X

علیرغم تخلیه حلب، هواپیماهای اسد کماکان حومه شهر را بمباران می‌کنند

علیرغم پایان نبرد حلب و تخلیه شهروندان و رزمندگان از این شهر، ارتش سوریه حملات گسترده‌ای به حومه غربی حلب آغاز کرده است.

در پی این حملات که با هدف راندن شهروندان از حومه غربی حلب انجام می‌شود، آنها ناچار به ترک این منطقه شده‌اند. در همین حال ترکیه تدابیر امنیتی مرزهای خود با سوریه را تشدید کرده است.

بمباران گسترده حلب در حالی شدت گرفته است که براساس توافق مسکو، شهروندان از این شهر خارج شده و کسی در این شهر نیست و ساکنان حلب به حومه غربی این شهر منتقل شده‌اند. با اینحال نیروهای رژیم اسد، با افزایش عملیات نظامی در حومه غربی، افرادی را که در آنجا پناه گرفته‌اند ناچار به ترک منطقه کرده‌اند.

بنا به گزارش‌های میدانی، هواپیماهای ارتش سوریه، ده‌ها بار منطقه را بمباران کردند که در اثر این بمباران، بیمارستان میدانی منطقه “بری”، مرکز رسانه‌ای بری تخریب و تلفن‌های همراه، اینترنت و دیگر راه‌های ارتباطی قطع شد.

به گفته شاهدان محلی، هواپیماهای اسد بیش از 60 بار، با بمب‌های خوشه‌ای، بشکه‌های انفجاری و بمب‌های ناپالم به روستای “عین الفیجة” حمله کردند. دیدبان حقوق بشر سوریه نیز گزارش کرد هواپیماهای اسد مناطقی در حومه جنوبی حماه و حومه شمالی این شهر را بمباران کرده‌اند.

در حمص نیز محل تجمع نیروهای مخالف اسد در مناطق قرمص در حومه شمالی حمص و همچنین روستاهای المحطة و سنبل در حمص، بمباران شد.

در همین راستا، ترکیه با هدف کنترل مرزهای خود، شماری تانک و توپ‌ اضافه‌ به مناطق مرزی ارسال کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، تانک و نفربرهای جدید و حداقل 10 عراده توپ جنگی به مناطق اوغوزلی و کرکمیش در جنوب غربی ترکیه و در مرزهای این کشور با سوریه ارسال شده‌ است.

ترکیه همزمان با تقویت نظامی مرزهای خود با سوریه، فشار را بر شهر الباب در شمال سوریه که محل حضور پیکارجویان داعش است را بیشتر کرده است.