این در حالی است که روسیه، تهدید کرده از حق وتو برای جلوگیری از تصویب پیش‌نویس تهیه شده از سوی فرانسه و اسپانیا، استفاده خواهد کرد زیرا با آتش‌بس کاملی که شامل گروه‌های تندرو همچون النصره و داعش می‌شود، مخالف است.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه گفت: «این پیش‌نویسی نیست که بتوان آن را تصویب کرد. این گمان را دارم که هدف حقیقی از طرح این پیش‌نویس، سوق دادن روسیه به استفاده از حق وتو باشد… نمی‌دانم چگونه می‌توانیم اجازه بدهیم این پیش‌نویس تصویب شود».

در واشینگتن هم جان مارک ایرلوت گفت که قصد دارد برای مشارکت در رای گیری، به نیویورک برود.

او افزود: «دبیرکل سازمان ملل درباره جنایت‌های جنگی سخن گفت، این یک حقیقت است».

در متن پیش‌نویس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته، آمده است که از دبیرکل سازمان ملل خواسته می‌شود، گزینه‌هایی برای نظارت بر اجرای قطعنامه زیر نظر سازمان ملل پیشنهاد کند. این قطعنامه تهدید کرده که «اگر هرکدام از طرف‌های جنگ در سوریه به این قطعنامه پایبند نباشند، اقدام‌های بیشتری انجام خواهد شد».

پیش‌نویس قطعنامه از روسیه و آمریکا می‌خواهد «توقف فوری همه اقدام‌های جنگی را در حلب تضمین کنند.. و بدین منظور ابتدا باید تمام پروازهای نظامی بر فراز شهر متوقف شود».

چورکین گفت: «تا کنون سابقه نداشته اعضای شورای امنیت از یک کشور عضو دائم بخواهند فعالیت خود را محدود کند».

او ادامه داد: «باید به چیزی رای دهم که ارتش ما مجبور به پایبندی به آن می‌شود. این بدان معنی نیست که روی دادن بعضی از مسائل غیر ممکن است بلکه روی دادن آن‌ها از راهی مشخص ممکن نیست و این راه به طور حتم قطعنامه‌ای به این شکل نیست».