جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » حسن شریعتمداری: ما برای اولین بار آمادگی داریم که میان مدیران و رهبران سیاسی ایران پیوند برقرار کنیم.

حسن شریعتمداری: ما برای اولین بار آمادگی داریم که میان مدیران و رهبران سیاسی ایران پیوند برقرار کنیم.

حسن شریعتمداری در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «در تی وی» با درخواست حمایت معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و استادان از اعتصاب روز دوشنبه ۲۳ مهرماه و پیوستن به آن گفت، مردم ایران می دانند این حکومت از آنها نیست و در صددند به هر قیمت این مانع را از سر راه خود بردارند. «شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز» که اخیرا شکل گرفته است وسیله ای بسیار مهم و قدرتمند در راه برقراری دمکراسی و آزادی در ایران خواهد بود.

حسن شریعتمداری در بخشی از این  مصاحبه گفت، امروز دیگر اثری از از نظام در ایران نیست آنچه باقی مانده عین «بی نظمی» و «عدم انتظام» است که بر پایه «فساد گسترده» و «سرنیزه» تا کنون دوام آورده است. اثری از یک سیاست منسجم که معمولا در حکومتهای دنیا دیده می شود در این رژیم نیست، هیچ اجماعی در نظام وجود ندارد به غیر از غارت و چپاول ثروت مردم ایران.

این فعال سیاسی در ادامه افزود، امروز نه تنها آقای روحانی از قدرت و اختیاری برای اجرایی کردن پروژه های خود برخوردار نیست، حتی رهبر نظام هم آزادانه نمی تواند طرحهایی را که می خواهد اجرا کند. قدرت در دست باندهای مافیایی است که نیروهای خود را در دولت، بانکها، نهاد رهبری و سایر نهادها مستقر کرده اند و کوچکترین ارزشی برای طبقه بندیهای حکومتی قائل نیستند و به چپاول و غارت مردم مشغول می باشند.

این منتقد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت، مردم ایران خود را نسبت به این نظام بیگانه می دانند  و آن را مانند یک زائده و آپاندیس می دانند که برای زیست سالم باید آن را دفع کنند و به همین دلیل به هر قیمتی که شده در صددند که این نظام را از سرا راه خود بردارند. تجربه نشان داده که هرگاه یک حکومت به چنین وضعیتی برسد و در این حالت قرار گیرد دوامی نخواهد داشت. در حال حاضر تنها دو عاملی که این نظام را سرپا نگاه داشته است فساد گسترده میان مسئولان و سرنیزه است، ولی باید گفت که قدرت سرکوب هم از نظام سلب شده و نیروهای سرکوب نظام یکپارچه نیستند. مسئولان می دانند که اگر این نیروهای سرکوب را در مقابل مردم قرار دهند به سرعت این نیروها به مردم می پیوندند چرا که وضعیت آنها نیز به مانند سایر اقشار جامعه بسیار وخیم است و نسبت به این وضعیت موجود معترض هستند. از سوی دیگر مردم هم شجاعت مدنی بی نظیری پیدا کرده اند و اعتراضات و اعتصاباتی که از دی ماه آغاز شده است نشان می دهد که مردم حاضرند برای اعلام اراده خود هزینه دهند و به میدان آیند.

آقای شریعتمداری با اشاره به رفتار آمریکا نسبت به رژیم ایران و اعمال تحریمهای بی سابقه علیه نظام گفت، آقای ترامپ و دولتش علنا مسئولان نظام ایران را به گفتگو و مذاکره دعوت می کنند ولی برای این مذاکرات شرایطی را قرار داده اند که عمل به این شرایط با رفتن نظام جمهوری اسلامی یکی است، و از سوی دیگر  تحریمها به صورتی است که اروپاییها نیز امکان حمایت عملی از جمهوری اسلامی را ندارند.

این فعال سیاسی با بیان این که اعتصابات و اعتراضات مدنی از مسالمت آمیزترین و موفق ترین روشهای مبارزه بدون خشونت است گفت، علت حمایت من از «اعتصابات سراسری روزهای دوشنبه» این است که ما برای اولین بار آمادگی داریم که پیوندی را که حکومت جمهوری اسلامی با چنگ و دندان از میان مدیران و رهبران سیاسی گسسته بود، برقرار کنیم، برای اولین بار در مبارزات ملی، مردم ایران به یک اعتراض و اعتصاب از قبل سازمان دهی شده در این ابعاد گسترده پاسخ دادند و به آن پیوستند.

حسن شریعتمداری با اشاره به تشکیل «شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز» گفت، من بسیار خوشحالم که این «شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز» تشکیل شد و برای اولین بار در طول این سالها پیوند میان گروهها مختلف کلید خورده است. «شورای هماهنگی رسانه‌های مردمی و مبارز» وسیله ای بسیار مهم و قدرتمند در راه برقراری آزادی و دمکراسی در ایران خواهد بود. امیدوارم به زودی «شورای دوران گذار» هم شکل گیرد تا با کمترین هزینه مردم ایران بتوانند دوران گذار را طی کنند.

این منتقد جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی این مصاحبه گفت؛ از معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و استادان درخواست می کنم که از اعتصاب دوشنبه ۲۳ مهرماه حمایت کنند و به این اعتصاب سراسری بپیوندند. در فازهای بعد از کارمندان و کارکنان صنایع پتروشیمی و شرکتها و پالایشگاههای نفتی درخواست خواهیم کرد که به اعتصابات سراسری ملحق شوند. یکی از اهداف بسیار مهم در این اعتصابات این است که مردم اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری را از مزدوران و عاملان حکومت پاکسازی کرده و استقلال خود را از حکومت حفظ کنند، و تا جایی که ممکن است امکان جاسوسی و اختلاف افکنی میان خود را که کار همین عاملان حکومتی نفوذ کرده در اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری است، از بین ببرند تا اعتصابات و اعتراضات تا موفقیت با رسیدن به هدف نهایی پیش رود.