پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » از سوی دفتر تبلیغات اسلامی:انتشار دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی – انتقادی حوزه/

از سوی دفتر تبلیغات اسلامی:انتشار دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی – انتقادی حوزه/

دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه ویژه حوزه های دینی، با عنوان حوزه انقلابی و به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر مسوولی سید عباس صالحی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه با شمارگان پیاپی ۱۷۷ و با مدیر مسوولی سید عباس صالحی و سردبیری حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه و با محوریت مقالات، پرونده و گزارش منتشر شد.

در این شماره مقاله ای از علیرضا زهیری با عنوان «انقلاب اسلامی و ساخت هویت حوزه ای»، مقاله ای از محسن مهاجرنیا با عنوان «آسیب شناسی تفکر انقلابی‌گری در حوزه»، مقاله ای از عبدالوهاب فراتی با عنوان «تأملی بر چالش منزلت حقوقی و رسالت انقلابی روحانیت در نظریه جمهوری اسلامی»، مقاله ای از رضا عبسی نیا با عنوان «دشواری حوزیان در تداوم انقلابی گری» و مقاله ای از سید کاظم سید باقری با عنوان «عوامل سیاست‌زدگی، سیاست پرهیزی، سیاست گریزی تا حوزه انقلابی» به چشم می خورد.

در بخش پرونده شماره جدید فصلنامه حوزه نیز «حوزه، سکولار، واقعیت یا هشدار»، «روحانی سیاسی و سکولار»، «روحانیت سیاسی و دوگانه در قدرت و بر قدرت» به مخاطبان ارائه شده است.

در بخش گزارش دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی- انتقادی «حوزه» سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در افتتاحیه همایش حوزه انقلابی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در اختتامیه این همایش منتشر شده است.

مجله حوزه، هم پا و درسایه انقلاب اسلامی نزدیک به چهاردهه در عرصه مطبوعات دینی و حوزوی حضوری گونه گون و پررنگ داشته و نخستین مجله صنفی و حوزوی است که از دهه شصت پیرامون سازماندهی و ماموریت های نوین حوزه در راستای اهداف انقلاب قلم زده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با این فصلنامه می توانند به نشانی قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر مجله حوزه مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۷۷۴۲۱۵۸ با پیش شماره ۰۲۵ تماس حاصل کنند.