پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نمایش تکراری سازمان بسیج مستضعفان در بیست و دوم بهمن، نشانه ای از اقتدار نظام را رونمایی نکرد !

نمایش تکراری سازمان بسیج مستضعفان در بیست و دوم بهمن، نشانه ای از اقتدار نظام را رونمایی نکرد !

 

به گزارش «تابناک»، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در حالی همچون سنوات گذشته از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و دیگر نقاط کشور آغاز شده است که شرکت کننده ها  شعار‌های «۲۲ بهمن یوم الله – یوم الله» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می‌دهند.فریاد‌های «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و با حمل دست نوشته‌ها»  هم سر داده میشود!دانش آموزان مدرسه های دخترانه و پسرانه  و دانشجویان، خانواده  های بسیجی و حانباختگان ، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران، خبرنگاران داخلی و خارجی و مقامات کشور به چشم میخورند.

«جشن بزرگ انقلاب» تابناک

قطعنامه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ۹۷

إنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ ألّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ أبشِرُوا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم تُوعَدونَ
(سوره فصلت/آیه ۳۰)

به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خدای یگانه است سپس استقامت کردند فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا به پاس نعمت مایه مباهات ولایت، نظام مقدس اسلامی و چهار دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهیدان والامقام طریق حق و فضیلت. امام شهیدان و مجدد اسلام در قرن حاضر حضرت امام خمینی و مسألت طول عمر با برکت توأم با صحت، عافیت و عزت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی و دشمن‌شکن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه و جشن باشکوه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مزین به انوار فاطمی و معطر به عطر شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا می‌باشد با افتخار به گذشته و امید به آینده و با بانگ رسای توحیدی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر – مرگ بر آمریکا اعلام می‌نماییم:

۱- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و بیعت دگر باره با مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مقام معظم رهبری التزام عملی همگان به اصل‌مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام سیاسی مقتدر در عرصه جهانی و امید مستضعفین عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم.

۲- ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به‌عنوان یک مطالبه جدّی از مسئولین و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشور‌های اروپایی را خواستاریم.

۳- تقویت روزافزون بنیه دفاعی – موشکی و راهبرد‌های بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را یک اصل اساسی دانسته و از مقامات گرانقدر کشوری تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام عظمای ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا، تیم ضد بشری ترامپ ابله و اذنابش را خواهانیم.

۴- در عمل به آیه شریفه «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَکَ وَ لا تَطغَوا» دفاع همه‌جانبه از ستمدیدگان جهان خاصه جبهه مقاومت و مردم متدین عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در مقابل مثلث شوم شرارت، تروریسم، جنگ‌افروزی و دهشت‌افکنی آمریکا، رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آل‌سعود و اهتمام برای آزادی قبله اول مسلمین، قدس شریف را عمل به وظیفه دینی، انقلابی و انسانی خود می‌دانیم.

۵- تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی عاجل توأم با تلاش مضاعف و عملی دولتمردان محترم در جهت رونق کسب و کار، برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام؛ به سردمداران جنایت‌پیشه نظام سلطه خاصه مصداق اتم استکبار و شرارت، آمریکای خبیث هشدار می‌دهیم که جنگ ترکیبی و مزوّرانه رسانه‌ای – روانی و ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی آن‌ها با هدف ناامید کردن مردم به آینده و سلب اعتماد آن‌ها از نظام اسلامی محکوم به شکست بوده و با پایبندی به پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و الهام از فرهنگ غدیر و عاشورا، دشمن زبون را به خاک مذلت کشانده و هرگز در برابر ظلم و توطئه ضد بشری جنایتکاران تسلیم نخواهیم شد.

۶- همگان را به لحظه‌شناسی، حضور آگاهانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مقابله جدی با شایعه‌سازی به‌عنوان فعال‌ترین شگرد‌های دشمن کینه‌توز، کمک به دولتمردان در راستای حل مشکلات اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و حفظ وحدت و انسجام ملی دعوت نموده و در آستانه گذار به دهه پنجم انقلاب اسلامی، مصرّانه افزایش اقدامات مؤثر و سنجیده مسئولان کشور و اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت فضای مجازی ایمن و شبکه اینترنت ملی و مقابله با موج نفوذ و رخنه دشمن را خواهانیم.

۷- فریب‌خوردگان داخلی را به تفکر و تعقل نسبت به دستاورد‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی و کارنامه افتخارآمیز چهل ساله نظام مقدس برآمده از انقلاب، همانند عزت، آزادی و استقلال مایه مباهات و پیشرفت‌های بی‌سابقه علمی و خوداتکایی، اقتدار ملی، روحیه ایثارگری و فداکاری فراخوانده و ضمن توصیه خیرخواهانه به اصلاح رفتار با پرهیز از بازی در زمین دشمن عنود و هر نوع تحرک فتنه‌انگیزانه و بازگشت به آغوش ملت، به فتنه‌گران، منافقین خون‌آشام و سلطنت‌طلبان مزدور آمریکا، آل سعود ملعون و رژیم کودک‌کش اسرائیل هشدار می‌دهیم که آرزوی شیطانی شکست نظام اسلامی، این یادگار گرانسنگ احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی و امانت صد‌ها هزار شهید گلگون‌کفن و تسلط بر کشور و تسلیم دوباره آن به آمریکا را همانند اسلاف خود به گور خواهند برد.

