پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور !

خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور !

بسته ویژه خبری-تحلیلی!

***

تأملی در بیزاری پناهیان از یک رفتار سیاسی

«حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان»، به تازگی طی سخنانی در جمع اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، در یک اظهار نظر سیاسی گفته است:

 «ما کار تشکیلاتی بلد نیستیم و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم همینطور عمل می‌کنیم در در واقع ما بلد نیستیم با هم حرف بزنیم و کنار بیاییم. بعد نتیجه این می‌شود که می‌بازیم با این وجود آن وقت از چه کسی می‌خواهیم انتقاد کنیم. بنده اصلا از این رفتار حزب اللهی‌ها زده شده‌ام که یک عیبی را می‌بینند و بعد آن را می‌گویند در واقع هر کسی برای خودش صاحب تشخیص و موظف به عمل تکلیف شده است.»

به گزارش جهان نیوز، وی با اشاره به اینکه باید کار تشکیلاتی را از پیغمبر یاد گرفت، افزود: یک امام جمعه و یا امام جماعت مسجد را به من نشان دهید که به مانند پیامبر پای کار آمده باشد.
پناهیان همچنین تصریح می‌کند: کاش به من می‌گفتند به جای تبلیغات کار تشکیلاتی انجام دهم.[1]

*صحبت‌های درست استاد پناهیان، تکرار یکی از اصلی‌ترین راهبردهای جریان اصولگرا و جبهه نیروهای خودی طی 17 سال اخیر بوده است.

راهبردی که کار تشکیلاتی را با رعایت اصول و قواعدش تجویز می‌کند و با تأکید بر در نظر گرفتن جمیع جهات، تنازل عقلانی و جدا بودن «انتقاد» از شیطان اکبر پنداشتن دیگران؛ به فردای بهتر می‌اندیشد.

اصولگرایان طی 17 سال گذشته با دور شدن از جنجال‌های سیاسی، صرفاً تلاش کرده‌اند که با ارائه یک ساز و کار مدیریتی و جهادی به مردم و نظام اسلامی از کانال همین راهبرد تشکیلاتی؛ بر سرعت پیشرفت کشور بیافزایند.

مع‌الوصف اما مواقع و مواقفی هم بوده که این کار تشکیلاتی با خلل مواجه شده است…

کما اینکه حکماً آقای پناهیان در جریان هستند که برخی چهره‌های خودی در جریان انتخابات سال 92 حتی تا انکار مقوله «ائتلاف» و بی‌فایده بودن آن نیز پیش رفتند.[2]

و شد آنچه که نباید می‌شد…

بایستی یادآوری کرد که برخی اشتباهات تا آنجا عمق یافت که عده‌ای دور مانده از راهبردهای تشکیلاتی اصولگرایان، به ناگاه از «مخلصانه‌ترین رأی» صحبت کردند[3] و یا از این گفتند که سایرین همگی اِعوجاج دارند به جز ما! و این مقوله عملا پای هرگونه مفاهمه و صحبت و تنازلی را بست.

فی‌الجمله اما تجربه چراغ راه آینده است و بازگشت به راهبردهای تشکیلاتی می‌تواند یک نقطه امید مطلوب باشد.

چه اینکه جز بازگشت به روش‌های اینچنینی و تحکیم راهبرد «وحدت» و تنازل به نفع مردم و کشور راهی برای پیروزی اصولی در انتخابات وجود ندارد.

بدیهیست که تنها در این صورت است که نه تنها پیروزی انتخاباتی یک برد اصولی و دور از انحراف خواهد بود بلکه پس از یک باخت احتمالی نیز می‌توان توضیحات قانع‌کننده‌ای به مردم و مخاطبان داد و با افتخار از گذشته سخن گفت.

***

روحانی عدالت‌پرور یا روحانی غارتگر! «رذیلانه‌ترین دروغ» در همایش حزب کارگزاران

«سعید لیلاز»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران طی سخنانی در سومین کنگره سراسری حزب کارگزاران با بیان اینکه ما در جریان دولت روحانی شاهد غارت سازمان یافته در ایران بودیم، گفت:

ظرف ۱۰ ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد دلار گم و دزدیده شد و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان پول در شبکه بانکی که از آن به عنوان مرکز فساد یاد می‌شود، پنهان شده است.

به گزارش جهان نیوز، او همچنین با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها عملکرد دولت و نظام سیاسی شامل مجلس ناشیانه و سردرگم بود، ابراز عقیده کرد:

انگار یک عده دبیرستانی از پشت میز به زور مسئول شدند و قرار است کشور را در مقابل تحریم‌ها مدیریت کنند. انگار نه انگار که مجرب‌ترین مسئولان و کادر در دنیا در برابر تحریم‌ها وجود دارد.

لیلاز با تأکید بر این که رذیلانه‌ترین دروغ این است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست، افزود: شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است، نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال‌های گذشته دولت روحانی بوده و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است.[4]

*ما از محضر مخاطبان محترم عذرخواهی می‌کنیم اما پیدا کردن رذالت و دروغگویی در قبال این اظهارات چندان کار سختی نیست.

