جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » حملات جنون‌آمیز ائتلاف سعودی به الحدیده یمن /

حملات جنون‌آمیز ائتلاف سعودی به الحدیده یمن /

 

منابع یمنی بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده های عربستان طی ساعت های گذشته دستکم 30 نوبت شهر الحدیده یمن را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، جنگنده های عربستان طی ساعت های گذشته منطقه کیلومتر 16 و خیابان «ستین» شهر الحدیده را دستکم 30 نوبت بمباران کردند.
برخی گزارش ها حاکی از وقوع تلفات در بین غیر نظامیان در الحدیده است.

همچنین جنگنده های عربستان شهرستان سنحان در استان صنعا یمن را نیز در سه نوبت بمباران کردند.
جنگنده بمب افکن های عربستان روز چهارشنبه نیز در بمباران منزل یک غیر نظامی یمنی در استان حجه هشت نفر از اعضای یک خانواده را کشتند.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش یمن، پایگاه نظامی نیروهای وابسته ائتلاف سعودی را در استان جوف با یک فروند موشک بالستیک «بدر1» هدف قرار دادند.

الحدیده یک بندر راهبردی در ساحل دریای سرخ و تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است که 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.