۸- با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیّت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، پایبندی عملی مقامات محترم اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

اظهارنظر برخی از حکومتیها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نقشه‌های دشمن نقش برآب شد
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۳۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

عباس صالحی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته توهم شکست انقلاب ما را داشتند که همواره حضور باشکوه مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن برنامه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: امسال تصور دشمنان انقلاب این بود که بعد از چهل سال می‌توانند روی فشارهای وارده بر ملت ایران حساب باز کنند ولی آن‌ها ما را خوب نشناخته‌اند. شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما وقتی پای استقلال، اسلام و عزت باشد مردم منسجم در برابر دشمن می‌ایستند.

صالحی در پایان با تاکید بر اینکه مردم پشت نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: پیام حضور باشکوه مردم در راهپیمایی این است که مسئولان روی مردم حساب باز کنند لذا مسئولان این حمایت را جدی بگیرند.

رضایی: دولتمردان سفره خود را از مردم جدا نکنند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۱۹

محسن رضایی در مورد پاشنه آشیل انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی خود گفت: اگر دولتمردان از مردم فاصله بگیرند و سفره خود را از سفره مردم جدا کنند، انقلاب با مشکل مواجه خواهد شد.

دبیر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دلیل شکست توطئه‌های ترامپ علیه مردم ایران گفت: آقای ترامپ هنوز شناختی از ملت ایران ندارد. این ملت خود را صاحب انقلاب می‌داند و با وجود داشتن مشکلات حاضر نیست از دستاوردهای انقلاب عقب‌نشینی کند و چون آقای ترامپ این موضوع را نمی‌داند با ملت و انقلاب روبه‌رو شده است که قطعا با شکست روبه‌رو خواهد شد.

رضایی در مورد پاشنه آشیل انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی خود گفت: اگر دولتمردان از مردم فاصله بگیرند و سفره خود را از سفره مردم جدا کنند، انقلاب با مشکل مواجه خواهد شد.

وی مهمترین عامل پایداری جمهوری اسلامی را همراهی با ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

فرزندان و نوه رهبر انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۱۷

سید مسعود خامنه‌ای و سید میثم خامنه‌ای فرزندان علی خامنه ای  درمیان خیل محافظهای شخصی   در تهران در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

 

روحانی: در دوران قاجار و پهلوی دو سوم ایران جدا شد
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۱۱

رئیس جمهوری با اشاره به مقاومت‌های مردم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم در دوران دفاع مقدس به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.رئیس جمهوری با اشاره به مقاومت‌های مردم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم در دوران دفاع مقدس به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را چهل سال پیش، از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشند.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن امسال از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و از سوی دیگر امسال دهه فجر عطر و بوی فاطمی پیدا کرد. همچنین از سوی دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که در برابر توطئه‌های آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستیم و اینها مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده‌اند.

رئیس جمهوری ادامه داد: بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی به این معنا است که نقشه‌های یک ساله دشمن، نقش بر آب شده است و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید و راه و ما راه و مسیر خود را به همان صورت که ۴۰ سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، در این باره گفت‌: مردم ما به خوبی این را می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخشی از مناطق شمال کشور و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شدند؛ همچنین ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از سرزمین مادری جدا کردند؛ ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از کشور جدا شد و ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق از کشور جدا گردید و در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی نیز از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند، از ایران جدا شدند.

وی افزود: حتی ۴۷ سال پیش و هفت سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در جغرافیا به عنوان استان چهاردهم کشور می‌شناختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: در چند دهه دوران شاهنشاهی سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم کشور را از ایران جدا کردند و این به این معنی است که رژیم‌های قبل علاوه بر این که به دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی کشور نیز خیانت کردند.

روحانی گفت‌: برخی از مردم یا یادشان هست و یا این که در تاریخ خوانده اند که ۱۰۰ سال پیش در زمان جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در جنگ جهانی دوم نیز با وجود اعلام بی طرفی ایران متفقین کشور را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود؛ او نیز همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط این که بعد از او پسرش شاه ایران شود؛ این خیانت‌های آشکار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ایران بود، اما ۳۸ سال پیش و زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند و صدام عفلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دنیا به ایران حمله کنند و به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کنند، اما ملت بزرگ ایران با فرزندان دلاورشان در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند و هشت سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ خود ثبت کردند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مردم و نیروهای مسلح به فرمان امام خمینی (ره) حصر آبادان را شکستند و خرمشهر را آزاد کردند. همچنین مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح المبین آزاد کردند و سپس با عملیات‌هایی از جمله والفجر هشت و کربلای پنج قدرت دشمن را در هم شکاندند و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.

رئیس جمهور افزود: مدرن‌ترین توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی کوپترها را در اختیار صدام گذاشته بودند، اما در عین حال شکست نهایی نصیب مزدوران آنها و عفلقیان شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی به خانه بازگشتند.رئیس جمهور افزود: مدرن‌ترین توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی کوپترها را در اختیار صدام گذاشته بودند، اما در عین حال شکست نهایی نصیب مزدوران آنها و عفلقیان شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی به خانه بازگشتند.

