جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » پس و پیش کردن تاریخ وقوع وقایع توسط محافل درویشی ستیز اداره های اطلاعات سپاه- بسیج!

پس و پیش کردن تاریخ وقوع وقایع توسط محافل درویشی ستیز اداره های اطلاعات سپاه- بسیج!

پس از تعطیلی کانال تلگرامی فرقه نیوز وابسته به مؤسسه تکفیری حق پژوهشی که بودجه آن از چپاول آستان قدس رضوی- درغصب غیرمشروع ابراهیم رئیسی (ابرام دراکولا)-  و سازمان تبلیغات اسلامی تأمین می گردد ؛ کانال تلگرامی دیگری وابسته به مرکز تکفیری موسوم به اداره فرق و ادیان بنام مؤسسه مطالعاتی – تحلیلی فرق و ادیان با عنوان «روشنگر» مدتی است علیه سلسله جلیله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی فعال شده است.

روز یکشنبه ۲۷/آبان/۱۳۹۷ بیانیه یکم مهرماه سالجاری ایشان مجدد در ابعاد گسترده ای در فضای مجازی بازنشر گردید که بموجب آن بندگان حضرت آقای حاج دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه با قید تاریخ (۲۶/آبان/۱۳۹۷) و امضا  مجددا بیانیه یکم مهرماه خود را «تأکید و تأیید» فرمودند.

بیانیه ای که براساس آن نمایندگان اربعه را برای ملاقات و مذاکرات با مقامات مملکتی و مسئولین امنیتی و نیروهای انتظامی به اقتضای مصالح فقری، جهت حل مسائل و رفع مشکلات ضمن مشورت با ایشان – دکترنورعلی تابنده – بر سمت خود ابقاء نمودند و اقای جذبی را بواسطه کبر سن از انجام آن معاف فرمودند.

مؤسسه مطالعاتی – تحلیلی فرق و ادیان با عنوان «روشنگر» ضمن انتشار بیانیه دکترنورعلی تابنده مجذوبعلیشاه بتاریخ یکم مهرماه در مطلبی با عنوان «هجمه های افراطیون علیه نمایندگان اقطاب» آورده است : تا زماني كه افراطيون، بخواهند با اين‌ مطالب براي تابنده،‌تعيين‌تكليف نمايند، تنش در فرقه، تداوم خواهد داشت.

دست اندرکاران و گردانندگان ارگانهای ضدتصوف بویژه ضدّ سلسله نعمت اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی در نظر دارند که تأکید مجدد دکترنورعلی تابنده به ابقاء نمایندگان اربعه در بیانیه یکم مهرماه را پاسخ به نامه آقای محمداسماعیل صلاحی جلوه دهند درحالیکه این درویش گنابادی پیشتر از آن این نامه را به محضر مبارک دکترنورعلی تابنده عرضه داشته و تاریخ شنبه (۲۶/آبان/۱۳۹۷) تاریخ اطلاعرسانی نسبت به وجود چنین نامه ای در فضای مجازی می باشد.

بنابراین گمان آنکه «تأیید و تأکید» دکترنورعلی تابنده بر بیانیه یکم مهرماه در پاسخ به نامه آقای محمداسماعیل صلاحی فرضیه ای غلط می باشد، که ناشی از شیطنت دست اندرکاران و گردانندگان چنین شبکه هایی است که بصورت هدفمند و بمنظور دامن زدن به حاشیه ها به آن دامن می زنند.

یک تحلیل خائنانه ضددرویشی درکانال نوظهور تلگرامی موسوم به “روشنگر فرق و ادیان”!

تحلیلی بر نخستین سخنرانی «نورعلی تابنده» در خانقاه_امیرسلیمانی پس از غائله گلستان_هفتم

از تقویت روحیه دراویش تا انتقاد از دشمنان

بالأخره پس از گذشت هشت ماه بحرانی از فاجعه گلستان هفتم (اسفند 1396) در پاسداران تهران و مخدوش شدن چهره درویشی‌گری و دراویش –تا همیشه تاریخ-  فرقه گنابادی توانست بار دیگر-به طور نسبی- به شرایط عادی بازگردد و با رفع تدابیر امنیتی منطقه و متعاقب آن، بازگشایی خانقاه امیرسلیمانی، شاهد برگزاری نخستین مجلس با حضور «نورعلی تابنده» در این مکان باشد.
قطب سالخورده گنابادی در اظهارات کوتاه خود در این مجلس -که به بهانه گرامیداشت سالمرگ یکی از #اقطاب پیشین برگزار شده‌بود-  ضمن اشاره به بهبود شرایط و مسائلی چون صبر و استقامت دراویش در این برهه حساس زمانی، کلماتی به کار برد که جای قدری تأمل دارد.
وی اظهار داشت: «[طی این مدت] حال همدلی ومحبت[دراویش] خوب است و تقویت شد ولی توجه به جمع #فقرا کم شد، توجه کنید درویش‌ها که اگر یکی از ما تنها نیستیم، عده زیادی با ما هستند، خوبی و بدی،عده زیادی وجود دارد … بسیاری هم ازاول خلقت بشر، ‌دشمنانی بودند در راه خداوند که… آن دشمنان، همیشه کارخودشان را می کردند ولی موهبت‌های الهی باید جلوی آن‌ها را بگیرد. ان‌شالله خداوند به ما قدرت و نیروی درک بدهد که محبت‌هایی که به ما می شود را درک کنیم و خدای ناکرده،‌ خصومتی که به می‌َشود را هم درک کنیم و دفع کنیم.»
 همان‌طور که ازعبارات فوق برمی‌آید، تابنده با همان شیوه قدیمی، بار دیگر با به کارگیری واژه ها و جملات دوپهلو، #رندانه منظور خود را بیان و نقدهایی را متوجه خودی‌ها و بیرونی‌ها کرده است؛ در کنار شکر خدا از اتحاد و محبت درونی، با جمله «ولی توجه به جمع فقرا کم شد»، سنگ‌پراکنی‌های اخیر جناح‌های درونی را مورد اشاره قرار می‌دهد و در ادامه با واژه‌های حساسیت‌برانگیز و تحریک‌کنند‌ای چون «دشمنان» و «خصومت‌ها»، بیرونی‌ها را خطاب قرار داده و ضمن اشاره به «موهبت های الهی»، می کوشد وجهه #درویشی را پیروز نشان دهد و در عین حال، امیدی بر دلهای مریدان جاری سازد.
تأکید وی بر لزوم «دفع خصومت‌ها» نیز فرمانی پنهانی به #مریدان است برای هوشیاری بیشتر و از طرفی، کنایه‌ای به بیرونی‌ها.
 به این ترتیب، تابنده در نخستین جلسه رسمی در #خانقاه_امیرسلیمانی بعد از غائله گلستان هفتم، محتاط‌تر از همیشه، ضمن حفظ ضرورت‌های شرایط، در لفافه از دوری «تحمیل‌شده» یا «دشمنان و خصومت» سخن می‌گوید و با تحریک احساسات مریدان، می کوشد جایگاه مخدوش‌شده خود پس از حوادث اخیر را به عنوان قطب و مرشد، تقویت نماید.
به هر حال، مجلس امروز، نقطه عطفی در #فرقه_گنابادی محسوب می‌شود و فرصتی دوباره برای تصمیم‌گیری در خصوص تغییر منش یا بازگشت به رویکرد سابق.
 بخش تحلیلی روشنگر