سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » حشمت‌الله طبرزدی: شرایط بسیار بحرانی است و به زودی اعتراضات و اعتصابات گسترده طبقات مختلف مردم جامعه به هم خواهد پیوست

حشمت‌الله طبرزدی: شرایط بسیار بحرانی است و به زودی اعتراضات و اعتصابات گسترده طبقات مختلف مردم جامعه به هم خواهد پیوست

 

حشمت‌الله طبرزدی دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران در گفتگویی اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی»، با پرداختن به شرایط جامعه ایران و تحریمهای آمریکا علیه نظام حاکم بر کشور گفت، نمی توان گفت این فرابحران اقتصادی – اجتماعی تماما نتیجه تحریمهای آمریکا است بلکه قسمت اعظم آن نتیجه فساد، رانت، سوءمدیریت، و در کل عملکرد رژیم ولایت فقیه است که هر روز وخیمتر می شود. و اگر وضعیت به همین صورت پیش رود می شود گفت که مردم ایران دچاد قحطی و مرگی تدریجی خواهند شد.

دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران در بخش دیگر این مصاحبه با بررسی سخنان حسن روحانی پس از اجرایی شدن دور دوم تحریمهای آمریکا اظهار داشت، این نهایت ضعف است که رئیس جمهور بگوید «ما با افتخار تحریمها را دور می زنیم»، در صورتی که باید کاری می کردند که تحریمها اعمال نمی شد نه اینکه بدون توجه به بار حقوقی این سخنان، چنین ادعاهایی کنند. بخش دیگر سخنان آقای روحانی که می گوید «آمریکا با تحریم ها در نظر دارد، مردم ایران را به خیابان ها بکشاند تا شعار بدهند ما، استقلال، آزادی و آقایی نخواستیم و بر می گردیم به ۴۰ سال پیش!»، توهین آشکار به مردم ایران است. این یعنی مردم ایران بازیچه هستند و با تحریمهای آمریکا به ستوه آمده و دست از ارزشهای خود خواهند کشید! یا این که اگر مردم بگویند جمهوری اسلامی را نمی خواهند یعنی که می خواهند نوکری کنند و استقلال و آزادی نمی خواهند! متاسفانه آقای روحانی و دیگر مسئولان به جای حل مساله به پاک کردن صورت مساله روی آورده اند و می خواهند نارضایتی مردم از حکومت را به پای آمریکا بگذارند در صورتی که اگر مردم از نظام راضی باشند قطعا در برابر تحریمهای آمریکا واکنش نشان خواهند داد ولی مسئولان از حقیقت به خوبی مطلع هستند و می دانند که مشکل مردم با نظام است نه آمریکا. به هر حال برخورد آقای روحانی با مردمی که زیر بار تحریم و …زخم خورده هستند، از نوع توهین آمیزترین، بدترین و سیاسی ترین برخوردها است.

این فعال سیاسی با اشاره به دروغ گویی مسئولان نظام افزود، آخوندهای سیاسی خود را محور حق می دانند و منطق آنها این است که برای دفاع از حق که خود را محور آن می دانند می توانند از هر ابزاری استفاده می کنند یعنی «هدف مقدس» هر نوع ابزاری را توجیه می کند. به همین دلیل است که با وقاحت در چشم مردم خیره می شوند و دروغ می گویند، از سوی دیگر دارای «قدرت مطلق» هستند و به هیچ کسن پاسخگو نیستند و برای حفظ قدرت و حکومت هر کاری را که لازم بدانند انجام می دهند.

حشمت‌الله طبرزدی با بررسی سخنان علی خامنه ای گفت، اصولا رهبران نظامهای ایدئولوژیک و فرقه ای برای کنترل و اداره کشور با سرکوب و به زور سرنیزه مجبور هستند برای حفظ هواداران و نیروهای اطراف خود و جلوگیری از ریزش آنها به گفتن دروغهای بزرگ روی بیاورند، ولی غافل از این حقیقت هستند که همین دروغها و برخوردها به زودی گریبان آنها خواهد گرفت.

دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اعتراضات و اعتصابات مردم گفت، حکومت با سرکوب شدید فعلا اعتراضات و اعتصابات مردم را به نحوی کنترل کرده است. هاشم خواستار را در تیمارستان زندانی می کنند، فرشید هکی را به قتل می رسانند، معلمان، وکلا و فعالان سیاسی – مدنی را به زندانها می اندازند، فعالان محیط زیست را آنگونه می کشند و سربه نیست می کنند و …ولی من به عنوان یک فعال سیاسی اجتماعی که در میان مردم هستم می بینم که به زودی این معادله به هم خواهد خورد و طبقات و اقشار مختلف مردم به هم می پیوندند و آن زمان است که دیگر هیچ نیروی سرکوبی نمی تواند جلوی سیل اعتراضات و اعتصابات گسترده و به هم پیوسته مردم را بگیرد.