X

تغییر ماهیت تهدیدات و ورود بازیگران جدید فضای پیچیده امنیتی برای جمهوری اسلامی حاکم کرده است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر یک‌شنبه با حضور در همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها در مجمع منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

علی شمخانی در این همایش که در ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی و با حضور 272 نفر از منتخبان از سراسر کشور برگزار شد اولویت‌های اصلی کشور در حوزه امنیت ملی و کارکردهای انحصاری مجلس برای دستیابی به اهداف کشور در بخش‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تشریح کرد.

وی در بخشی از سخنانش با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی حوزه پیرامونی کشور و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه افزود: تغییر ماهیت تهدیدات و ورود بازیگران جدید به این عرصه فضای بسیار پیچیده‌ای را بر محیط امنیتی جمهوری اسلامی حاکم کرده است.

شمخانی تلاش کشورهای فرامنطقه‌ای و متحدان منطقه‌ای آنان برای بهره‌گیری از گروه‌های تروریستی و جریانات تکفیری به منظور تغییر اولویت‌های اصلی جهان اسلام به نفع امنیت رژیم صهیونیستی را ریشه تداوم بحران در منطقه عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح مقتدر و دستگاه‌های امنیتی کارآزموده جمهوری اسلامی ایران با رصد مستمر تهدیدات امنیت ملی با هوشیاری کامل، شناسایی و مقابله سخت و نرم با تهدیدات را در دستور کار داشته و تاکنون هرگونه شیطنت دشمن را قبل از فعلیت یافتن سرکوب کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از شرایط آتش‌بس در سوریه و انجام تحرکات محدود در جنوب حلب افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مطرح شدن طرح آتش بس ضمن مخالفت نکردن با اصل آن، اشکالات ساختاری را متوجه این طرح می‌دانست.

وی افزود: رخداد خان طومان نشان داد که نگرانی‌های مطرح شده از سوی ایران کاملاً درست و متناسب با واقعیت‌های صحنه بوده و آتش‌بس صرفاً فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی از سوی دولت‌های حامی آنان خواهد بود.