روحانی در ادامه، خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا بدانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای جنگ و دفاع مقدس بیشتر است. در رژیم گذشته پنج درصد سلاح و مهمات نیروهای مسلح ایرانی و ۹۵ درصد مابقی آن خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات، مهمات و نیازهای نظامی به دست دلاوران خودمان ساخته می‌شود. ما برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره، انواع موشک‌های پدافند هوایی، زمین به هوا، دریا به هوا، دریا به دریا و زمین به زمین از هیچ کس اجازه نگرفته‌ایم و نخواهیم گرفت و با قدرت راهمان را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که قدرت نظامی ما در طول ۴۰ سال گذشته و نیز در پنج سال اخیر برای جهانیان شگفت آور بوده است، در این باره اظهار کرد: در زمینه انواع تانک‌ها، جنگنده‌ها، هلی کوپترها، سلاح‌های انفرادی، زیر دریایی‌ها، نفربرها و هر آن که نیروهای نظامی ما به آن نیاز دارند، کارنامه شگفت آوری داشته ایم و از آن بالاتر انگیزه، تدبیر، نقشه و شهامت نیروهای مسلح ما را همه جهانیان طی ۴۰ سال اخیر و در پنج سال گذشته دیده اند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، با اشاره به کمک‌های ایران به مردم سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن، خاطر نشان کرد: ما کمک کردیم تا مردم این کشورها به سمت آزادی و تصمیم گیری برای سرنوشت خود حرکت کنند و جهانیان دیدند که مردم این کشورها در برابر قدرت‌های منطقه که هیچ کدام دست به پیروزی دست نیافتند و مجبور شدند از منطقه خارج شوند، حالا دارند راه خود را ادامه می‌دهند و برای خویش و سرنوشتشان تصمیم گیری می‌کنند.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ما در برابر توطئه‌ها، ملتی پیروز داشته ایم و یک ذره از آب و خاکمان را به دشمن نداده‌ایم، در این باره خاطر نشان کرد: دومین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر نظام مشروعیت در این کشور بود. پیش از این ۴۰ سال مشروعیت قدرت این گونه بود که فردی فرزند پدری باشد که از فلان قبیله و یا فلان طایفه باشد که بتواند شاه شود و بعد از او فرزندانش شاه کشور شوند. رویه‌ای که با هیچ منطقه شرعی، اخلاقی و دموکراتیک مطابق نبود، اما دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری بود و امروز همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی از مقام معظم رهبری گرفته تا رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان و شوراها با رأی مردم مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد که اگر در این ۴۰ سال در برابر همه انواع توطئه‌هایی که قرار گرفته‌ایم و پیروز شده ایم به خاطر جمهوریت و اسلامیت این نظام بوده است. ایمان و اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت که بزرگترین ره‌آورد انقلاب و دفاع مقدس ما است و نیز آن چه که دشمن ندارد و ما همواره دارای آن بوده ایم و به آن دل بسته ایم امید به خدا و رحمت او است. به طوری که وقتی به میدان جنگ می‌رویم این را می‌دانیم که اگر کشته شویم پیروز هستیم و اگر فاتح جنگ باشیم باز هم پیروز جنگ خواهیم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که اساس انقلاب ما بر این بود که فضیلت جای رذیلت بنشیند و اخلاق به جای ابتذال بیاید، در این باره خاطر نشان کرد: این ایمان و معصومیت اساس انقلاب و قدرت و توان ما بوده است و امروز باید این را بدانیم که اگر انقلاب ما اسلامی نبود، ایرانی بود، ملی بود، حتماً این انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها توان مقاومت نداشت.

وی تاکید کرد: اسلامیت این نظام است که ما را در برابر بدخواهان حفظ کرده است. از طرف دیگر صندوق‌های رأی نیز باعث شده است که مردم ما علی‌رغم دشمنی‌های دشمنان و تحریم‌هایشان مسیر خود را ادامه دهند و دلیلش این است که مردم ما هر دو سال یک بار پای صندوق‌های رأی می‌روند و افراد مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: هر کس تغییری می‌خواهد به پای صندوق‌های رأی می‌رود و از آن سو افراد نیز نظرات، ایده‌ها و برنامه‌هایشان را مطرح می‌کنند و مردم افراد مورد نظرشان را از میان آنها بر می‌گزینند. پس حواسمان باشد که صندوق رأی یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که اگر صندوق رأی و صفوف رأی دادن نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های متعددی را علیه ما آماده کند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که ما در کشورمان آزادی احزاب، رسانه و بیان داریم در این باره اظهار کرد: ما رژیم گذشته نیستیم که می‌گفت در مملکت یک حزب وجود دارد و آن هم رستاخیز است و هر کسی که نمی‌خواهد پاسپورتش را بگیرد و برود. ما روزنامه ها و احزاب و رسانه‌های مختلفی داریم و هر چه که مسئولان نیز راه را برای حضور افکار، عقاید و جناح‌های مختلف در انتخابات فراهم کنند، نظام ما مستحکم‌تر خواهد شد.وی در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: مسئولان باید با سعه صدر بیشتری با صندوق‌های رأی برخورد کنند و امیدواریم با تصویب لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی که از سوی دولت تدوین و تنظیم شده است، شاهد برگزاری پر شورتر انتخابات باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به سومین دستاورد انقلاب اسلامی با عنوان “رفاه اجتماعی”، اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت ما ۳۸ میلیون بود و امروز ۸۲ میلیون است. یعنی ۲.۲۸ درصد به جمعیت ما اضافه شده است و اگر این جمعیت بیش از دو برابر شده است، حداقل باید کار، محصول و پیشرفت‌های ما هم نسبت به ۴۰ سال گذشته دو برابر باشد، اما وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر از این بهتر شده است.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود به تولیدات کشاورزی اشاره و در این رابطه اضافه کرد: قبل از انقلاب با این که متخصصان آمریکایی و متأسفانه اسرائیلی را برای کشاورزی ما آورده بودند، کل محصولات کشاورزی در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بود و امروز ۱۲۲ میلیون تن است. یعنی بیش از پنج برابر به تولیدات کشاورزی ما افزوده شده است و برای این که مردم بدانند می گویم که روند پیشرفت چنان کشور سرعتی داشته است که در همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما ۲۵ میلیون تن بوده است و این‌ در حالی است که کل محصولات کشاورزی رژیم گذشته ۲۵ میلیون تن بود. بنابراین این میزان نشان دهنده این است که مهندسان و فعالان کشاورزان ما در طی این ۴۰ سال گذشته کار بزرگی انجام داده‌اند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم با تاکید بر این که ۴۰ سال پیش کل محصول گندم ما چهار میلیون تن بود، در این باره خاطر نشان کرد: امروز این میزان به ۱۲.۶ میلیون تن رسیده است و نشان دهنده بیش از سه برابری محصول نان و گندم که غذای اصلی مردم کشور ما است را دارد. همچنین صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است، یعنی در حالی که قبل از انقلاب ۲۸۵ میلیون دلار ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی ما بود، امروز این میزان بیش از پنج میلیارد دلار شده است و همه این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که مسیر ما درست انتخاب شده است.

