X

شلیک مداوم موشکهای روسی از دریای خزر ودریای مدیترانه همراه با حملات فزاینده بمب افکنهای روسی

اینها همه نشانه هایی از ضعف و فتور مفرط محور “سپاه قدس- ارتش بعثی بشار اسد- حزب الله لبنان- روسیه” در جنگهای زمینی دربرابر اراده رزمندگان جبهه های سوریه است که زیر پرچم ارتش آزادی سوریه با بیگانگانی که خاک کشورشان را به اشغال خوددرآورده اند میجنگند.
وضع تسلیحات نیروهای وفادار به بشارالاسد به قدری وخیم است که روسها ناچارشده اند تانکهای قراضه دوران جنگ جهانی دوم را که در سال 1947 میلادی از رده خارج شده بود، را در سوریه وارد میدان کنند!
لازم به یادآوری است که این تانکهای بسیار ابتدایی روسی هرگز قدرت نبرد روددرو با تسلیحات غربی را نداشت و ناکارآمدی آن در جنگ شش روزه میان اعراب و اسرائیل به اثبات رسید. در جنگ سوم میان اعراب و اسرائیل در سال 1967 ارتشهای مصر و سوریه که بطور عمده مجهز به این تانکها بودند در ظرف فقط شش روز دربرابر تیپهای رزمنده اسرائیلی متلاشی شدند و از میان رفتند. حالا پس از گذشت پنجاه سال از آن شکست باور نکردنی در جنگ تانکها، سوریه و روسیه دوباره همان تانکهای از رده خارج شده را از انبار وسایل اسقاطی ارتش بعث نظام اسد بیرون کشیده و با رنگ و لعاب وارد صحنه نبرد کرده اند!
تحلیل کارشناسان روسیه در تعلیل این تصمیم آن است که سلاحهای ضد زره مورد استفاده رزمندگان مخالف ارتش بعث از قبیل راکتهای هدایت شونده “تاو” قادر به متلاشی کردن بدنه پیشرفته ترین تانکهای جهان است. به این دلیل دیگر تفاوتی نمیکند با تانکهای هفتادسال پیش مجهزبود یا به مدرن ترین تانکهای صنایع نظامی امروزه! در هردو حال تقدیر در قبول شکست میدانی و حضور برسر میز مذاکرات برای توافق برسردوران انتقال است.
حاصل سخن آن که این همه موشک پرانی و بمباران روسها برای حفظ نظام اسد نیست، برای گسترش بخشیدن به میدان عمل ارتش روسیه (شوروی سابق) میباشد!! سیاست جدیدی که پایگاه های  نظامی ایران هم در چشم انداز تسخیر آن است.
سایت تابناک به نقل از خبرگزاری العالم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مینویسد: تانک افسانه ای “تی – 34 – 85” روسیه که از مشهورترین تانک های روسی است در صحرای سوریه مشاهده شد.
به گزارش العالم، این تانک قهرمان جنگ شوروی علیه آلمان نازی در سال های 1941 – 1945 و سمبل پیروزی روس ها در جنگ است.
خبرگزاری “اسپوتنیک” با انتشار تصویری از این تانک در سوریه، نوشت روسیه در این تانک که در سال 1960 میلادی به خدمت ارتش سوریه درآمد، بهبودهایی ایجاد کرده و ارتش سوریه در جریان جنگ 6 روزه اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1967 میلادی از آن استفاده کرده است.