پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته ویژه خبری!

بسته ویژه خبری!

 

«خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم

فرمانده ناجا گفت: در صورتی که مجموعه قضائی و سیاسی کشور محل اقامت خاوری همکاری کند در یک هفته او را بازداشت و به کشور باز می‌گردانیم.

هشدار “آشنا” درباره نوچه‌ها!

مشاور رئیس جمهوری درباره جایگزین بازنشستگان هشدار داد. حسام الدین آشنا در توئیتر نوشت:مراقب باشیم!
نکند با هزار بدبختی بازنشستگان را از صندلی بلند کنیم ولی آنها نوچه‌هایشان را به جای خود بنشانند.

توصیه وزیر ارشاد به صداوسیما

سید عباس صالحی، وزیر ارشاد در توییتر خود نوشت: صدا و سیما با تکثیر مناظره‌هایی از قبیل کچوییان و عبدی جان تازه می‌گیرد. در برابر موج رسانه‌ای ایران‌ستیز، دوربین رسانه‌‌ملی به زاویه های متفاوت نیاز دارد.

توصیه آبلیمویی ضرغامی به مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی!

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

لیموی جهرم!
بالاخره تنبلی رو کنار گذاشتم و افتادم به جون لیمو های جهرمی که مدیرکل محترم فارس برام فرستاده بود.
یه خورده وقتمو گرفت ولی هم ورزش دست بود! و هم جلوگیری از اسراف و خراب شدن لیموها!
البته عامل اصلی، اینها نبود. بلکه گروه فشاری بود که مرتبا به من تذکر می‌داد!

* پی نوشت *

شربت آبلیمو هم سالم است و هم ارزان. طرز تهیه اش هم ساده است. شکر را در آب جوشیده حل کرده ، وقتی سرد شد آبلیمو و گلاب هم به آن اضافه می کنیم. خوشمزه است و پر از خاصیت!نمی دانم چرا با این همه نوشیدنی سنتی خوش طعم و سالم ، روند مصرف مشروبات الکلی در کشور صعودی است. متأسفانه خط قرمز های موهوم در دستگاه‌های نظارتی هم نمی گذارد آنطور که شایسته است، رسانه‌های رسمی به این آسیب مهم اجتماعی امروز کشور بپردازند. هرچند به لحاظ آمار مصرف، در میانه جدول جهانی قرار داریم ولی به لحاظ آمار مقایسه ی افراد پر مصرف، سه برابر متوسط جهانی هستیم!با گران شدن دلار و بالا رفتن قیمت مشروب خارجی، تولید کنندگان داخلی بیکار ننشستند و انواع مشروبات غیر استاندارد خطرناک را روانه بازار کرده اند. به جای اتانول ، متانول استفاده می‌کنند الکلی که به الکل چوب معروف است. ۱۰ گرم از آن کور می کند و ۱۰۰ گرم آن می کشد!اخیراً برای این که خاصیت مستی و گیج کنندگی تولیدات داخل را بالا ببرند از قرص های مختلفی مثل دیازپام هم استفاده می کنند. علت اینکه برخی هم سنکوپ می کنند، استفاده همزمان مواد مخدر، مشروبات تقلبی و همین قرص های اضافی است! نه اطلاع رسانی و روشنگری در مورد اصل خطر مصرف مشروبات الکلی صورت می‌گیرد و نه نسبت به آسیب های کشنده انواع تقلبی آن! روش‌ برخوردمان با آسیب‌های اجتماعی، محافظه‌کارانه، غلط و تشدید کننده است!

