پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دررژه نظامی در اهواز – درسالروز آغاز جنگ ایران و عراق- چهارنفر با لباس پرسنل نظامی اقدام به تیراندازی به واحدهای مسلح نمودند. در این درگیری مسلحانه عده ای از نیروهای نظامی کشته و مجروح شدند!

دررژه نظامی در اهواز – درسالروز آغاز جنگ ایران و عراق- چهارنفر با لباس پرسنل نظامی اقدام به تیراندازی به واحدهای مسلح نمودند. در این درگیری مسلحانه عده ای از نیروهای نظامی کشته و مجروح شدند!

به گزارش «تابناک»، رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز اهواز از ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز آغاز شد و در حدود ساعت نه صبح،  چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستندو سپس از محل گریختند. نیروهای امنیتی در شهر اهواز این گروه  را تعقیب کردند که منجر به تبادل آتش شد و در نهایت چهار عامل تیراندازی در جریان این تبادل آتش کشته شدند.

مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. این تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود. خبرگزاریها ی وابسته به سپاه پاسداران ادعا کرده اند که عوامل این حادثه چهار نفر بودند که دو نفر از آنان کشته و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی است.

این تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان آغاز شد و حدود 10 دقیقه ادامه داشت. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند، به گفته سخنگوی سپاه پاسداران وابسته به جریان الاهوازیه بودند و اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بوده است. چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از 20 نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند. با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آخوند موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.

در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است.

خبرگزاری مهر از اهواز گزارش می‌دهد که مهاجمان «دو نفر بودند و لباس نظامی بر تن داشتند».خبرگزاری تسنیم در گزارش خود از حادثه رژه نظامی اهواز، از مرگ «هشت تا ده نفر» تماما از نیروهای سپاه پاسداران خبر می‌دهد.

آن طور که در این گزارش آمده است، مهاجمان نیز دست‌کم چهار نفر بوده‌اند، دو نفر از آنها کشته شده‌اند و به گفته تسنیم دو نفر دیگر «هم‌چنان تحت تعقیب‌اند». این حادثه «در اوایل» رژه نظامی در شهر اهواز اتفاق افتاده و «مراسم رژه کاملا به هم ریخته» است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود از این حادثه می‌نویسد: «۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه گذشته بود که ناگهان دو نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.»

روز شنبه مصادف است با سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق و به همین مناسبت در چندین شهر کشور رژه نظامی برپا می‌شود، از جمله در تهران با سخنرانی حسن روحانی، در بندرعباس با سخنرانی علی لاریجانی و رژه نیروهای سپاه، و در اهواز.