جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ایران۲- بولیوی یک / ورود بانوان تماشاگر در شب بارانی ورزشگاه آزادی !

ایران۲- بولیوی یک / ورود بانوان تماشاگر در شب بارانی ورزشگاه آزادی !

تیم ملی فوتبال، در اولین بازی اش در ورزشگاه آزادی پس از جام جهانی به پنجاهمین برد خود در دوران هدایت کی‌روش دست یافت. تیم ملی در این بازی دو ترکیب کاملا متفاوت را در فاز هجومی امتحان کرد و هشت بازیکن تهاجمی مرد پرتغالی در دو نیمه به میدان رفتند و به رغم فرصت های متعدد، تنها دو بار به گل رسیدند

تیم ملی ایران پس از ده روز اردوی منظم در کمپ تیم های ملی، توانست با پیروزی برابر تیم سختکوش بولیوی اردوی ما قبل پایانی خود پیش از جام ملت‌های آسیا را به پایان برساند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی امشب سه شنبه در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی با حضور چندصد تماشاگر زن روی سکوی تماشاگران، از ساعت ۱۹:۳۰ برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان کی روش به پایان رسید. گل‌های ایران را در این دیدار علیرضا جهانبخش در دقیقه ۱۷ و مهدی ترابی در دقیقه ۶۳ وارد دروازه بولیوی کردند و کاردوزو در دقیقه ۵۱ برای نماینده آمریکای جنوبی گلزنی کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، وحید امیری (کریم انصاری‌فر-45)، سامان قدوس (اشکان دژاگه-45)،‌ مهدی طارمی (علی قلی‌زاده-78)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی-45) و سردار آزمون (مسعود شجاعی-45).

ترکیب بولیوی: ایسکارا بولیمو، لوئیس، گابریل، ژوزه مانول، ریبرا اسکار،‌  وایار دیگو، ساودرا اروین (پارول آرونو-70)، ژوزتینانو لنول (کارلوس-83)، واکا هنری، کاردوزو رُزی (کامپوس جاسمانی-77) و گیلبرت آلوارز (واگا لئوناردو-77)

ایران۲-بولیوی۱/پیروزی زیرباران مقابل حریف چغر آمریکایی باحضوربانوان تماشاگر

شرح گل

ایران 1 – بولیوی صفر (دقیقه 17: علیرضا جهانبخش): پس از پرتاب اوت وحید امیری از سمت چپ زمین، مهدی طارمی با ضربه سر به علیرضا جهانبخش پاس داد که او هم با ضربه سر، توپ را زد، ولی دروازه‌بان بولیوی واکنش نشان داد که در ریباند هم دوباره جهانبخش صاحب موقعیت شد و این بار با شوت تک ضرب دروازه را باز کرد.

ایران 1 – بولیوی 1 (دقیقه 51: رودی کاردوسو): پشت محوطه جریمه ایران توپ به رودی کاردوسو رسید که او با شوت ناگهانی پای چپ و دیدنی موفق به گلزنی شد.

ایران 2 – بولیوی 1 (دقیقه 63: مهدی ترابی): اشکان دژاگه از میانه زمین پاس در عمق داد که دفع ناقص مانوئل ساگردو و توپ‌گیری مهدی ترابی موجب شد تا این ملی پوش ایران با ویسکارا تک به تک شود و در حالت درازکش دروازه بولیوی را باز کند.

نیمه نخست

این دیدار با بازی هجومی ایران آغاز شد و در دقیقه دو، ضربه سر طارمی به تیر دروازه بولیوی برخورد کرد. در ادامه بازی کمی آرام شد و دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند. در دقیقه هفدهم، اوت دستی احسان حاج‌صفی بلند به روی دروازه ارسال شد که جهانبخش در ریباند ضربه سر خود که توسط گلر بولیوی برگشت داده شده بود، توانست دروازه نماینده آمریکای جنوبی را باز کند.

پس از این گل ایران بازی را در دست گرفت و چند حمله را با طارمی، جهانبخش و امیری روی دروازه شاگردان فاریاس ترتیب داد اما مهاجمان تیم ملی نتوانستند دروازه حریف خود را باز کنند. حتی در موقعیتی جهانبخش توانست روی پاس آزمون دروازه بولیوی را برای بار دوم باز کند که این گل توسط کمک داور آفساید اعلام شد.

نیمه دوم

تیم ایران نیمه دوم را با تغییرات عمده‌ای آغاز کردند و مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی وارد زمین شدند. ایران این نیمه را هم هجومی آغاز کرد اما بر خلاف جریان بازی این بولیوی بود که روی اشتباه خط هافبک تیم ایران، توسط کاردوز و از پشت محوطه جریمه در دقیقه ۵۱ به گل رسید. در ادامه شاگردان کی‌روش بازی را در دسترس گرفتند و فرار زیبای ترابی از قلب دفاع بولیوی اینم بازیکن را در موقعیتی تک به تک قرار داد که بازیکن باشگاه سایپا گل دوم ایران را در دقیقه ۶۳ وارد دروازه حریف کرد.

قرمزپوشان ایران بعد از گل دوم باز هم بازی را در اختیار داشتند و یکی دو موقعیت را توسط دژاگه و حاج‌صفی ایجاد کردند اما بی‌دقتی مانع از به ثمر رسیدن گل سوم شد. بولیوی نیز تغییرات زیادی در نیمه دوم داد، ولی این تغییرات هم باعث نشد این تیم بتواند موقعیت جدی را روی دروازه شاگردان کی‌روش ایجاد کند.

طارمی و امید ابراهیمی در اواسط نیمه دوم، جای خود را به قلی‌زاده و علی کریمی داد تا لژیونر ایرانی شارلوا و هافبک استقلال هم برای کی‌روش در این دیدار بازی کند. در دقیقه ۸۰ بازی بازیکنان بولیوی حمله خطرناکی را روی دروازه ایران ترتیب دادند که دو واکنش پیاپی بیرانوند مانع از به ثمر رسیدن گل مساوی سبزپوشان بولیوی شد. تلاش دو تا پایان دقیقه ۹۰ به سرانجام نرسید تا این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود ایران پایان یافت.