شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » وزارت خارجه آمریکا : خامنه ای ریاکار فاسدی است که که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد

وزارت خارجه آمریکا : خامنه ای ریاکار فاسدی است که که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد

وزارت خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد به ثروت حاکمان ایران و فساد دستگاه حکومتی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

در این توئیت که یکشنبه ۱۸ آذر منتشر شد، آمده است: «امروز روز جهانی مبارزه با فساد است. با تاسف برای مردم ایران، حکومت آنها مملو از ریاکاران فاسد است. یکی از آنها علی خامنه ای است که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد.»

اشاره وزارت خارجه آمریکا به ستاد اجرایی فرمان امام است که براساس گزارش رویترز این نهاد زیر نظر رهبر رژیم مسلط بر ایران ۹۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود درباره ثروت علی خامنه ای نوشته است: «او که مرد مقدسی خوانده می‌شود، املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد و بعد پول نقد را به سپاه پاسداران منتقل می‌کند.»

نهم دسامبر از سوی سازمان ملل روز جهانی مبارزه با فساد اداری نامگذاری شده و در این روز از کشورهای جهان خواسته می‌شود که در این زمینه تلاش کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه در آستانه روز بین المللی مبارزه با فساد، بر ضرورت همکاری در مبارزه با فساد در سطحی جهانی تاکید کرد.

او فساد را عاملی برای جرم و جنایت، حمایت از تروریسم، مانعی برای رشد اقتصادی و توسعه، و تضعیف حکومت قانون و دموکراسی توصیف کرده است.