ایمانی: اصولگرایان منتقد دولت هستند نه دشمن

ناصر ایمانی در گفتگو با نامه نیوز گفت: غالب اصولگرایان تمایل دارند از نزدیک با دولت همکاری کنند. اینقدر فضای منفی جناح طرفدار دولت علیه اصولگرایان ساختند که انگار اصولگرایان تمایل دارند دولت هرچه سریع تر از حیض انتفاع ساقط شود. در حالیکه این طور نیست و بارها شخصیت های اصولگرا به این مسأله را گفتند، «ما منتقد دولتیم دشمن دولت نیستیم». وی افزود: حوزه انتقاد و نقادی با حوزه کارشکنی و تخریب متفاوت است. اتفاقا رئیس دولت در چهارسال نخست منتقدان را مخربان تلقی می کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برای چنین تصویرسازی منفی سنگ تمام گذاشت. این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اخیرا آقای روحانی از اصولگرایان دعوت کرد، البته این دعوت باید سالها پیش انجام می شد. حالا به هر تقدیر امروز کشور در شرایط ویژه ای است و همکاری همه جناح ها و جریان ها را می طلبد. مسلما اصولگرایان نیز از همکاری با دولت استقبال می کنند. امیدوارند این جلسات نمایشی و تعارفی نباشد. وی با بیان اینکه چنین جلساتی باید کاری و کارشناسی باشد و ادامه پیدا کند، ادامه داد: انتظار داریم در جلسه اصولگرایان با رئیس جمهور حرف های خیلی جدی زده شود. اصولگرایان در انتقال مشکلات و راهکارها به رئیس جمهور صراحت از خود نشان دهند و در مقابل رئیس جمهور نیز بیان کند که چه کمکی را از جریان اصولگرا انتظار دارد تا جلسه شکل و قالب شعارگونه نداشته باشد.

چمران: تخریب قالیباف برنامه‌‌ای از پیش تعیین شده است

نایب رئیس جمنا با اشاره به تخریب‌ها علیه محمّدباقر قالیباف گفت: برخی درصدد هستند با تخریب افرادی که مورد اعتماد مردم هستند، باعث کاهش علاقه و اعتماد مردم به آنها شوند. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس درباره تخریب محمّدباقر قالیباف از سوی برخی از سایت‌های داخلی و خارجی گفت: به‌نظر من یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در این مسأله وجود دارد تا شخصیت‌ها را تخریب کنند و از این تخریب‌ها هم دو نتیجه را حاصل کنند. اول اینکه شخصیت‌ها و افرادی که مورد اعتماد مردم هستند و مردم به آنها علاقه دارند، تخریب شوند و از علاقه و اعتماد مردم به آنها کاسته شود و بی‌اعتمادی را حاکم کنند. دوم اینکه اگر بخواهند در آینده این شخصیت‌ها تلاش و فعالیتی داشته باشند، امروز چهره بدی از آنها بسازند تا در آینده نتوانند رشد کنند. آقای قالیباف نیز از این دسته افراد است. وی ادامه داد: درمورد آقای رئیسی هم مدتی علی‌الخصوص در زمان انتخابات ریاست جمهوری این نوع سخنان بود و هنوز هم مسأله تتلو و یا موارد دیگر درباره آقای رئیسی وجود دارد. در مورد آقای قالیباف نیز همینطور است. سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی هم که این اخبار و اطلاعات را نشر می‌دهند معلوم‌الحال هستند. این سایت‌ها خارج از کشور فعالیت می‌کنند و کسی کاری با آنها ندارد. در ضمن دروغ هرچه بزرگتر باشد بیشتر باور می‌شود. این افراد هم دروغ‌های بزرگی درباره اقای قالیباف می‌گویند.

