پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » آیت الله علوی گرگانی: نهادینه کردن تواضع در جامعه نیازمند گسترش فرهنگ‌ مسجد محوری است!

آیت الله علوی گرگانی: نهادینه کردن تواضع در جامعه نیازمند گسترش فرهنگ‌ مسجد محوری است!

آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که یکی از راه‌های نهادینه کردن دگر بینی و تواضع، نهادینه کردن فرهنگ‌ مساجد بین مردم است، گفت: در این راه باید با عمل خود مردم را به سوی مساجد جذب و دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت امنای مسجد خاتم الانبیای پردیسان با اشاره به آیه 11 سوره حدید اظهار داشت: ذات اقدس حق با تمام عظمت خود که کل امور جهان به دست او است، نهایت روح تواضع را در این آیه به کار برده است، بنابراین تواضع را نیز باید از خداوند متعال یاد گرفت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) درباره حدود تواضع بیان کرد: حضرت در این باره می‌فرمایند؛ حد تواضع این است که از خانه خارج نشوی، مگر این‌که هرکس را ببینی از خود بهتر بدانی.

وی با بیان این‌که خداوند انسان متواضع و دگر بین را بسیار دوست دارد، گفت: یکی از راه‌های نهادینه کردن دگر بینی و تواضع همین نهادینه کردن فرهنگ‌ مساجد بین مردم است و در این راه باید با عمل خود مردم را به سوی مساجد جذب و دعوت کنید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی درباره علاقه مردم به بزرگان دینی مردم‌دار و صادق گفت: اگر بخواهید میزان مردم‌داری بزرگان دینی را بفهمید، باید میزان شیفتگی و علاقه مردم به او را بسنجید، چراکه مردم‌داری و صداقت عامل جذب مردم است.

وی با تأکید بر این‌که مسجد بهترین پایگاه برای ترویج اخلاق و فرهنگ اهل‌بیت(ع) است، گفت: باید مساجد را آباد کرد تا مرکزی برای استفاده همه دنیا از برکات آن شود، مساجد قم بایستی سرآمد تمام مساجد دنیا باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی بیان کرد: زمانی که قصد ورود به منازل و مساجد را دارید، حتما با طهارت وارد شوید، یعنی تربیت مکتب اهل‌بیت(ع) این است که خانواده و فرزندان طوری تربیت شوند که علاقه مند به مسجد و فرهنگ آن باشند.