رئیس جمهور با اشاره به آمار سامانه‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، توضیح داد: پیش از انقلاب کل زمین‌های کشاورزی که تحت آبرسانی قرار می‌گرفت، ۳۸ هزار هکتار بود و امروز دو میلیون و ۸۰ هزار هکتار زمین زیر آبیاری قرار گرفته است. همچنین امروز در بخش صنعت نسبت به ۴۰ سال پیش وقتی مقایسه‌ای را انجام می‌دهیم، می‌بینیم که وضعیت صنایع ما حتی با ۱۰ سال پیش هم قابل مقایسه نیست. پیش از انقلاب محصولات فولاد ما ۴۰۰ هزار تن بود و امروز بالای ۲۰ میلیون تن است.

رئیس جمهور با اشاره به آمار سامانه‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، توضیح داد: پیش از انقلاب کل زمین‌های کشاورزی که تحت آبرسانی قرار می‌گرفت، ۳۸ هزار هکتار بود و امروز دو میلیون و ۸۰ هزار هکتار زمین زیر آبیاری قرار گرفته است. همچنین امروز در بخش صنعت نسبت به ۴۰ سال پیش وقتی مقایسه‌ای را انجام می‌دهیم، می‌بینیم که وضعیت صنایع ما حتی با ۱۰ سال پیش هم قابل مقایسه نیست. پیش از انقلاب محصولات فولاد ما ۴۰۰ هزار تن بود و امروز بالای ۲۰ میلیون تن است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آمار میزان تولید گاز در دوران پیش از انقلاب و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: در زمان رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می‌توانست قرار بگیرد حدود ۱۱۰ میلیون تن در روز بود اما امروز این میزان به ۱۰۰۰ میلیون تن در روز تبدیل شده که نشان از این است که کارگران و مهندسان ما در بخش نفت زحمات بزرگی را متحمل شده‌اند. همچنین کل ذخایر نفت کشور پیش از انقلاب ۸۸ میلیارد بشکه بود اما امروز این میزان به ۱۶۰ میلیارد بشکه است که این بدان معناست که با اکتشافات مهندسان کشور و خروج خارجی‌ها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم و کشور را اداره کنیم.

وی ادامه داد: اگر دنیا به جمعیت تحت پوشش استفاده کننده از گاز در کشور نگاه کند دچار حیرت می‌شود. پیش از انقلاب این جمعیت ۵۱ هزار خانوار بود اما امروز این میزان به نزدیک به ۲۲ میلیون خانوار رسیده است. همچنین ما در زمان رژیم قبل شش مجتمع پتروشیمی داشتیم اما امروز ۵۲ مجتمع پتروشیمی در کشور داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت کشور هستیم خاطرنشان کرد: در زمان رژیم قبل ۱۹ سد ملی در کشور وجود داشت اما امروز ۱۷۲ سد ملی وجود دارد. همچنین در حوزه برق میزان تولید پیش از انقلاب ۷۰۰۰ مگاوات بود اما امروز میزان تولید ۸۰ هزار مگاوات است و از جایگاه سی و هشتم در تولید برق به جایگاه چهاردهم در دنیا و جایگاه نخست در منطقه دست یافته‌ایم که این نشان می‌دهد ما شاهد تحول و پیشرفت در این زمینه بوده‌ایم.

روحانی با تاکید بر اینکه در سه حوزه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران جای تردیدی حتی برای دشمنان ندارد، گفت: ما در علم و دانش، بهداشت و درمان و رفاه و عدالت اجتماعی بی تردید امروز جایگاه بسیار بلندی داریم؛ در حوزه سلامت و بهداشت و درمان پیش از انقلاب ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک خدمت می‌کردند که از این تعداد ۶۰۰۰ پزشک خارجی بودند اما امروز ۱۴۰ هزار پزشک در کشور خدمت می‌کنند و ما ۱۸ هزار خانه بهداشت در روستاها داریم. شرایط امروز کشور از لحاظ بهداشتی مورد اعتراف همه کشورهای دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار در همه کشورها امید به زندگی در ۴۰ سال قبل ۱۰ سال بوده است اما این امید در ایران ۲۰ سال است.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در جمهوری اسلامی در زمینه کمک به اقشار مستضعف و برقراری عدالت و رفاه اجتماعی اظهار کرد: طی چند سال گذشته ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و دریافتی تمام افراد و اقشار مستضعف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ظرف چند سال اخیر چهار برابر شده است. همچنین پیش از انقلاب میان دهک بالا و دهک پایین جامعه اختلاف ۳۵ برابری وجود داشت اما امروز این اختلاف به ۱۵ برابر رسیده است و این به معنای رسیدن به سمت عدالت است که البته در این زمینه باید قدم‌های بیشتری برداریم.