ناصری: جلسه روحانی با اصلاح‌طلبان نمایشی بود

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دیدار اصلاح‌طلبان با حسن روحانی گفته که این دیدار اتفاق خاصی نبوده و در روندهای دولت هم تغییری ایجاد نخواهد کرد. او درباره این دیدار گفت: من به این جلسه دعوت نشده بودم اما خیلی از کسانی هم که دعوت داشتند نرفتند و جزئیاتی را هم که آقای کمالی اعلام کرد یکسری کلیات بوده و مسائل جدی به نظر می‌رسد در جلسه مطرح نبوده است. او ادامه داد: آقای کمالی، کواکبیان و جریانی که با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مخالف هستند بیشتر پیگیر این جلسه بودند و جزئیاتی که همین افراد مطرح کردند نشان داد که در جلسه چیز مهمی مطرح نشده است. حتی مثلاً اسامی‌ پیشنهادی‌ای برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد مطرح نشده و آقای روحانی فقط در این حد توضیح دادند که به زودی وزرایی تعیین خواهند کرد. ناصری بر عدم شرکت چهر‌ه‌های اصلی اصلاحات در این جلسه تاکید کرد و گفت: اغلب تیپ‌های سیاسی جدی در این جلسه شرکت نداشتند و من هم اگر دعوت می‌شدم حتماً نمی‌رفتم زیرا معتقدم هر جایی که آقای روحانی کم می‌آورد ملاقات‌هایی از این دست را برگزار می‌نند. او افزود: به نظرم آقای روحانی با این دیدار می‌خواستند فضای سایت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب را تعدیل کنند. این عضو شورای مشورتی رئیس‌جمهور اصلاحات عنوان کرد: آقای روحانی در مواقع خیلی حساس‌تر باید مشورت می‌گرفت و عمل می‌کرد اما تجربه نشان داده که ایشان قصد این کار را ندارد و با این جمع هم اگر دیدار کردند اثری در روندها نخواهد داشت. او ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که این جمع نماینده واقعی جریان اصلاحات نبودند و آقای روحانی باید دقت کنند که مرکزیت اصلاح‌طلبان در کجا قرار دارد و چه افراد حقیقی و حقوقی‌ای را شامل می‌شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در مواقع حساس خود اصلاح‌طلبان پیش قدم شدند و درخواست جلسه با رئیس‌جمهور را داشتند؛ اما آقای روحانی و دفتر ایشان توجهی نکردند.

توضیح قاسمی درباره یک خبر پیرامون دیپلمات بازداشت شده

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایرانی در آلمان از مصونیت کامل برخوردار است. بهرام قاسمی در خصوص نقل قول مطرح شده از وی مبنی بر این که ” آقای اسدی فقط در وین مصونیت دارد ” به ایسنا گفت: متاسفانه تیتر مطلب با محتوایی که بنده گفته بودم یکسان نیست. در مسائل حقوقی و سیاسی، تقطیع و گزینش مطالب می تواند اثرات بسیار نامطلوبی به دنبال داشته باشد. وی افزود: آنچه من گفتم دقیقا این بود که مصونیت دیپلماتیک ایشان مرتبط است با جایگاه دیپلماتیکی که در اتریش داشته اند و تصریح کرده بودم (برگرفته از ماده چهل کنوانسیون وین ۱۹۶۱) که ایشان در مسیر عزیمت و رفت و برگشت به محل ماموریت نیز دارای مصونیت بوده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از نگاه ما چون این دیپلمات ایرانی به رغم عدم حضور در کشور محل مأموریت خود، در مسیر بازگشت به محل ماموریت بوده است، لذا بر اساس ماده ٤٠ کنوانسیون وین از مصونیت کامل برخوردار می باشد و نمی‌توان گفت فاقد مصونیت بوده است؛ لذا تیتر «اسدی فقط در وین مصونیت دیپلماتیک دارد» نه تنها صحیح نیست، که اصولا با اظهارات بنده مغایرت دارد.

صدرو مجوز برای یک خواننده بعد از شانزده سال ممنوع‌الفعالیت بودن

حسین زمان خواننده سرشناس ایرانی پس از سال‌ها مجوز فعالیت‌هایش را از وزرات ارشاد دریافت کرد. حسین زمان با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از دریافت مجوز سه قطعه جدید خود خبر داد و نوشت: با تلاش زیاد و البته مساعدت آقای ترابی مدیر کل واحد موسیقی وزارت ارشاد که به بنده خیلی محبت داشته اند تا کنون توانسته ام مجوز سه ترانه از نه ترانه ای که برای مجوز انتشارشان به ارشاد داده ام را بگیرم. هنوز برای چند ترانه دیگر از طرف برخی عوامل مقاومت می شود. چنانچه مجوز باقی ترانه ها داده شود برای اجرای زنده اقدام خواهم کرد و امیدوارم این اتفاق بیفتد. بعد از شانزده سال محرومیت کار سختی پیش رو دارم. تهیه کنندگان کنسرت و اسپانسرها ریسک برگزاری کنسرت برای فردی مثل من را با مسائل و مشکلات و حواشی که در موردم وجود داشته به سختی می پذیرند. بدون حمایت اسپانسرها من خود از عهده هزینه ها بر نمی آیم. از طرف دیگر اصلا علاقه ندارم با فروش بلیت های گرانقیمت روی صحنه بروم. می خواهم بیشتر مردم از قشرهای مختلف بتوانند در اجراهای من شرکت کنند.

