X

پیروان “اسلام روسی”درایران میخواهند سکوت کنند، اما خبرگزاریهای روسیه با افتخار اعلام میدارند:

به اهتزاز درآمدن پرچم روسیه در ایران، مقارن با  سالگردکودتای آمریکایی – انگلیسی بیست و هشت مرداد

پروازهای روزمره بمب افکنهای دور پرواز روسیه از پایگاه هوایی ایران، نشانه نابودی اقتدار ملی ایران و ضعف مفرط حاکمیت در حفظ استقرار خویش و احساس نیاز شدید به تکیه به یک قدرت بیگانه است!!

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه باصدور یک بیانیه رسمی در مسکو اعلان کرد که بمب افکنهای توپولف ۲۲ روسی زیرچترحمایتی شکاری جنگنده های سوخو ۳۴  روسی  روز پنج‌شنبه ۲۸ مرداد نیز برای سومین روز پیاپی از پایگاه های خود در روسیه وایران !! برای انجام حملاتی برعلیه مواضع گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در استان دیرالزور سوریه پرواز کردند.

روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که هواپیماهایش  از یک پایگاه نظامی در ایران برای انجام حملاتی در سوریه استفاده می‌کنند، و درنتیجه حاکمیت ایران نیزپس از سکوتی طولانی ناچار شد پرده لاپوشانی و دم زدن قلابی از اقتدار و عزت ملی را کنار زده، و با زبونی مثال زدنی استقرار نظامی روسیه   در پایگاه نوژه همدان را تایید نمایند.

به گزارش رادیوفردا در ادامه تحولات جنگ داخلی سوریه، فعالان اپوزیسیون سوری و نیروهای کرد روز پنج‌شنبه خبر دادند که هواپیماهای ارتش سوریه مناطق تحت تسلط کردها در شمال سوریه را بمباران کرده‌اند.

ردور خلیل، سخنگوی نیروهای کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این حملات مناطق غیرنظامی مسکونی و برخی از پایگاه‌های پلیس در شهر الحسکه هدف قرار گرفته‌اند.این حملات چندین قربانی بر جای گذاشته و باعث شد که ساکنان این شهر از خانه‌های خود فرار کنند.گروه ناظر حقوق بشر در سوریه نیز تایید می‌کند که هواپیماهای نظامی سوری مواضع کردها در شهر الحسکه را هدف قرار داده‌اند.

نیروهای کرد و نیروهای حامی حکومت بشار اسد تاکنون درگیری‌های متعددی با هم داشته‌اند اما آن‌گونه که آسوشیتدپرس می‌نویسد این اولین بار است که حکومت سوریه به بمباران هوایی مواضع کردها در الحسکه دست می‌زند.

گزارش دیگر این خبرگزاری همچنین عنوان می‌کند که روسیه به درخواست سازمان ملل متحد برای آتش‌بس ۴۸ ساعته در شهر حلب پاسخ مثبت داده و اعلام آمادگی کرده است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته که مسکو از طرح سازمان ملل برای آتش‌بس در سوریه به این شرط حمایت می‌کند که کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه هم به محله‌های تحت کنترل شورشیان برسد و هم به محله‌های تحت کنترل حکومت سوریه.

وی تاکید کرده که مسکو آماده حمایت از اجرای این طرح در هفته آینده است.

سازمان ملل متحد به تازگی نسبت به وقوع «فاجعه انسانی» بی‌سابقه در حلب هشدار داده و از روسیه و آمریکا خواسته است تا هرچه زودتر بر سر آتش بس در این شهر توافق کنند.