X

هاشم خواستار در مصاحبه با شبکه جهانی در تی وی، با دعوت از معلمان برای تجمع روز ۱۳ مهر گفت؛ این مملکت را با نام اسلام غارت کرده اند.

هاشم خواستار، رئیس کانون صنفی معلمان مشهد، در مصاحبه با شبکه جهانی “دُرّتی وی” با اشاره به تجمع معلمان و بازنشستگان آموزش و پروش در روزششم مهرماه گفت، خواسته معلمان بیش از معیشت است، آموزش و پروش کاملا از هم پاشیده است و هیچ چیزی بر سر جای خودش نیست.
هاشم خواستارگفت، کشوری که روی نفت خوابیده، سه میلیون و دویست نفر از نوجوانان از حق تحصیل محروم بوده اند. هاشم خواستار در ادامه گفت، معلمان سراسر کشور در روز۱۳ مهر که روز جهانی معلم میباشد، تجمعات اعتراضی گسترده ای را در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهند کرد.
هاشم خواستار در پایان با دعوت همگان به هوشیاری در برابر ظلم حاکمان گفت، این مملکت را با نام اسلام غارت کرده اند و ما باید به دنبال حکومتی باشیم که دین در آن نقشی نداشته باشد.

 

در زیر توجه شما را به متن کامل مصاحبه هاشم خواستار با شبکه جهانی در تی وی جلب میکنیم.

 

سه شنبه ششم مهر ماه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش طبق فراخوان سراسری که از قبلا اعلام شده بود، در سراسر کشور دست به تجمعات اعتراضی زدند، در همین  ارتباط گفتگویی داشتیم با هاشم خواستار، رئیس کانون  صنفی  معلمان مشهد، که توجه شما رو به این گفتگو جلب میکنم۰

آقای خواستار سپاسگذارم از اینکه وفتتون رو دوباره به ما دادید و در این گفتگو  شرکت میکنید۰

خواهش میکنم، لطف کردید، منم از شما کمال تشکر رو دارم۰

شبکه «دُرّتی وی»: آقای خواستار دیروز سه شنبه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش طبق فراخانی که از قبل صادر شده بود دست به تجمعات اعتراضی زدند در کل کشور لطفآ برای بینندگان ما توضیح بدید که این تجمعات به چه صورت بود و خواسته اصلی معلمان و بازنشستگان از برگزاری این تجمعات اعتراضی چیست؟

هاشم خواستار: البته خواسته تجمع کنندگان درسته که یکیش معیشت هست ولی آموزش و پرورش ما کلا از هم پاشیده، یعنی هیچ چیز سر جاش نیست، نه از کلاس درسش که باید  بیست تا شاگرد باشه که خیلی جاها  بالای چهل نفر هست  . نه از مدارسش که باید استاندارد باشه در اکثر استانهای محروم ، حتی داخل استبل و داخل کپر کلاس تشکیل میدهند . معلمها این مسئله رو درک کردند و فهمیده اند که کشور متآسفانه به طرف بسیار نا صحیح  اداره میشود و این اداره شدن در تمام ابعاد زندگی تمام ملت ایران  اثر کرده،  از اون جمله معلمها۰

شما نگاه کنید کشوری که روی نفت خوابیده، با اون همه دلارهای نفتی، خودشون اعلام میکنند که سه میلیون و دویست هزار دانش آموز یعنی بچه های که زیر هجده سال هستند اصلا مدرسه نتوانستند بروند و این یک فاجعه بزرگی است ، واقعا من خودم یک روستایی هستم هر وقت به این مسئله فکر میکنم،  تنم میلرزه که اگر من به مدرسه نمیرفتم چی میشد،  به کجا میرسیدم  چه سرنوشتی داشتم .

این آقایان راحت از کنار اینها و اینجور مسائل میگذرند اصلا انگار نه انگار. من تعجب میکنم که اینها چه  اسمی رو خودشون میگذارند؟ میگن ما ایرانی هستیم ما اسلامی هستیم اگر یک ذره، یک جو انسانیت در وجود انسان باشه که مدیر یک تشکیلات باشه مدیر یک کشور باشه، وزیر آموزش و پرورش باشه، مدیر کل باشه و ببینه که تعداد زیادی  از هموطنانشون محروم هستند  از رفتن به مدرسه، واقعآ اگر دق کنه و بمیره عیبی نداره ولی این آقایان متآسفانه ککشان هم نمیگزه .