کی‌روش با لباس ورزشی بدون لوگوی فدراسیون!

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تمرینات اخیر تیم ملی و در عکس های منتشر شده لوگوی فدراسیون فوتبال را روی لباسش ندارد. در شرایطی که روی لباس تمام اعضای تیم و دستیاران کی روش‌ آرم و لوگوی فدراسیون فوتبال وجود دارد، اما گرمکن کی روش تنها لباسی است که روی آن لوگوی فدراسیون دیده نمی شود.

حمله شدید مؤتلفه به دولت روحانی

محمد نبی حبیبی گفت: در پشت پرده بی‌عملی دولت تفکری پوسیده، ناکارآمد، ناکاربلد وجود دارد که حل مشکلات را با مذاکره و نهایتا تسلیم در برابر دشمن می‌بیند. روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی مهم‌ترین بخش‌های حرف‌های دبیرکل این حزب را چنین منتشر کرد:
امروز بدون اینکه FATF عضویت ما را بپذیرد ما یکسویه به تعهدات خود عمل می‌کنیم.
لایحه مربوط به CFT پازل توطئه های دشمن علیه ملت ایران را تکمیل خواهد کرد.
دولت به پیشنهادات فعالان اقتصادی و سیاسی برای حل مشکلات کشور اعتنایی ندارد و حتی به پیشنهادات کارشناسی داخل دولت هم بی اعتنا است.
در پشت پرده بی‌عملی دولت تفکری پوسیده، ناکارآمد، ناکاربلد وجود دارد که حل مشکلات را با مذاکره و نهایتا تسلیم در برابر دشمن می‌بیند.
مدیران خسته، بسته و بی برنامه دولت مرد این دوران نیستند.
FATF مشکل ما را در مبادلات پولی حل نمی‌کند اما مشکلات آمریکا در دسترسی به اطلاعات اقتصادی ما را حل می‌کند.
راهپیمایی اربعین نماد قدرت نرم اسلام برای مقابله با یزیدیان زمان است

وزیر اطلاعات: تاکنون ۳۰۰ تیم تروریستی را نابود کرده ایم

وزیر اطلاعات گفت: تاکنون ۳۰۰ تیم تروریستی را کشف و نابود کرده و اعضای آن‌ها را به هلاکت رسانده ایم.

اژه ای: پرونده شکایت رئیس دولت اصلاحات از ۴ نفر، در دادسراست

اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های وکلای سیدمحمد خاتمی درباره مسکوت ماندن پرونده شکایت وی از سردار نقدی تصریح کرد: وقتی پرونده‌ای که مطرح می‌شد، راکد است و باید بررسی شود اما وقتی یک پرونده تشکیل می‌شود و کارش صورت می‌گیرد، ممکن است رسیدگی به آن زمان ببرد. پرونده‌های در جامعه وجود دارد که به صرف داشتن حساسیت باید به دقت بررسی شود اما اگر کاری صورت نگرفت، خلاف است. باید بررسی شود که دادستان برای چه پرونده را گرفته است. آیا برای تحقیق و تفحص است؟ وی درباره شکایت رئیس دولت اصلاحات هم خاطرنشان کرد: تا جایی که من می‌دانم از چهار نفر شکایت شده اما نمی‌دانم این چهار نفر چه کسانی هستند. پرونده در دادسرا است.