وی در ادامه با اشاره به خودکفایی کشور در گندم، تولید گازوئیل و بنزین گفت: امروز در زمینه تولید دارو ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل تولید می‌کنیم. همچنین انواع درمان‌ها در داخل کشور انجام می‌شود. در بخش دفاعی نیز امروز قدرت دفاعی‌مان به دست خودمان تأمین می‌شود. امروز در حوزه فناوری‌های نوین از جمله هسته‌ای، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و سلول‌های بنیادی حائز رتبه‌های چهارم تا حداکثر چهاردهم در دنیا هستیم. ما کشوری هستیم که در علوم و پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های پیشرفته بوده امروز در رده بالای رشد در سطح جهان قرار داریم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما توانسته‌ایم در بسیاری از مسائل پیروز میدان‌ها باشیم خاطرنشان کرد: کارهای استراتژیکی که طی ۴۰ سال گذشته و در سال‌های اخیر انجام شده نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم در بسیاری از مسائل پیروز میدان باشیم. ما تنها کشوری هستیم که بدون آنکه در برابر دشمن سر فرود آوریم، از فصل هفت منشور سازمان ملل متحد خارج شدیم؛ این قدرت ملت ایران و قدرت دیپلماسی ماست. ما تنها کشوری هستیم که حق هسته‌ای خود را در سازمان ملل و در شورای امنیت تثبیت کرده‌ایم و این به معنای پیشرفت ملت ایران است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در زمینه محیط زیست گام‌هایی را برداشته‌ایم که اگر بر نمی‌داشتیم، امروز با مصیبت‌های بزرگ مواجه بودیم؛ اگر دریاچه ارومیه احیا نشده بود، امروز ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور آواره بودند و صنعت، کشاورزی و زندگی ما مختلف شده بود.

وی با بیان اینکه امروز نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است تصریح کرد: هر کشور و ابرقدرتی هر سخنی می‌خواهد بگوید؛ ایران تنها کشوری است که اگر ملت‌های منطقه امنیت می‌خواهند، می‌تواند به کمک آنها بشتابد. بدون ایران هیچ گونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ما خواهد بود.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سیاست‌های دولت و جمهوری اسلامی در زمینه حمایت از اقلیت‌های دینی و اقوام در کشور، خاطرنشان کرد: ما راهمان را در بخش حقوق زنان، جوانان، اقلیت‌ها، اهل سنت و اقوام ادامه می‌دهیم. یکی از شعارهای ما در دولت حقوق شهروندی بود و امروز ۱۸۲۵ نفر از اهل سنت در مناصب مختلف از فرماندار و معاون استاندار تا بخشدار و شوراهای مختلف مشغول به کار هستند و ما دو سفیر از اهل سنت در خارج از کشور داریم که این نشان از آن است که روز به روز وحدت و یکپارچگی و اتحاد ما بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسلام و انقلاب ما به زنان مقام بالا داد، افزود: امروز زنان ما در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها و مدیریت‌ها بیش از هر زمان دیگر در تاریخ ایران حضور دارند.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی در امور مختلف کشور گفت: ما به شفافیت ادامه می‌دهیم با فساد مبارزه کنیم. ما همچنان حمایت‌مان از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد و تعامل سازنده با دنیا را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. همچنین فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم و مردم به زودی شاهد خواهند بود که دولت الکترونیک برای آنها رفاه فراوانی ایجاد خواهد کرد.

روحانی با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه کنترل بحران‌های آب و محیط زیست ادامه داد: نهادهای مالی از جمله بانک‌ها را همانطور که پرونده مؤسسات اعتباری غیر مجازی که اموال مردم را تاراج کرده بودند بسته شد، تنظیم خواهیم کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: امروز ما در یک جنگ روانی – تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان سبوع که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند مواجه هستیم؛ ما باید این مشکلات را با دست همدیگر حل کنیم. چرا که هر جا که پیروز شده‌ایم، جایی بود که ملت و دولت در کنار هم و پشت سر رهبری قرار گرفتند؛ اگر ما توانستیم در سال‌های اول انقلاب ترور و شورش را در کشور از بین ببریم و آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین طور بود؛ در تحریم هم با ایستادگی، همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم و نخواهیم گذاشت که آمریکا پیروز شود.

وی با اشاره به اعلام سیاست‌های خصمانه علیه ایران از سوی سران ایالات متحده آمریکا طی ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: آمریکا دی ماه پارسال، اردیبهشت امسال، مرداد و ۱۳ آبان و کریسمس و عید سال مسیحی اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم اما در هیچ کدام نشد. او همچنین قول داده بود که ۲۲ بهمن همه سران غاصب رژیم آمریکا در تهران باشند که نشد؛ هر چه گفتند نشد و نخواهد شد؛ به دلیل آنکه مردم ما به خدایشان، زهرایشان، پیامبرشان، ائمه‌شان و رهبر شجاع و بزرگوارشان ایمان دارند، متحدند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند؛ ما بی تردید در این مبارزه موفق خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه در این مسیر مردم ما مشکلاتی خواهند داشت، اظهار کرد: مردم ما همین الان در زندگی روزمره خود نیز مشکلاتی دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. وضع آمریکا به مراتب بدتر از چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند؛ جایگاه ایران روز به روز بالاتر و والاتر می‌رود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آرمان امروز ما همان آرمان ۴۰ سال پیش است خاطرنشان کرد: اگر ۴۰ سال پیش آرمان‌مان این بود که در برابر استبداد آزادی را جایگزین کنیم و در برابر استعمار و وابستگی، حاکمیت ملی و در برابر ابتذال، فضیلت و در برابر تبعیض عدالت را مستقر کنیم و همچنین در برابر غرب و شرق گرایی هویت ایرانی و در برابر یاس امید و در برابر افراط و تفریط اعتدال را جایگزین کنیم، امروز هم راه و آرمان ما همان است و ما بی تردید در این راه موفق و پیروز خواهیم بود.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: از ملت بزرگ ایران که امروز در هوای سرد و برفی و بارانی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و توانستند به دنیا نشان دهند که پیوند ملت ما با انقلاب، امام و رهبری‌شان همواره وجود دارد و مستحکم خواهد بود تشکر فراوان می‌کنم.

