جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی خامنه ای در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش: «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو

علی خامنه ای در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش: «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو

: «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو، یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند.

به مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران ارتش با آیت الله  خمینی در نوزدهم بهمن‌ماه ۱۳۵۷، فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(جمعه ۱۹ بهمن) با علی خامنه‌ای، دیدار کردند.

محور صحبتهای علی خامنه ای  بدین شرح است:

– رژیم آمریکا تجسم شرارت و خشونت است؛ بحران‌ساز و جنگ‌آفرین است. [همواره] و نه‌فقط امروز، حیات رژیم آمریکا به این بوده که برای کسب منافع خودشان دست‌اندازی کنند. آمریکا مظهر شرارت است، آن‌وقت گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا.

-اولاً به حضرات آمریکایی بگویم: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند.

-مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده‌ی معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم.

-ثانیاً تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

-این روزها صحبت از اروپایی‌ها و پیشنهادهای آن‌ها است. من توصیه‌ام این است که به این‌ها هم مثل آمریکا اعتماد نکنند.

-درباره‌ی آمریکا هم چند سال پیش در زمان مذاکره‌ی هسته‌ای دائماً در جلسه‌ی خصوصی با مسئولین و جلسات عمومی می‌گفتم که به آمریکایی‌ها، به قول و لبخند و امضایشان اعتماد نکنید، این‌ها مورد اعتماد نیستند. خب، نتیجه این شد که مسئولینی که آن روز مذاکره می‌کردند، حالا خودشان می‌آیند و می‌گویند آمریکا غیر قابل اعتماد است!

-[حالا هم] درباره‌ی اروپا، نمی‌گویم با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، بحث سر اعتماد است. در خیابان‌های پاریس به مردمی که اعتراض می‌کنند، حمله می‌کنند و کورشان می‌کنند؛ آن‌وقت از ما با کمال وقاحت مطالبه‌ی حقوق بشر می‌کنند. شما اصلاً می‌شناسید حقوق بشر را؟ نه امروز، نه در گذشته و نه در تاریخشان، حقوق بشر را نمی‌شناختند.

-به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و احترام گذاشت؛ بارها این را دیده‌ایم؛ فرانسه یک‌جور، انگیس یک‌جور و هر کدام یک جور دیگر.

-البته ما با همه‌ی دنیا غیر از استثناها ارتباط داریم و خواهیم داشت، لکن بدانیم با چه کسی قرار می‌بندیم و سر چه می‌بندیم.

-یک توصیه اینکه راهپیمایی را مظهر اختلافات قرار ندهید. وقتی پای انقلاب وسط است، اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد.

-گاهی در ۲۲ بهمن دیده می‌شود که مثلاً جنابعالی چون از فلان آقا یا فلان رئیس خوشتان نمی‌آید و می‌بینید آمده راهپیمایی، بنا می‌کنید علیه او تظاهرات و شعار دادن؛ این غلط است. جای تسویه حساب، ۲۲ بهمن نیست.

-شعارهای خودتان را بدهید و کار خود را بکنید اما راه‌پیمایی را مظهر اختلاف و درگیری قرار ندهید، بگذارید همین‌جور باعظمت باقی بماند