ماجرای حرف‌های متفاوت شهرام جزایری و ادامه بازداشت متهم

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه گفت: شهرام جزایری در مدت بازداشت حرف‌های متفاوتی زده است و بعید است ماجرای فرار مالیاتی دلیل واقعی خروج مخفیانه وی از کشور باشد. کسی که اسناد غیرایرانی همراه داشته و قصد پرداخت رشوه میلیاردی داشته، بعید است این بهانه بدهی مالیاتی را داشته باشد. پرونده وی در حال تحقیق است و وی بازداشت است و قراری در دادسرا برای وی صادر نشده است. درباره پرونده موسوم به محیط زیست پرونده به دادگاه نرفته و ایراداتی گرفته شده که هنوز برطرف نشده و کیفرخواست صادر نشده است. /فارس

تعداد قربانیان الکل درالبرز به 25 نفر رسید

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت: تعداد جانباختگان مصرف الکل در البرز به 25 نفر رسید ضمن آنکه 60 نفر دیالیزی و 48 نفر دچار نابینایی و کم بینایی شدند. در مجموع در موج اول و دوم مسمومیت های الکل استان البرز366 نفر مسموم شدند که از این تعداد 25 نفر جان خود را از دست دادند. از مجموع افراد مسموم شده، 334 نفر مرد و 32 نفر زن بودند/ایرنا

ساخت‌وساز تجاری به حریم حافظیه رسید

«پروژه باغ موزه مشاهیر » که قرار بود با هدف معرفی داشته‌های فرهنگی، تاریخی و ادبی استان فارس کلید بخورد به مجتمع تجاری تغییر کاربری داده است. این پروژه مصوبه کمیسیون ماده پنج، در سال 74 است. احمدرضا دستغیب، رئیس شورای شهر شیراز هم در روز حافظ و بازدید از محدوده حافظیه به ساخت مجموعه تجاری در باغ موزه مشاهیر واکنش نشان داد. او معتقد است، این اقدام به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه و مجموعه حافظیه آسیب جدی وارد می‌کند و باید استاندار فارس و نماینده مردم شیراز در خانه ملت مانع از احداث مجتمع تجاری در جوار حافظیه با سازه‌های بتنی نامناسب شوند. چندی پیش جمشید معینی، معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرده بود که پروژه باغ موزه مشاهیر در قالب طرح اتصال حافظیه به هفت تن به عنوان «محور عرفان» معرفی شد، تا پروژه ملی باغ موزه مشاهیر، محدوده آرامگاه حافظ از سه هکتار به هفت هکتار توسعه یابد. 55 آنلاین

مخالفان، مجلس را به توپ بسته اند

شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: مجلس باید در رأس امور باشد اما اینکه پارلمان و محل حضور عصاره فضائل ملت را دارالمنافقین بخوانند، این کار نوعی به توپ بستن مجلس بود. روزگاری به طور فیزیکی مجلس را به توپ بستند و الان با انواع و اقسام شیوه ها همچون ارسال پیامک تهدید و نفرین سعی کردند، مجلس را مورد ارعاب و تهدید قرار دهند. انتظار بود بعد از اعلام قرائت دیدگاه رهبر معظم انقلاب توسط آقای لاریجانی رئیس مجلس و روشن شدن تکلیف موضوع، این کارها ادامه پیدا نکند اما ادامه یافت و این اتفاق برای همه جای سؤال دارد. /خبرآنلاین

تجمع موافقان و مخالفان دولت در دانشگاه تهران

همزمان با حضور رئیس جمهوری در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با حضور در محوطه اطراف تالار علامه امینی اعتراضات خود را نسبت به مسائل صنفی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور بیان کردند. در این مراسم دانشجویان معترض به دو گروه مخالف سیاست‌های دولت و موافق سیاست‌های دولت تقسیم شدند و با سر دادن شعارهایی از جمله «نه به حصر دانشگاه»، «قانون اساسی میثاق فراموش شده»، «نه به سهمیه‌ها»، «نه به بورسیه‌های غیرقانونی»، «نه به پولسازی و کالایی آموزش» و برخی شعارهای دیگر انتقادهای خود را به سیاست‌های دولت بیان کردند. در مقابل گروهی دیگر از دانشجویان نیز با سر دادن شعارهایی نظیر «اختلاس‌ها کم بشه مشکل ما حل می‌شه»، «وزیر سرمایه دار نمی‌خواهیم»، «مسئولین مرفه مایه ننگ ملت»، «رویکرد اقتصادی غلط، افزایش فاصله طبقاتی»، «رئیس جمهوری به جای نگاه به دشمن به دست جوانان بنگرد»، «مرفهان بی‌درد مایه ننگ ملت»و برخی شعارهای سیاسی و صنفی دیگر خواستار پاسخ رئیس جمهوری شدند. / عصرایران

