان یمن درباره شلیک موشکی‌ شب گذشته به سوی  پایگاه نظامی در منطقه «المزاحمیه» واقع در غرب ریاض، پایتخت عربستان، بیانیه مهمی صادر کرد.در این بیانیه آمده است:

“در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان سعودی و آمریکا علیه یمن و ارتکاب کشتارهای خونین و محاصره های ظالمانه علیه ملت یمن که با همراهی جامعه بین المللی به فجایع بزرگ انسانی منجر شده است این نیرو با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد و به عنوان نماینده مردم یمن و به عنوان نیرویی که در برابر تجاوزات با تمام قدرت ایستادگی می کند و با ایمان به مشروعیت این مبارزه و مشروعیت پاسخ به این تجاوزات و مقدس بودن اصل دفاع از خود با تمام ابزار در اختیار به تهدیدها پاسخ خواهد داد.برای اولین بار اعلام می کنیم؛ نیروی موشکی یمن اقدام به شلیک موفق یک فروند موشک بالستیک روی هدفی نظامی در پایتخت سعودی کردیم و بخاطر این پیشرفت و تحول بی‌همتای موشکی خدا را شاکریم و تاکید می‌کنیم، از این پس پایتخت عربستان هدف حملات موشکی ما خواهد بود”.

یگان موشکی شورشیان الحوثی در یمن و کمیته‌های  وابسته به انصارالله در بیانیه‌ای از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک دوربرد و اصابت آن به پایگاه نظامی عربستان در غرب ریاض خبر داد.

یگان موشکی وابسته به انصارالله در بیانیه‎ای اعلام کرد که یکشنبه‌شب آزمایش موشک بالستیک موفقی را انجام و یک پایگاه نظامی عربستان در منطقه «المزاحمیه» در غرب ریاض را هدف قرار داد. در ادامه بیانیه نیروهای علی عبدالله صالح یمنی و انصارالله آمده است که این موشک بالستیک در پاسخ به ادامه جنایات عربستان و کشتار مردم یمن و محاصره ظالمانه علیه یمنی‎ها شلیک شد.

به گزارش خبرگزاری سبأ، حوثیها  در ادامه بیانیه خود تأکید کرده اند یمن این حق را دارد با تمام توان خود به تجاوزگری‌ها دشمن پاسخ دهد.
یگان موشکی کذائی و انصارالله خاطرنشان کردند که «برای اولین بار اعلام می کنیم که شلیک شب گذشته موشک بالستیک آزمایش موفقی بوده است که به هدف نظامی در ریاض پایتخت و شاخ شیطان سعودی اصابت کرد”.
در ادامه بیانیه آمده است: «از خداوند سبحان به خاطر این پیشرفت موشکی استثنایی سپاسگزاریم و تاکید می کنیم که پایتخت شیطان سعودی اکنون در تیررس موشک‌های یمنی قرار گرفته است.»
تاکنون فرماندهای نظامی عربستان و ائتلاف آن درباره این بیانیه  هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.
منبع: فارس