لاریجانی: آمریکایی‌ها حرف‌های بی‌ربط زیاد می‌زنند/ مردم آنها را مأیوس کردند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۰۷

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ملت ایران در مصاف با دشمنان یک صدا هستند»، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قطعا دشمنان را مأیوس می کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: این راهپیمایی بسیار عظیم نشان می دهد که هیچ چیز و هیچ اقدامی مانع حضور میلیونی مردم نمی شود، دشمنان باید بفهمند که ریشه های انقلاب قوی است و در این مصاف ملت ایران یک صدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تردید نکنید که حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت ملت از انقلاب، دشمنان را مأیوس می کند و آن ها پس از این شکست به دنبال سناریوهای دیگر می روند.

لاریجانی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دستاورد بسیار بزرگی برای کشور هم برای ادامه راه و هم حل مسائل محسوب می شود، همچنین دشمنان از این حضور پرشور درس گرفته و از رفتارهای خود دست بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، گفت: آن ها از این حرف های بی ربط زیاد می زنند و خیلی نباید آن را جدی گرفت.

حدادعادل: نظام ما مثل عربستان «گاوشیرده» نیست؛ «شیر» است
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۰۶

غلامعلی حدادعادل گفت: کشور و نظام شیرده نیست، شیر است. مردم این را حس می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مجمع نظام ضمن حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مردم از روز اول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی می‌خواستند که الان آن را حس می‌کنند. اگر استقلال نداشتیم یا مثل سعودی‌ها گاو شیرده بودیم اینقدر ما با مخالفت نمی‌شد.

حدادعادل تاکید کرد: مردم حس می‌کنند که کشور و نظامشان گاو شیرده نیست شیر است، بنابراین به صحنه می‌آیند و از انقلاب پشتیبانی می‌کنند. مردم احساس آزادی می‌کنند و انتقاد نیز می‌کنند، کسی هم مزاحمشان نمی‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که وظیفه‌ی مسئولین در قبال این مردم چیست گفت: اساس نظام ما دینی است. مردم این‌ها را حس می‌کنند. مسئولین باید به آزادی احترام بگذارند و هم‌چنین به دشمنان اعتماد نکنند.

وزیر دفاع: مردم با حضورشان، محکم و با صلابت پاسخ دشمن را دادند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۲:۰۱

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی22 بهمن ، پیام محکمی است به آنهایی که آرزو داشتند، چهل سالگی انقلاب را نبینند.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی، پیام محکمی است به آنهایی که آرزو داشتند، چهل سالگی انقلاب را نبینیم.

وی ادامه داد: در واقع آنها دشمن مردم بودند و می‌خواستند مردم نیایند و حضور پیدا نکنند؛ اما مردم الحمدلله پرشور، باصلابت و با بصیرت آمده اند و پاسخ دشمن را محکم داده اند.

امیر حاتمی با بیان اینکه خدا را شاکریم که چنین روزهایی را تجربه می‌کنیم، گفت: خدا را شاکریم که شاهد این حضور پرشور در سراسر کشور هستیم و باید قدردان مردمی بود که پس از ۴۰ سال اینگونه پای انقلابشان هستند.

وزیر دفاع: مردم با حضورشان، محکم و با صلابت پاسخ دشمن را دادند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۱:۵۹

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی22 بهمن ، پیام محکمی است به آنهایی که آرزو داشتند، چهل سالگی انقلاب را نبینند.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی، پیام محکمی است به آنهایی که آرزو داشتند، چهل سالگی انقلاب را نبینیم.

وی ادامه داد: در واقع آنها دشمن مردم بودند و می‌خواستند مردم نیایند و حضور پیدا نکنند؛ اما مردم الحمدلله پرشور، باصلابت و با بصیرت آمده اند و پاسخ دشمن را محکم داده اند.

امیر حاتمی با بیان اینکه خدا را شاکریم که چنین روزهایی را تجربه می‌کنیم، گفت: خدا را شاکریم که شاهد این حضور پرشور در سراسر کشور هستیم و باید قدردان مردمی بود که پس از ۴۰ سال اینگونه پای انقلابشان هستند.

صالحی: مردم عراق و سوریه هم مقابل ظلم بیاستند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۱:۱۹

رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به مردم عراق و سوریه گفت: نیت‌تان را الهی کنید و در مقابل ظلم بایستید.

علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران گفت: امام (ره) فرمودند کسی که مقصدش الهی باشه پایانش پیروزی است، انقلاب اسلامی با نیت الهی و ندای الله اکبر شروع شد برای همین مطمئن هستیم و به پیروزی و نصرت این انقلاب باور داریم. خداوند می‌گوید اندوهگین نباشید پیروزید اگر چنگ به ریسمان الهی بزنید.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیام شما به مردم سوریه و عراق چیست؟ گفت: پیام ما این است که نیت‌شان را الهی کنند در مقابل ظلم بایستند با مظلوم همراه باشند دست خدا به همراه آن‌ها خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای: مردم با حضور گسترده‌شان پیام مهمی به دشمن دادند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۱:۱۵

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بعد از چهل سال معجزه انقلاب است، گفت: این حضور پیامی برای دشمن دارد و آن این است که این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن  بیان کرد: مردم در باران و هوای سرد با شور و احساس انقلابی برای دفاع از نظام و کشور و ملیتشان و در برابر کر کری‌های ترامپ در راهپیمایی حضور یافتند و این پیام مهمی برای دشمن است تا بداند این مردم از شرف، عزت و انقلاب و نظامشان دفاع می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند.