خروج از FATFاز نظر واقعی امکان پذیر نیست

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت در تشریح روال قانونی تصویب لوایح گفت:رهبر انقلاب نمی‌خواهند شخصا در مورد این لوایح تصمیم‌گیری کنند. اگر مبنا لوایح باشد حضرت آقا اعلام نظر نمی‌کنند ولی راهنمایی خردمندانه ایشان این بود که متن موادی را که مجلس شورای اسلامی مناسب و به مصلحت نظام جمهوری اسلامی می‌داند خودش در قالب قانون تصویب کند. در مورد اینکه می‌توان به این کنوانسیون‌ها پیوست و در صورت تمایل از آن خارج شد،گفت: اگرچه از نقطه نظر شکلی سخن درستی است ولی از نظر واقعی خیلی نمی‌توان به آن اعتنا کرد چون وقتی از آن‌ها خارج شویم دشمنان نظام جمهوری اسلامی فشارهای خود را مضاعف می‌کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی عهدشکن است./فارس

هنوز توافقی برای سهمیه‌بندی سوخت حاصل نشده است

علی بختیار، عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: با توجه به تفاوت فاحشی که بین قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور به دلیل افزایش نرخ ارز ایجاد شده است، میزان قاچاق سوخت افزایش یافته است، اقتضا می‌کند بحث سهمیه‌بندی عملیاتی شود یا سامانه کارت سوخت اجرایی شود. تاکنون بین دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه توافقی صورت نگرفته است، اما آنچه مسلم است دولت مکلف است طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۷ قیمت‌ها را ثابت نگه دارد. /ایسنا

روایت نشنال جئوگرافیک؛ عشایر ایران آرا‌م‌ آرام محو می‌شوند

اینجا در غرب ایران، جاده‌های مارپیچ و بلند خطوطی را روی سربلندی و دره‌های کوه‌ها ترسیم می‌کند، این‌ها راه‌هایی باستانی هستند که هزاران سال در یک فرایند دائمی مهاجرت در آن قدم گذاشته شده است. البته این روزها دیگر خودروها و وانت‌های اجاره‌ای جایگزین اسب‌ها شده‌اند و عشایر باقی‌مانده ایرانی را به همراه دام‌هایشان به شهر چلگرد، چراگاه تابستانی‌شان در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، می‌آورند. در این روند که تعداد عشایر کاهش پیدا کرده زنان قوی‌ترین طرفداران تطبیق با شرایط بودند. زهرا امیری زن ۶۱ ساله‌ای که ۹ فرزند دارد این گونه زندگی می‌کند؛ طلوع آفتاب از خواب بیدار می‌شود، بعد از یک پیاده‌روی طولانی از یک چشمه آب جمع می‌کند، نان می‌پزد و صبحانه را آماده می‌کند و . . . حتی اگر هم وقت داشته باشد فرش می‌بافد. خورشید دستان و صورت او را سیاه کرده.

بازنشستگان از نظام پزشکی هم می‌روند

عزت الله گل علیزاده، نائب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: افرادی که طبق مصوبه شورای عالی نظام پزشکی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان در این سازمان مشغول به کار هستند، از نظام پزشکی می روند. سازمان نظام پزشکی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیست ولی خود شورای عالی نظام پزشکی قبل از مصوبه اخیر مجلس، مصوبه ای داشت که به کارگیری بازنشستگان را در این سازمان ممنوع کرده است. /ایرنا