چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » بیست و هفتمین شماره اندیشه مهر منتشر شد/

بیست و هفتمین شماره اندیشه مهر منتشر شد/

شماره بیست و هفتم «اندیشه مهر» با مطالبی شامل گفتگو، گزارش، یادداشت و معرفی کتاب منتشر شد. این شماره در پرونده ویژه ای به تبیین پدیده ‘حججی’ پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین شماره مجله الکترونیکی «اندیشه مهر» به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر با مطالب متنوعی منتشر شد.

گزارش مهم ترین نشست های اندیشه، مطالب بخش اول این شماره را تشکیل می دهد. از جمله این برنامه ها می توان به گزارش نشست نقد و رونمایی کتاب «راه ناهموار تمدن» در پژهشکده فرهنگ و هنر اسلامی،  نشست «بررسی اندیشه و تمدن ایرانشهری»، نشست «بازخوانی گفتمان هویت ملی در ایران، نگاهی انتقادی به روایت شریعتی درباره هویت ایرانی» ، نشست «نقش ادیان در تبیین ارزش های اخلاقی»، نشست روز جهانی کودک با موضوع «چالش ها و راهکارهای فکرپروری در نظام آموزشی ایران» و  نشست «خرد و توسعه» اشاره کرد.

در بخش گفتگوهای مجله، گفتگوهایی با حجت کاظمی درباره مفهوم دولت- ملت، بیژن عبدالکریمی درباره هایدگر منتشر شده است. این شماره در پرونده ویژه ای در گفتگو با غلامرضا جمشیدیها، احمد نادری و حسین کچویان به همراه یادداشتی از مجتبی نامخواه، به تبیین پدیده شهید حججی پرداخته است. همچنین در این بخش گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام خسروپناه درباره موضوع تبیین مختصات تمدن اسلامی صورت گرفته است.

در بخش یادداشت بیست و پنجمین شماره مجله اندیشه مهر، هم یادداشت و مطالبی از زهیر باقری، ر ضا نساجی، یحیی یثربی و مهدی مسائلی آمده است.

معرفی تازه های نشر پایان بخش این شماره «اندیشه مهر» است.

بیست و هفتمین شماره اندیشه مهر را از اینجا دریافت نمایید.