خاصّه اینکه همه باید بدانند این شخص آقای لیلاز بود که در سال 93 طی اظهاراتی با اشاره به مکالمه تلفنی روحانی با اوباما اینطور گفته بود که این تماس باعث «کاهش تورم مواد غذایی» شد.[5]

و اکنون شاهدیم که همان آقای لیلاز از این می‌گوید که رذیلانه‌ترین دروغ اینست که بگوییم توّرم بر اثر تحریم ایجاد شده است!

این فرد همچنین در حالی مدعی غارت سازمان یافته ایران در دولت روحانی شده است که زمانی رئیس جمهور روحانی را قهرمان واقعی عدالت‌پروری نامیده بود که 30 میلیون رأی دارد.[6]

در واقع خوب بود آقای لیلاز قبل از به راه انداختن این نمایش کمدی‌درام، تکلیف خود را با دولت آقای روحانی مشخص می‌کرد که بالاخره آنرا غارتگر می‌داند یا قهرمان واقعی عدالت‌پروری. و اینکه چگونه دولت رئیس‌جمهور روحانی یک‌شبه از قهرمان عدالت‌پروری به دولتی غارتگر بدل شده است؟!

ما ضمن عذرخواهی مجدد از مخاطبان خود، قضاوت درباره این جهان تناقضات را بر عهده آنها می‌گذاریم.

گفتنیست، محافل تحلیلی کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت رئیس‌جمهور روحانی هشدار دادند که اصلاح‌طلبان بعنوان پدیدآورندگان اصلی دولت روحانی، یک روز از او عبور خواهند کرد و با «کی بود کی بود من نبودم»! تمام لحظه‌های ماه عسل خود با رئیس‌جمهور و اوضاعی که پدید آورده‌اند را انکار خواهند کرد. اما این رخداد، هم‌خونی بیشتر چپ‌ها با روحانی را به رخ افکار عمومی خواهد کشید.

*عکس از ایلنا

***

چراغانی شهرداری تهران برای واردات «مشاور خارجی»

«محمدجواد حق‌شناس»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی طی اظهاراتی در جمع دانشجویان گفته است:

«موضع حناچی در رابطه با استفاده از مشاور خارجی مربوط به 5 سال پیش است و اینکه آن را منتشر کرده‌اند یک حرکت خلاف اخلاق بود. معتقدم اگر در زمینه آلودگی هوا، ترافیک، فاضلاب و یا حفر تونل متخصص نداشته باشیم می‌توانیم از مشاور خارجی استفاده کنیم و این امکان را داریم که از مشاوران خارجی به صورت خرید خدمت استفاده کنیم، اما برای آوردن مدیر خارجی قانون این اجازه را به ما نمی‌دهد.»

به گزارش آرمان امروز، او همچنین خطاب به دانشجویان اظهار می‌کند: شما با کدام منطق می‌گویید قالیباف هشتمین شهردار برتر دنیا بوده است؟[7]

*اعضای شورای شهر تهران می‌توانستند چهره‌ای کم‌حاشیه‌تر از آقای حناچی را برای شهرداری تهران پیدا کنند که امروز جدای از سایر مقولات! مجبور به مخالفت با تئوری‌های مدیریتی حناچی مبنی بر ضرورت واردات مدیر خارجی نشوند.

چه اینکه حناچی بر واردات مدیر تأکید کرده بود نه واردات مشاور!

اینجا ببینید:

فیلم/ سریال تکراری درخواست واردات مدیر خارجی!

در واقع این گناه هیچکس نیست که چپ‌های شورای شهر طی حدود 2 سال گذشته، کأنه بیشترین چیزی را که برای تهران خواسته‌اند؛ حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی بوده است و لاغیر.

همچنین است که باید توضیح داد بحث واردات مشاور خارجی نیز کم از واردات مدیر خارجی نیست و اظهارات حق‌شناس بیشتر نوعی جاده صاف کنی در مسیر حاشیه‌های حناچی به نظر می‌رسد.

تأکید چپ‌ها بر واردات مدیر و مشاور از خارج از کشور همچنین در حالیست که آنها بر گران‌سازی شهر تهران، تعدیل نیروهای شهردار و اخذ مالیات شهرداری از مردم بصورت علی‌الرأس نیز تأکید کرده‌اند.[8]

قضایایی که ضرب‌المثل معروف «سالی که نکوست از بهارش پیداست» را در اذهان تداعی می‌کند.

در اشاره به اظهارات حق‌شناس درباره قالیباف و اینکه با کدام منطق می‌گویید قالیباف هشتمین شهردار جهان بود؟! نیز از باب کنایه باید گفت که با منطق عدم شرکت در مجلس رقص، بازنشسته نبودن و نداشتن ابهام در بحث سازمان منافقین.

خدمات آشکاری که در دوران قالیباف بود و در دوران فعلی حتی در خواب هم وجود ندارد نیز از جمله عوامل مقوّم منطقی است که قالیباف را در زمره 10 شهردار برتر جهان می‌داند.

گفتنیست، محمدباقر قالیباف در سال 2008 و توسط یک نهاد بین‌المللی از میان 800 شهردار جهان بعنوان هشتمین نفر برگزیده شد.[9]

***

1_http://www.jahannews.com/news/655636

2_http://khabarfarsi.com/n/5608256

3_mshrgh.ir/223054

4_ http://www.jahannews.com/news/655656

5_ https://www.farsnews.com/news/13931020001202

6_ https://www.farsnews.com/news/13931020001202

7_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/240323

8_ mshrgh.ir/909500

9_ mehrnews.com/news/764834