X

آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کرد در موضوعات مربوط به امنيت اخلاقي،اسير فضاسازيها و مخالفت افراد نشوید

آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي، «امنيت» را موضوعي «درجه يک» خواندو با تأکيد بر نظارت کامل و جدي مسئولان نيروي انتظامي بر «سلامت فکر و عمل و اخلاق کارکنان» و «تأمين امنيت اجتماعي و اخلاقي» افزود: برنامه‌ها را بر «عقل و منطق»، «عزم و اقتدار» و «قانونگرايي و عطوفت» استوار کنيد تا تصويري کاملاً مطلوب از ناجا در ذهن مردم قدرشناس ترسيم شود.

 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر  رهبري، رهبر  با اشاره به چند رويداد مهم ماه‌هاي اخير از زحمات و تلاش‌هاي فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي و وزير محترم کشور در برقراري امنيت در مراسم دهه فجر و راهپيمايي ۲۲ بهمن، برگزاري همراه با آرامش و امنيت دو مرحله انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين انتخابات مجلس خبرگان و حضور مسئولانه در راه‌هاي مواصلاتي کشور در ايام سفرهاي نوروزي، تشکر و قدرداني کرد.  آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص سفرهاي نوروزي اين نکته را نيز متذکر شدند که اگرچه آمار تلفات تصادف‌هاي جاده‌اي کاهش يافته است اما آمار تلفات همچنان بالاست و نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي مسئول بايد تلاش کنند، اين آمار به‌‎طور مستمر کاهش يابد.

امنيت اولويت اول کشور است
رهبر انقلاب، موضوع امنيت را بسيار مهم و در درجه اول اولويت خواندند و با تأکيد بر اينکه بدون امنيت، زندگي روزمره مردم و فعاليت‌هاي علمي، دانشگاهي، اقتصادي و اداره کشور امکانپذير نيست، گفتند: اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتي و شکل‌گيري شجره‌طيبه اقتصاد درون‌زا نيز نيازمند امنيت است.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بررسي ريشه‌هاي ناامني را توسط نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي مسئول حائز اهميت دانستند و با تأکيد بر لزوم کمک همه دستگاه‌ها به نيروي انتظامي خاطرنشان کردند: سلامت، دقت و احساس انگيزه بالا در فرماندهان رده بالاي نيروي انتظامي و رفتار انصافاً پدرانه وزير محترم کشور با نيروي انتظامي، فرصت‌هاي مغتنمي است که بايد بيش از پيش از آنها براي رسيدن به اهداف مورد نظر استفاده کرد.

ايشان با تأکيد بر لزوم کمک دولت براي ارتقاي کمي و کيفي نيروي انتظامي، لزوم توجه جدي به موضوع کمک‌هاي مردمي را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: نيروي انتظامي و وزارت کشور بايد با بررسي دقيق، عرصه‌هاي حضور و کمک مردمي را مشخص و اعلام کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به گستردگي ارتباط نيروي انتظامي با آحاد مردم، سلامت اين نيرو را بسيار مهم برشمردند و گفتند: «سلامت فکر، عمل و اخلاق در نيروي انتظامي»، ضمن جلب پشتيباني مردم، ارتباط نيرو با قشرهاي مختلف مردم را صميمانه خواهد کرد.

نيروي انتظامي امنيت اخلاقي را مورد توجه قرار دهد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لازمه سلامت نيروي انتظامي را، «وجود نظارت دقيق، همه‌جانبه و دائمي» دانستند و گسترش دايره حضور نيروي انتظامي در سراسر کشور و برقراري امنيت در همه مناطق سکونتي و محيط‌هاي زيستي مردم اعم از مناطق حاشيه‌اي شهرها، مناطق دوردست و شهرهاي کوچک را مورد تأکيد قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه موضوع «امنيت اخلاقي» و دغدغه‌هاي مردم در اين زمينه، از موضوعات مهمي است که بايد مورد توجه نيروي انتظامي قرار گيرد، گفتند: اعتياد، شرارت‌ها، و هنجارشکني‌ها، موجب تهديد امنيت جسمي، جاني و اخلاقي جامعه مي‌شوند، بنابراين بايد با استفاده از ديدگاه‌هاي کارشناسانه انسان‌هاي متفکر و صاحب‌نظر به‌خصوص در درون نيروي انتظامي، براي مقابله با اين مسائل، برنامه‌ريزي دقيق کرد.

اسير فضاسازي‌ها و مخالفت افراد نشويد
آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کرد در موضوعات مربوط به امنيت اخلاقي، بعد از برنامه‌ريزي دقيق، مستحکم، عقلاني و صحيح، ديگر نبايد به مخالفت برخي افراد يا فضاسازي‌هاي رسانه‌اي توجه شود بلکه بايد با توکل بر خدا کار را پيش برد. ايشان شکل‌گيري يک تصوير کاملاً مطلوب از نيروي انتظامي را در ذهن مردم ضروري دانستند و تأکيد کردند: بايد تصوير يک «يار مهربان و مقتدر» از نيروي انتظامي، در ذهن مردم ترسيم شود. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: «اقتدار و قاطعيت بدون بي‌رحمي»، «سلامت دروني»، «حضور بهنگام و سريع»، «عطوفت و کمک به مردم» و «قانون‌گرايي» عواملي هستند که موجب ارائه تصويري مثبت از نيروي انتظامي خواهد شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تحقق اين موارد را زمينه‌ساز پيشرفت نيروي انتظامي و سهيم شدن اين نيرو در پيشرفت عمومي کشور دانستند. رهبر انقلاب روند پيشرفت‌هاي کشور را با وجود تلاش‌هاي ۳۷ ساله دشمنان، «خوب» و «مداوم» ارزيابي کردند و افزودند: نظام اسلامي به پشتوانه ملت، بيني دشمنان را به خاک ماليده است و سعي دشمنان براي ايجاد نااميدي، بدبيني و اختلاف در کشور نيز در عصبانيت آنها از پيشرفت‌هاي ايران، ريشه دارد.

همه بايد مراقب وحدت موجود در کشور باشند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، همه مسئولان و مردم را به مراقبت از وحدت موجود در کشور فراخواندند و افزودند: ايجاد دو جرياني، دو فرقه‌اي و دوقطبي از ضربه‌هاي مهلکي است که دشمن به‌دنبال آن است. ايشان، وجود برخي ناهنجاري‌ها و کجروي‌ها در جامعه را مانند هر کشور ديگري دانستند و افزودند: براي تحليل کلي اوضاع ايران، بايد حرکت عمومي را مورد توجه قرار داد که به فضل الهي، اين حرکت و نگاه غالب، بسيار خوب است. رهبر انقلاب همچنين فعاليت‌هاي بخش عقيدتي- سياسي نيروي انتظامي را در تقويت ظرافتمندانه انگيزه‌هاي ديني در ناجا، باارزش و قابل تقدير خواندند. ايشان از صبر و بردباري خانواده‌هاي فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي نيز که زمينه‌ساز خدمات گسترده آنان مي‌شوند، تشکر کردند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ اشتري، فرمانده نيروي انتظامي با تبريک اعياد شعبانيه، اعلام کرد: «اشراف و کنترل بر مرزها»، «افزايش ظرفيت عملياتي براي مبارزه با اشرار، تروريست‌ها و قاچاقچيان»، «هوشمندسازي سامانه‌ها»، «کاهش تعداد جانباختگان تصادفات رانندگي»، «توجه به انضباط در همه ابعاد»، «صيانت از نيروي انساني» و «کمک به تحقق اقتصاد مقاومتي» از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي نيروي انتظامي است. سردار اشتري افزود: پاسخ به دغدغه‌ها و مطالبات عمومي مبني بر برخورد با ناهنجاري‌ها و فساد سازمان‌يافته در اولويت برنامه‌هاي کاري نيروي انتظامي قرار گرفته که البته نيازمند پيگيري مداوم و همدلي قواي سه‌گانه و دستگاه‌هاي مختلف کشور است