جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » هشدار شدید ترامپ به کشورهای جهان درباره پیروی نکردن از تحریم‌ها علیه ایران

هشدار شدید ترامپ به کشورهای جهان درباره پیروی نکردن از تحریم‌ها علیه ایران

 

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه چهارم مهر با بدست گرفتن ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل، شدیدا به سیاست‌های هسته‌ای و منطقه‌ای رژیم ایران حمله کرد و گفت حکومت ایران با سابقه‌ای که دارد «هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند».

پرزیدنت ترامپ گفت که واشنگتن تحریم‌های بسیار سختی علیه ایران وضع می‌کند.

آقای ترامپ رژیم ایران را مهم‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت که این کشور نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا ایران پس از برجام هرج و مرج بیشتری در منطقه ایجاد کرد. ایران برای این کار به پول نیاز داشت و برجام این پول را در اختیار آنها قرار داد.

او از استمرار تحریم‌ها علیه رژیم ایران و آغاز دور جدیدی از این تحریم‌ها در ماه نوامبر خبر داد و تهدید کرد هر کس با این تحریم‌ها همراهی نکند، با عواقب وخیمی مواجه خواهد شد.

پرزیدنت ترامپ به کشورهای جهان هشدار داد که یا با تحریم‌های آمریکا علیه تهران همراهی کنند یا اینکه با «پیامدهای وخیمی» روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به توافق سال ۱۳۹۴ با ایران موسوم به برجام گفت که این توافق «پول بادآورده‌ای» نصیب تهران کرده و باعث شده است تا جمهوری اسلامی به هرج و مرج دامن بزند».

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت:‌ ایران «رویکرد تهاجمی» خود را پس از برجام تشدید کرده و از لغو تحریم‌ها بهره برد تا برنامه موشکی خود را توسعه دهد.

آقای ترامپ تاکید کرد: «از زمانی که این توافق منعقد شده، رویکرد تهاجمی ایران تنها تشدید شده است. این رژیم از منابع جدید ناشی از برجام استفاده کرده تا از تروریسم حمایت کند، برنامه موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را توسعه دهد و به هرج‌ومرج دامن بزند».

وی بدون نام بردن از اروپا، چین و روسیه که به برجام پایبند مانده‌اند، اظهار داشت: «هر شخص یا موسسه‌ای که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نکند با پیامدهای وخیمی روبرو خواهد شد».