پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » استمداد فرزندان عباس واحدیان از نمایندگان پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد 

استمداد فرزندان عباس واحدیان از نمایندگان پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد 

هنگامه واحدیان شاهرودی فرزند عباس واحدیان شاهرودی «نویسنده و فعال صنفی معلمان در مشهد که از ۱۹ مهرماه به دلیلی نامعلوم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است» در پیامی صوتی تصویری که در اختیار «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» برای ارسال به نمایندگان پارلمان اروپا و دفتر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد،  قرار گرفته است از نمایندگان اتحادیه اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران ( پروفسور جاوید رحمان) در ارتباط با وضعیت نامعلوم پدرش درخواست کمک کرد.

لازم به ذکر است که درخواست کمک هنگامه واحدیان از نمایندگان اتحادیه اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران پیرامون نقض حقوق انسانی پدرش توسط نظام حاکم بر ایران، ضمیمه گزارش وضعیت نامعلوم آقای عباس واحدیان شده و توسط «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به نهادهای مربوطه ارسال گشته است.

هنگامه واحدیان در این پیام تصویری با بیان اینکه پدرش توسط نیروهای امنیتی به دلیل نامعلومی 38 روز پیش بازداشت شده است گفت، پدر من یک فعال صنفی ساده است. به هر جایی که مراجعه کردیم چه دادگاه انقلاب  و چه اطلاعات و چه نیروی انتظامی، هیچ کدام از این ارگانها مسئولیت بازداشت پدرم را بر عهده نگرفتند و به همین دلیل به شدت نگران جان وی هستیم.

فرزند عباس واحدیان در ادامه افزود، ما حتی از علت بازداشت پدرم مطلع نیستیم و اصولا نمی دانیم که حکومت ایران از چه قانونی پیروی می کند که پدر یک خانواده را به مدت سی و هشت روز می برند و هیچ اطلاعی به فرزندانش نمی دهند، تنها راهی که به ذهن من و برادر و خواهرم می رسد درخواست کمک از پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران است که به ما کمک کنند و از نظام حاکم بر کشور بخواهند  که پدرم را آزاد کنند.
هنگامه واحدیان در بخش دیگری از این پیام گفت، در این اجا اعلام می کنم که پدرم هر دین، عقیده و یا هر سیاستی که دارد به خود او مربوط است. 38 روز است که هیچ خبری از او نداریم و ناپدید شده است. در این جا مجددا من و خواهرم و برادرم از نمایندگان پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد درخواست می کنیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم پدرمان را ملاقات کنیم و هر چه زودتر او آزاد شود.