وی افزود: این یکی از معجزات انقلاب ما است که مردم پس از گذشت چهل سال با شور و جمعیت انبوه در راهپیمایی حضور می‌یابند و با نظام و انقلاب خود تجدید میثاق می‌کنند و از هدف خود ذره‌ای انحراف پیدا نکردند و با تمام قدرت از نظام و انقلابشان دفاع می‌کنند.

تصاویر حضور مردم در چهل سالگی انقلاب
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۱:۱۴

روایت «ناطق‌نوری» از وارثان حقیقی انقلاب
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۱:۰۰

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری با اشاره به حضور نسل جدید در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این نسل با تفکیک مسائل از یکدیگر می‌تواند وارث خوبی برای انقلاب اسلامی و نسل سال ۵۷ باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران گفت: افرادی که در ۴۰ سال پیش در این انقلاب نبودند و انقلاب را ندیدند، در حقیقت همان وارثین این انقلاب بوده و به خوبی می‌توانند انقلاب ۵۷ را اداره کنند.

وی افزود: نسل فعلی به خوبی می‌توانند قدرت تفکیک مسائل را داشته باشند و این امر بسیار مهم است.

رييس جمهور به جمع عظيم راهپيمايان پيوست
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۵۴

رييس جمهور به جمع عظيم راهپيمايان پيوستحسن روحاني دقايقي پيش در خيابان آزادي تهران به خيل عظيم راهپيمايان يوم الله 22 بهمن پيوست.

حضور رییس جمهور در این راهپیمایی با استقبال مردم مواجه و توسط عکاسان و تصویربرداران مورد پوشش قرار گرفت. رییس جمهور دقایقی دیگر با حضور در جایگاه میدان آزادی برای راهپیمایان تهرانی سخنرانی خواهد کرد.

هموطنان کلیمی نیز به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۵۳

هموطنان کلیمی ما نیز دقایقی قبل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

هموطنان کلیمی ما با حضور در مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان پیوستند و همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حاضر شدند.

برخی مسئولان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۴۴
حضور آیت الله جنتی در راهپیمایی ٢٢ بهمن

رئیس مجلس در راهپیمایی ٢٢ بهمن

رئیس مجلس در راهپیمایی ٢٢ بهمن

حضور «امير نصيرزاده» فرمانده نيروي هوايي ارتش و «امير سياري» معاون هماهنگ كننده ارتش در راهپیمایی ٢٢ بهمن

حضور «امير نصيرزاده» فرمانده نيروي هوايي ارتش و «امير سياري» معاون هماهنگ كننده ارتش در راهپیمایی ٢٢ بهمن
رئیس قوه قضائیه: قدرت برتر منطقه‌ایم
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۴۲

رئیس قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی هر روز بالنده‌تر و قدرتمندتر و در منطقه اثرگذارتر است و امروز قدرت برتر منطقه است و مقاومت در منطقه به ایران اتکا دارد.

آیت الله آملی لاریجانی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: راهپیمایی شکوهمند مردم، پیام‌های مختلفی دارد و مهمترین پیام حضور عظیم مردم به دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً امریکا و اذنابش است که بدانند این مردم تسلیم ناپذیرند و با فشارها و تحریم‌های ظالمانه که می‌خواستند مردم را به عقب نشینی وادارند بدانند که این مردم عقب نمی نشنیند و از ارزشهای انقلاب و حرمت عظیمی که امام راحل شروع کرده اند را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هر روز بالنده تر و قدرتمندتر و در منطقه اثرگذارتر است و امروز قدرت برتر منطقه است و مقاومت در منطقه به ایران اتکا دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: این مردم مسیر را ادامه می‌دهند و به فصل الهی قله‌های پیروزی را هر روز طی خواهند کرد و دشمنان خوار خواهند شد.

دریادار سیاری: برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۳۷

معاون هماهنگ کننده ارتش در واکنش به اظهارات برخی مقامات غربی درباره فعالیت‌های موشکی ایران تصریح کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با تبریک ۲۲ بهمن به ملت ایران اظهار کرد: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان این است که بدانند انقلاب اسلامی ایران پشتوانه مردمی دارد و آسیب پذیر نیست و در عرصه جهانی پیشرفت می‌کنند و خود را نشان می‌دهند.

وی همچنین در واکنش به اظهارات برخی مقامات غربی درباره فعالیت‌های موشکی ایران تصریح کرد: ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و برای دفاع از کشور خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: راهپیمایی عظیم امروز خود نشانه‌ای از مجموعه دستاوردهای انقلاب است؛ همین جمعیت و عظمتی که در خیابان‌ها می‌بینید نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۲۲

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن ر حفظ خواهیم کرد.

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم راهپیمایی چهلمین فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم، با تاکید بر اینکه امروز پرشورترین راهپیمایی است که در طول چهل سال اخیر دیده‌ام اظهار کرد: راهپیمایی امروز و حضور مردم تودهنی بزرگی به آنهایی است که نمی‌خواستند انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب است و ان‌شاءالله با قدرت و عزتمندی راه خود را تا نابودی دشمنان ادامه خواهیم داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین در پاسخ به ادعاهای غرب درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، تصریح کرد: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

گرامیداشت یاد کودک 6 ساله عربستانی در راهپیمایی 22 بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۰۹

جمعی از جوانان انقلابی تهرانی با همراه داشتن بنری یاد و نام ذکریای 6 ساله عربستانی را در راهپیمایی 22 بهمن گرامی داشتند.

