وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه‌ای طولانی با شبکه العربیه که همزمان از کانال الحدث نیز پخش شد تاکید کرد که «ایالات متحده آمریکا خواهان شنید صدای ملت ایران و برقراری دمکراسی در این کشور است»، وی افزود که خواهان «دمکراسی حقیقی که از حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعه عراق حمایت نکند» است.

مایک پمپئو در این گفت‌وگو به اهداف نشست «ورشو» اشاره کرد که قرار است طی آن پرونده‌هایی مختلف به منظور برقراری ثبات در خاورمیانه به ویژه موضوع «مبارزه با تروریسم و رژیم ایران» با مشارکت چندین کشور بررسی شود.

او در این باره گفت: «نشست ورشو بسیار گسترده خواهد بود. کشورهایی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین حضور خواهند داشت. پیمانی وسیع برای برقراری ثبات در خاورمیانه ایجاد خواهیم کرد و راه‌های مبارزه با تروریسم و ایران را بررسی خواهیم کرد».

پیام پومپئو به ملت ایران

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از طریق العربیه پیامی را برای ملت ایران فرستاد و بر حمایت ایالات متحده از مردمان این کشور برای برقراری دمکراسی حقیقی در ایران که از برهم زدن ثبات در منطقه اجتناب ورزد تاکید کرد و گفت: «ملت ایران بداند که ما خواهان زندگی بهتری برای آنان هستیم. ما خواهان شنیدن صداهای ایرانیان و وجود دمکراسی حقیقی هستیم. دمکراسی حقیقی از حزب الله و شبه‌نظامیان شیعه در عراق حمایت نمی‌کند. از تضعيف دولت‌ها و کمک به حوثی‌ها در یمن حمایت نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم که ملت ایران از ما ترسی داشته باشد.»

پمپئو در این گفت‌وگو همچنین تاکید کرد که «رویارویی با رژیم ایران از اولویت‌های آمریکا است و واشینگتن به همراه متحدانش این ماموریت را به انجام خواهد رساند».

او گفت: «ایالات متحده آمریکا اینجا است… ثبات خاورمیانه، شکست دادن داعش و رویارویی با رژیم ایران پرونده‌های مهمی هستند… ایران به عنوان حامی تروریسم، بزرگ‌ترین خطر را تشکیل می‌دهد… پرزیدنت ترامپ رویارویی با آن را (رژیم ایران) در اولویت قرار داده است… ما به همراه متحدانمان در خاورمیانه به آن جامه عمل خواهیم پوشاند… این یک ماموریت جهانی است… من به خاورمیانه آمده‌ام تا برای همپیمانانمان تاکید کنم که ما عزم خود برای رویارویی با رژیم ایران جزم کرده‌ایم.