شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تیرانداز بازار استراسبورگ کشته شد

تیرانداز بازار استراسبورگ کشته شد

قاتل مقتول،  که چند سابقه محکومیت در فرانسه و آلمان داشت در زمان حبس به اسلامگرایان تندرو پیوسته بود.

رادیو فردا/ 13 دسامبر 2018 – 22 آذر 1397

وزیر کشور فرانسه اعلام کرده فرد مظنون به حمله مسلحانه به بازار کریسمس در استراسبورگ به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.فرد تیرانداز ۲۹ ساله که شریف شکات معرفی شده بود از حمله سه شنبه تا امروز متواری بود.

در پی حمله مسلحانه به بازار کریسمس در استراسبورگ سه نفر کشته و چندین نفر به شدت زخمی شدند.کریستوف کستان وزیر کشور فرانسه گفته است پلیس ملی پس در ساعت نه شب به وقت محلی فرد مشکوکی را در خیابان لازاره استراسبورگ مشاهده می‌کند.افسران پلیس فرد مشکوک را متوقف کردند و او در برابر به سوی پلیس تیراندازی کرده است.به گفته وزیر کشور، پلیس درمقابل به مظنون مسلح شلیک کرده و او را کشته است.صدها افسر پلیس و نیروی امنیتی از سه‌شنبه به دنبال آقای شکات بودند.پیشتر پلیس در همین محله عملیات گسترده‌ای را برای یافتن مظنون آغاز کرده بود که بدون نتیجه پایان یافته بود.پنج نفر در ارتباط با حمله به بازار کریسمس دستگیر شده‌اند. والدین شریف شکات و دو برادر او در میان دستگیرشدگان هستند.

به گفته پلیس، شریف شکات در استراسبورگ به دنیا آمده است و پیش از این به عنوان یک تهدید احتمالی با گرایش اسلامگرایی تندرو شناخته شده بود.او در فهرست افرادی بود که فرانسه به عنوان تهدید امنیت ملی زیر نظر دارد.

۲۷ سابقه کیفری در پرونده آقای شکات از جمله سرقت در فرانسه، آلمان و سوییس به چشم می‌خورد. او مدت زیادی را نیز در زندان گذرانده است.پلیس روز سه‌شنبه در ارتباط با پرونده دیگری به دنبال او می‌گشت اما او را در خانه‌اش پیدا نکرد.درعوض در آپارتمان او در محله ندورف، یک نارنجک، یک تفنگ، چهار چاقو و مقداری مهمات کشف کرد.

قربانیان حمله چه کسانی بودند؟

روز پنجشنبه اعلام شد کمال نقشبند، تبعه افغانستان که در میان مجروح شدگان این حمله بود، کشته شده است. او که پدر سه فرزند بود در پی جراحات شدید در بیمارستان درگذشت.

قرار است مراسم سوگواری او روز جمعه بعد از نماز در مسجد محله‌اش برگزار شود.یک کارمند بازنشسته بانک که۶۷ ساله بوده نیز به گزارش لوفیگارو در حمله به بازار کشته شده است.قربانی سوم، آنپونگ سوباسام، یک توریست تایلندی بود!

دبی-العربیه.نت/ جمعه 5 ربیع الثانی 1440هـ – 14 دسامبر 2018م – کشته شدن «شریف شیخات» عامل تیراندازی استراسبورگ به دست پلیس فرانسه

وزیر کشور فرانسه شامگاه پنج‌شنبه 13 دسامبر از کشته شدن شریف شیخات، عامل تیراندازی استراسبورگ به دست نیروهای پلیس این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها یک منبع آگاه در پلیس فرانسه اعلام کرد «شریف شیخات، عامل حمله تروریستی شهر استراسبورگ هنگامی که در یک عملیات امنیتی تحت پیگرد پلیس بوده کشته شده است و بدین ترتیب عملیات تعقیب برای دستگیری وی پایان یافته است.»

شریف شیخات 29 ساله، متولد استراسبورگ در شمال شرق فرانسه است که روز سه‌شنبه 11 دسامبر در حمله‌ای مسلحانه در نزدیکی بازار معروف کریسمس این شهر، سه تن را کشت و 13 تن دیگر را زخمی کرد.

پلیس فرانسه همچنین اعلام کرد عامل تیراندازی استراسبورگ پس از دست زدن به حمله، مستقیما با تاکسی از مکان حادثه به سوی منطقه نودورف در نزدیکی مرکز این شهر گریخته بود.

پس از این حمله پلیس فرانسه با شناسایی هویت عامل تیراندازی استراسبورگ آپارتمان او را که در نزدیکی محل حادثه واقع است تفتیش کرد. بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای در این آپارتمان یک بمب دستی پیدا شد.

به گفته رسانه‌ها، شریف شیخات دارای پرونده امنیتی و برای چندین سال در کشورهای آلمان و سویس زندانی بود، او در طول مدتی که در حال گذراندن محکومیت بود، بیشتر به تندروی روی آورد و دستگاه‌های امنیتی فرانسه و همچنین آلمان او را در فهرست افراد خطرناک ثبت کردند.

حمله‌ای که شریف شیخات به آن دست زد، در یکی از محله‌های پر تردد استراسبورگ صورت گرفت، جایی که تعداد زیادی رستوران، فروشگاه و بار در آن واقع شده است.

استراسبورگ یکی از بزرگترین و مشهورترین بازارهای کریسمس را در خود جای داده و هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر اروپا برای تفریح و خرید همزمان با برپایی بازار به این شهر سفر می‌کنند.