پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » حسن شریعتمداری: اصناف مطالبات صنفی خود را به مطالبات سیاسی بر محور گذار از نظام ارتقاء دهند/ جان حسن روحانی به شدت در خطر است

حسن شریعتمداری: اصناف مطالبات صنفی خود را به مطالبات سیاسی بر محور گذار از نظام ارتقاء دهند/ جان حسن روحانی به شدت در خطر است

حسن شریعتمداری در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» با اشاره به اقدامات تروریستی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت، در نظام برای تقابل با بحرانهای بوجود آمده یکپارچگی وجود ندارد مانند همین رد کردن «مهم‌ترین» لایحه مرتبط با «اف‌ای‌تی‌اف» توسط شورای نگهبان که اتحادیه اروپا را مصمم می کند که راهی برای همکاری و مدارا با نظام وجود ندارد. عده ای در ایران می خواهند در این شرایط ایران را به حالت فوق العاده سوق دهند که در آن صورت سپاه بتواند کنترل اوضاع را تماما به دست گیرد، و به همین دلیل است که سپاه سعی می کند رهبر نظام را متقائد نماید که دلیل تمامی فشارها و تحریمهای اعمال شده به نظام موقعیت نظامی رژیم در منطقه است و به همین دلیل نیز کنترل اوضاع باید کاملا به دست سپاه بیافتد و حل این بحران نیز باید توسط سپاه انجام شود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان این که وضعیت کنونی ایران بسیار بحرانی و نابسامان است اظهار داشت، این نظام جمهوری اسلامی است که تحریمها را بر ملت ایران تحمیل کرده است و باید گفت تحریمها به قدری گسترده است که مردم ایران زجر زیادی خواهند کشید. آقای خامنه ای هم به قدری دچار ترس شده که ترجیح می دهد کشور به صورت «خان خانی» اداره شود و به همین دلیل است که می بینیم به رئیسی اجازه می دهد که لشگر و ارتش خود را در خراسان که ملک خصوصی خود می داند داشته باشد.

این منتقد جمهوری اسلامی در ادامه با مقایسه علی خامنه ای با صدام حسین و معمر قذافی افزود: آقای خامنه ای نیز مانند صدام حسین و معمر قذافی است که در روزهای واپسین خود قبل از سقوط از فتح الفتوح و اینکه آمریکا را به زانو خواهند درآورد سخن می گفتند ولی چند روز بعد سرنگون شدند. سر کلاف از دست مسئولان کشور و در راس آنها آقای خامنه ای به کلی در رفته است و علت تهدیدات آقای خامنه ای هم ترسی است که وجود او را فرا گرفته است.

آقای شریعتمداری با بیان این که «سپاه عزم خود را جزم کرده تا به هر نحوی که شده دولت حسن روحانی که کنار زده و کنترل اوضاع مملکت را کاملا در اختیار خود بگیرد» گفت، جان آقای روحانی به شدت در خطر است و ممکن است به سرنوشت هاشمی رفسنجانی دچار شود و وعده ای  که سعید قاسمی در کربلا داده، محقق شود. سپاه می خواهد تیم روحانی را کاملا کنار زده تا اگر قرار به مذاکره با آمریکا شد این تیم سپاه باشد که با آمریکا وارد مذاکره شود و نه تیم دولت روحانی، یا اگر وضعیت به سوی جنگ پیش رفت این سپاه باشد که فرماندهی را در اختیار داشته باشد. به هر حال یکی از علتهای وضعیت پیش آمده ماجراجوییهای افرادی چون جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و یا سلیمانی فرمانده سپاه قدس می باشد که معتقد هستند قدرت سپاه بالاتر و مهمتر از سعادت مردم ایران است.

این فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی این مصاحبه گفت؛ مردم ایران قطعا به خیابانها خواهند آمد و اعتراضات و اعتصابات گسترده را آغاز خواهند کرد، مهم این است که رؤسای اصناف، استقلال خود را حفظ کنند و اعتراضات را گسترش داده و به همدیگر بپیوندند و همچنین مطالبات صنفی خود را به مطالبات سیاسی بر محور گذار از نظام حاکم بر ایران ارتقاء دهند.