شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » صدور بیانیه اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا به روزهای بعد موکول شد

صدور بیانیه اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا به روزهای بعد موکول شد

روز دوشنبه ۸بهمن ۹۷ اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل جمعبندی این اتحادیه درباره موشک و منطقه و همچنین سازو کار مالی اروپایی برای تبادلات مالی با رژیم ایران را مورد برسی قرارداد.

خبرنگار وال استریت ژورنال از جلسه روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گزارش داد، اتحادیه اروپا به‌دلیل اختلاف میان اعضا نتوانست بیانیه‌ جمع‌بندی این اتحادیه در رابطه با رژیم ایران را صادر کند و قرار است این موضوع در جلسه آتی این اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد.

این منبع افزود: اتحادیه اروپا قرار است در بیانیه جمع‌بندی درباره برنامه موشکی رژیم ایران، ابراز نگرانی کند. به‌نظر می‌رسد به‌دلیل اختلاف بر سر مذاکرات گروه ۴میان ایتالیا و اسپانیا اعلام جمعبندی مربوط به رژیم ایران یا تأیید سازو کار اروپایی به بعد موکول شود.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پس از پایان اجلاس اتحادیه اروپا گفت، هنوز ساز و کار ویژه مالی اروپا ثبت نشده است.

خبرگزاری رویتر پیش از این گزارش داده بود، کشورهای اروپایی قصد دارند رژیم ایران را به دلایل غیراتمی هدف تحریمهای جدید قرار دهند.

وزیر خارجه لهستان نیز در پاسخ به سؤالی راجع به کنفرانس ورشو گفت، این کنفرانس طبق برنامه اعلام شده به میزبانی آمریکا و لهستان برگزار خواهد شد و مشکلات خاورمیانه را به‌طور عام بررسی خواهد کرد. وی افزود: البته ایران یکی از جنبه‌های کلیدی است که مورد بحث قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه لهستان همچنین گفت: ما تصمیم گرفتیم فلسطینیها را هم دعوت کنیم.