جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » فعال شدن دوباره ماجراجویی های خارج از کشور

فعال شدن دوباره ماجراجویی های خارج از کشور

از حدود دو سال پیش اطلاعات سپاه از آقای خامنه ای مجوز توسعه فعالیتش در خارج از کشور را گرفت. ترور کلاهی و احتمالا کشمیری و نیز یک فعال قومی عرب تجزیه طلب کار آنها بود.

بنا به شنیده های موثق از محافل رسانه ای و سیاسی در ایران، اقدام جهت بمب گذاری در تجمع مجاهدین از سوی یک مدیر وزارت اطلاعات (با همکاری یک فرد امنیتی در سفارت خانه ای اروپایی و دو نفر از جدا شده های از مجاهدین) بود که مقامات بالاترش هم از آن بی اطلاع بودند.

او ظاهرا با محافلی بیرون از وزارت اطلاعات هماهنگ بوده است. احتمالا سپاه. معلوم نیست واقعا قصد یک انفجار ولو کم شدت در متینگ مجاهدین جهت ترساندن شرکت کنندگان پولی را داشته اند و یا می خواسته اند در مذاکرات روحانی و اروپا کارشکنی کنند و خودشان هم پروژه را قبل از عمل لو داده اند. کاری که سعید امامی در دوره هاشمی کرد.البته اسرائیلی ها هم مدعی بودند که این پروژه توسط آنها کشف شده و لو رفته است.

وزارت خارجه ایران موفق شد این موضوع را برای فرانسوی ها جا بیندازد و ماکرون هم در مصاحبه ای صریحا به جناح بندی های داخلی ایران در این موضوع اشاره کرد .

در مورد دانمارک هنوز مسئله روشن نیست. ولی احتمال اقدام توسط سپاه که فعلا در این امور زیاد جا افتاده نیست! زیاد است.

در همه موارد هم طراحی کامل پشت صحنه توسط نفوذی های اسرائیل کاملا محتمل است.

این که در هر اقدام تندروهای امنیتی متکی به بیت قدرت می توان احتمال انجام آن توسط نفوذی های اسرائیل را هم کاملا متصور دانست؛ بسیار قابل تامل است.

رضا علیجانی