X

تعیین وقت دادگاه رسیدگی به اتهامات مهندس حشمت الله طبرزدی

طبق گزارش محمد مقیمی وکیل مهندس حشمت الله طبرزدی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، تاریخ دهم شهریورماه ۱۳۹۵ را جهت رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی تعیین کرد.

محمد مقیمی وکیل حشمت الله طبرزدی  گفت، موکلم متهم  به “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” میباشد.

وی در ادامه گفت که فعالیت‌هایی مانند راه اندازی کمپین حقوق بشری در زندان رجایی شهر و کمپین معیشت و دیگر فعالیت‌های موکلم به عنوان دلایل اتهامات ایشان در کیفرخواست مطرح شده است.

محمد مقیمی اضافه کرد: “موکلم بر این باور است به دلیل اینکه اصول متعدد قانون اساسی کشورمان مانند، محاکمه متهمان سیاسی با حضور هیئت‌منصفه و به‌صورت علنی، اصل برائت، اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها و اصول دادرسی عادلانه که در اسناد جهانی و بین المللی حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی نیز مورد تاکید قرار گرفته است در خصوص ایشان و دیگر فعالان سیاسی و مدنی رعایت نشده و نمی‌شود. بنابراین از استیفاء حق دفاع خود استنکاف خواهد نمود”.

لازم به ذکر است که مهندس حشمت الله طبرزدی، کنشگر سیاسی و دبیر جبهه دمکراتیک ایران که در دو دهه گذشته بارها بازداشت و زندانی شده، بعد از این که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ هنگامی که برای دیدار دکتر محمد ملکی منزل را ترک کرده بود بازداشت و در تاریخ  ۲۳ تیرماه، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.