ملت ایران باید بدانند  ما درسته که میگیم معیشت ما ؛  معیشت مان هم هست بنده فرق نمیکنه، از شخص خودم بگم، بیش از سی سال سابقه کار داشتم با مدرک مهندسی  الان امسال که اضافه شد یک میلیون و هفتصد میگیرم، شما نگاه کنید ما نمیگيم در مقابل پانصد و ششصد میلیون تومانشان  را ؛ ولی همان حقوقهای معمولی کارمندهایی که خیلی به اینها نزدیک هستند، چهار و پنج برابر ماها هست ما همه این رو درک میکنیم،  اگر معلمان حرکتی دارند ملت ایران باید بدانند که معیشت هم یکی از اونهاست ولی تنها معیشت نیست

شبکه «دُرّتی وی»: آقای خواستار تجمعات در چه  شهرهایی برگزار شد دیروز ؟

هاشم خواستار:  در کل ایران بود من  اگر اسم ببرم حتما یک تعدادی رو فراموش میکنم که نام ببرم، ولی در کل ایران بود بخصوص در مراکز استانها در خود تهران به خوبی برگزار شد، علا رقم اینکه یک بدعتی گذاشته بودند، جلو سازمان بازنشستگی در مراکز استانها و همکاران ما چقدر و به چه درجه از آگاهی رسیدند که مطابق گذشته رفتند جلو آموزش و پرورش و در اونجا تجمع کردند و مسئولین و حراست هم هر کاری کردند که بداخل اداره آموزش و پرورش سازمان آموزش و پرورش ببرند، همکاران نرفتند گفتند این ظلمی که به ما میشه و به دانش آموزانمون میشه باید تمام مردم ببینند که ما فریادمون بلند است ما داریم اعتراض میکنیم هر چند که به این اعتراض این حاکمان گوش نکنند، آقای دکتر شفیعی میگه، این خود نشانه بیداریست .

گیرم که این شمع ها نتابد در شبستان ابد، فروغ فتح فردایی نباشد، اما خود نشانه بیداریست

شبکه «دُرّتی وی»: آقای خواستار طبق اخباری که منتشر شده گویا در ۱۳ مهر ماه یعنی کمتر از یک هفته دیگر معلمان تجمع دیگری رو خواهند داشت در سراسر کشور، لطفآ در این ارتباط برای بینندگان ما توضیح بدید

هاشم خواستار: بله همکارای ما، خوب امکاناتی ندارند، از طرفی تشکلهای صنفی هم که باید نمایندگی این معلمین رو داشته باشند متاسفانه سرکوب شده اند، تحت فشار بسیارهستند، در همین تجمعاتشون اعلام میکردند به همدیگه که سیزده مهر روز جهانی معلم، همچون روز جهانی کارگر نباید فراموش بشه و ما از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر، روز سیزده مهر در جلوی سازمان آموزش و پرورش و در شهرستانها جلو اداره آموزش و پرورش و تهران هم که در جلو مجلس تجمع خواهند کرد، بله این رو معلمان اعلام کردند و من تصور میکنم که ۱۳ مهر به همین مناسبت روز جهانی معلم، همکارهای ما تجمع خوب و شایسته ای داشته باشند۰

من مطلبم اینه که همکارای عزیز همه بیدار بشین، این کشور ما  رو بدون رو در وایسی بنام اسلام دارند غارت میکنند و الان دیگه همه فهمیدند که مسئله اسلام در کار نیست، اگر حاکمان ما با این حقوقهای پانصد و ششصد میلیون تومانی که الان در آمده و به قول مشهور میگن دم خروس هویدا شده، دیگه نمیتوانند ادعایی داشته باشند که بخاطر اسلام هست، مردم فوج فوج  برعکس زمان انقلاب یا زمان پیامبر دارند از اسلام فرار میکنند، برای چی؟ برای اینکه خود امام علی میگه که اگر فقر از در بیاد، ایمان از پنجره میره بیرون.

کشور ما و ما باید برگردیم به همان انقلاب مشروطیت منهای سلطنت که دین  بدون رودر وایسی از حاکمیت، از دولت باید جدا باشه ما باید به دنبال همین باشیم که دین در خانه مردم باید باشه، دین در مسجد باشه در حسینیه باشه، دین نباید ربطی به دولت داشته باشه، حاکمان ما مذهبشون رو و دیدنشون رو باید پشت در بگذارند وهمه ملت رو با یک چشم نگاه کنند

آقای خواستار سپاسگذارم

خیلی متشکرم