جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وزارت خارجه آمریکا اخبار درباره اینکه واشینگتن به نتیجه نهایی درباره مسئول قتل جمال خاشقجی رسیده را نادرست توصیف کرد.

وزارت خارجه آمریکا اخبار درباره اینکه واشینگتن به نتیجه نهایی درباره مسئول قتل جمال خاشقجی رسیده را نادرست توصیف کرد.

 

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده به نتیجه نهایی رسیده، گزارش‌های نادرست است. هنوز هم بسیاری از سوالات بدون پاسخ در مورد قتل جمال خاشقجی وجود دارد. وزارت امور خارجه ایالات متحده به تلاش برای رسیدن به همه حقایق مربوطه ادامه خواهد داد. ما رابطه استراتژیک مهم بین ایالات متحده و سعودی را حفظ خواهیم کرد.»

آمریکا: گزارش‌های اخیر درباره مسئول قتل خاشقجی نادرست است
دبی-العربیه.نت، فارسی   یک شنبه 9 ربیع الاول 1440هـ – 18 نوامبر 2018م

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده اخیر درباره مسئول قتل خاشقجی دقیق نیست.

شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر پادشاهی عربی سعودی در آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیترش، ادعاهای روزنامه واشنگتن پست را تکذیب کرد و گفت که او به جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی کشته شده در استانبول، پیشنهاد نکرده است به ترکیه برود.

شاهزاده خالد بن سلمان گفت که آخرین پیام متنی که بین او جمال خاشقجی رد و بدل شده، به 26 اکتبر 2017 باز می‌گردد.

سفیر سعودی در واشنگتن همچنین تاکید کرد که به صورت تلفنی نیز با این روزنامه‌نگار سعودی صحبت نکرده و به او پیشنهاد نکرده است که به ترکیه برود.

او در ادامه افزود: «اگر این ادعاها صحیح است، امیدوارم دولت آمریکا آنچه در اختیار دارد را فاش کند.»

سخنگوی سفارت پادشاهی سعودی در واشنگتن نیز به ادعاهای روزنامه‌های آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «متاسفانه روزنامه واشنگتن پست پاسخ ما را به صورت کامل منتشر نکرد. این یک اتهام خطرناک است و نباید به منابع ناشناس واگذارده شود.»