X

ديگر زمان انحصاري كردن اطلاع‌رساني در جوامع گذشته است

 

آيت‌ا… هاشمي تاكيد دارد اطلاع‌رساني نبايد انحصاري شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز در ديدار اعضاي هيات موسس خانه‌ روابط عمومي ايران گفت: ديگر زمان انحصاري كردن اطلاع‌رساني در جوامع گذشته است و رسانه‌هاي مجازي بر آن عقيده‌ باطل خط بطلان كشيدند كه مي‌توان با سانسور و تحريف، حقايق را از مردم پنهان كرد.

آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين مطلب افزود: نصيحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام اين است كه مسائل را خيلي صريح و صادقانه بگوييد.

وي با بيان اين جمله كه «مسئولان روابط عمومي وظيفه سنگيني دارند»، گفت: اينكه در همه‌ دستگاه‌ها و نهادها، پست روابط عمومي، ضروري و ماندگار است، به خاطر اين است كه مسئولان نهادها و دستگاه‌ها ملزمند در همه‌ سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرف‌هاي مردم را بشنوند.

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اين نكته كه نقش ميانه‌اي و پل دو سويه ارتباطي روابط عمومي‌ها بسيار مهم است، گفت: فراموش نكنيم كه با مردمي آگاه در جامعه سروكار داريم كه دوست دارند حقايق را از تريبون‌ها، بلند‌گوها و رسانه‌هاي نظام بشنوند و اگر چنين نباشد، دسترسي به رسانه‌هاي بيگانه خيلي آسان شده كه آنان هم به شكل كاملا حرفه‌اي با شناخت كامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامه‌هاي خويش را به مخاطبان القا مي‌كنند.

او با بيان اين جمله كه «كاركنان روابط عمومي‌ها بايد معتقد باشند كه در بخش مهم سازمان‌ و نهاد خويش مشغول به كارند»، گفت: خوشبختانه سير آگاهي مردم در همه بخش‌هاي جامعه كار روابط عمومي‌ها را آسان و در عين حال پيچيده‌تر كرده، چون اقناع عمومي وظيفه‌ بسيار سنگيني است كه بايد براساس دانش روان‌شناسي و جامعه‌شناسي باشد.

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر كاركرد دو سويه روابط عمومي‌ها براي بيان حرف‌هاي حاكميت و مردم و رساندن پيام متقابل آنان به همديگر، گفت: روابط عمومي‌ها در سازمان‌ها و نهادها، هم حكم گوش را براي شنيدن نكته‌ها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، بايد نيازها، نظرها و بايدها و نبايدهاي نظام و مردم را بگويند و بنويسند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حقيقت را شرط اصلي موفقيت روابط عمومي‌ها در هر جامعه و حاكميتي دانست و گفت: حقيقت در ذات خويش جذابيت‌هايي دارد كه فطرت هر انساني آن را مي‌پذيرد و اگر به پيرايه‌هاي غير واقعي آغشته شود، حتي اگر پذيرش عمومي يابد، مقطعي خواهد بود.