در این راهپیمایی جمعی از جوانان تهرانی با همراه داشتن بنری در دستان خود یاد و نام شهید ذکریا را که در چند روز گذشته در شهر مدینه به دست یک وهابی سعودی به قتل رسیده بود گرامی داشتند.

این جوانان تهرانی با بیان اینکه قتل این کودک 6 ساله شیعی فقط به بهانه صلوات فرستادن به پیامبر و خاندان او صورت گرفته است دل هر مظلومی را در جهان به درد می‌آورد و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای گرامی داشتن یاد و نام او به کار گرفتند.

گرامیداشت یاد و نام ذکریای 6 ساله در راهپیمایی 22 بهمن

بارش باران رحمت الهی در یوم‌الله ۲۲ بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۰۷

راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه همراه با بارش باران در تهران درحال برگزاری است.

مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند.

همزمان با سراسر کشور شهر تهران نیز مملو از جمعیت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود.

در این بین شاهد بارش رحمت الهی بر شهر تهران بودیم که علیرغم بارش شدید، مردم همچنان در صحنه حضور دارند.

خبرنگاران بازداشتی توسط آمریکایی‌ها به تهران آمد
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۰۴

مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی که اخیراً بدون هیچ دلیلی از سوی پلیس فدرال آلمان بازداشت و پس از آزادی به ایران بازگشت در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت.

مرضیه هاشمی ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در واشنگتن منتقل شد.

خبرنگار آمریکایی‌تبار پرس تی‌وی پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن ملحق شد و پس از آن به تهران بازگشت.

حضور اقوام مختلف با لباس محلی در راهپیمایی تهران
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۰۳

امسال اقوام مختلف با پوشش‌های محلی خود حضور پرشوری در این راهپیمایی و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.

رئیس مجلس در راهپیمایی ٢٢ بهمن حضور یافت
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۱۰:۰۲

رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی ٢٢ بهمن تهران حضور پیدا کرد.

علی لاریجانی دقایقی پیش با حضور در خیابان آزادی تهران به جمع راهپیمایان ٢٢بهمن پیوست.

نمایش موشک‌های «بالستیک» در راهپیمایی 22 بهمن
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۰۹:۴۲

برخی موشکهای بالستیک سپاه در رهاپیمایی 22 بهمن به نمایش درآمدند.

همزمان با راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برخی موشک های بالستیک سپاه در مسیر راهپیمایان در تهران به نمایش گذاشته شد.

از جمله این موشک‌ها قدر، قیام و ذوالفقار است.

نمایش موشک های بالستیک سپاه در راهپیمایی 22 بهمن

تشریح برنامه‌های «جشن انقلاب» در میدان آزادی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۰۹:۳۶

سقوط آزاد چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان ارتش، اجرای سرود توسط گروه سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان، اجرای سرود توسط گروه سرود ۱۳۹۷ نفری دانشجویان دانشگاه امام حسین، گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش، سخنرانی رئیس جمهور و قرائت قطعنامه سراسری ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌هایی است که در میدان آزادی برگزار می‌شود.

معرفی سخنران‌های مراسم 22 بهمن در سراسر کشور
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۰۹:۳۵

سخنران مراسم «جشن بزرگ انقلاب اسلامی» در تهران حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور خواهد بود.

همچنین در تبریز سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش، در ارومیه منوچهر متکی، در اردبیل محمدباقر نوبخت، در اصفهان حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، در ایلام حاجی بابایی نماینده همدان، در بوشهر محمدباقر قالیباف، در شهرکرد سردار سلامی، در مشهد آیت‌الله رئیسی، در بیرجند علوی وزیر اطلاعات، در بجنورد شریعتمداری وزیر کار، در زنجان آیت‌الله دولابی نماینده زنجان در مجلس خبرگان، در سمنان عزت الله ضرغامی، در زاهدان سرلشگر رحیم صفوی، در شیراز اسحاق جهانگیری، در قزوین سردار رمضان شریف، در قم حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، در سنندج نقوی نماینده ورامین در مجلس، در کرمان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، در کرمانشاه حجت‌الاسلام قمی، در یاسوج حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، در گرگان سردار نقدی، در رشت سعید جلیلی، در خرم آباد حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، در ساری دژپسند وزیر اقتصاد، در اراک آیت‌الله حسینی بوشهری، در هرمزگان حسینعلی امیری و در همدان سید احمد خاتمی سخنرانی خواهند کرد.

مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۰۹:۳۲

مردم در تهران از این مسیرهای ۱۲ گانه خود را به میدان آزادی می‌رسانند:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع) میدان امام حسین (ع) خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد ابوذر، میدان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی (ع)، خیابان آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵: مسجدالاجواد، میدان هفت تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد امام سجاد (ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفرصادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۱: مسجد رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهران سر، میدان کمال الملک، بزرگراه لشگری، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی

حضور 6500 خبرنگار و 200 مهمان خارجی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ – ۰۹:۳۱

۶۵۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری می‌دهند. ۲۰۰ مهمان خارجی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، ورزشی و دانشگاهی از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایرلند، فرانسه، ونزوئلا و سایر کشورها در این مراسم حضور دارند. این مراسم در بیش از ۸۶ رایزن فرهنگی کشورمان در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود.