پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » عادل الجبیر: اتهام‌زنی تازه رژیم ایران به عربستان برای منحرف کردن توجه‌ها است

عادل الجبیر: اتهام‌زنی تازه رژیم ایران به عربستان برای منحرف کردن توجه‌ها است

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، اتهامات مقام‌های رژیم ایران درباره دخالت کشورش در حمله اخیر به اتوبوس سپاه پاسداران را رد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، عادل الجبیر که همراه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، به پاکستان سفر کرده است روز دوشنبه ۲۹ بهمن بار دیگر رژیم حاکم بر ایران را «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» خواند و گفت ادعاهای این رژیم با هدف «منحرف کردن توجه مردم ایران» مطرح شده است.

در پی حمله مسلحانه به اتوبوس حامل اعضای سپاه در مسیر خاش – زاهدان که چهارشنبه گذشته روی داد ده ها کشته برجای گذاشت، مقام‌های رژیم ایران انگشت اتهام را مستقیماً به سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی نشانه رفتند و به پاکستان نیز هشدار دادند.

در تازه‌ترین مورد محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نیز این اتهام را تکرار کرده است.

به گزارش ایرنا، سرلشکر باقری روز دوشنبه در قم بدون اشاره به شواهد یا مستندات گفت که «گروهک‌های تروریستی در پاکستان … با پول عربستان و امارات تجهیز و سازماندهی شده است تا در داخل ایران ایجاد ناامنی کنند».

یک روز پیش‌تر نیز محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، به صراحت عربستان و امارات را متهم کرده بود که «با دستور اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها» اقدام به «توطئه علیه جمهوری اسلامی» می‌کنند.