جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیا واقعیت دارد که اخیراً “حسین طائب” رئیس اطلاعات سپاه پاسداران مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفته است؟

آیا واقعیت دارد که اخیراً “حسین طائب” رئیس اطلاعات سپاه پاسداران مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفته است؟

اخیراً یکی از سایتهای خارج کشور، با استناد به یک خبر دریافتی از جانب خوانندگانش در ایران در ارتباط با بازداشت و بازجویی حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه پاسداران نکاتی را مطرح نموده و آن را در ارتباط با ماجرای ترور خاموش علی اکبرهاشمی رفسنجانی میداند.

شبتاب این گزارش را بدون هیچ اظهار نظری  به نقل از سایت “پیک نت” باز نشر مینماید:

سلام و شب بخیر. خواستم باطلاع شما برسانم تا شما هم به اطلاع خوانندگان خود برسانید که حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه پاسداران اکنون چند هفته ایست که در بازداشت و تحت بازجوئی است. او باتهام اختلاس بسیار سنگین بازداشت شده اما گفته می شود این بازداشت بی ارتباط با قتل هاشمی هم نیست و بقول  بهروز وثوقی در فیلم گوزن ها “یه قتل جزمی هم قاطیش داره”!

(حسین طائب پیش از قرار گرفتن در راس اطلاعات سپاه، در وزارت اطلاعات کار می کرد و شیخ مهدی کروبی در جریان کودتای انتخاباتی 88 که قتل “ترانه موسوی” بدست حسین طائب مطرح بود گفت “او فرد فاسدی بود و به همین دلیل چند سال پیش از وزارت اطلاعات پاکسازی شد اما جای دیگری به او پست و مقام دادند.” آن جای دیگر که کروبی اسم نبرد بخش اطلاعات بیت رهبری به ریاست حجت الاسلام اصغر حجازی بود که طائب را جذب کرد و سپس موافقت رهبر جمهوری اسلامی را گرفت تا او را رئیس اطلاعات سپاه کند. ناظر کار اطلاعات سپاه در بیت رهبری مجتبی خامنه ایست که رابطه تنگاتنگی با اصغر حجازی دارد. می گویند اصغر حجازی همان قدرتی را در بیت رهبری دارد که “تیمورتاش” در دربار رضا شاه داشت. از حدود یکسال پیش فعالیت های حسین طائب زیرعلامت سئوال قرار گرفته بود و به همین دلیل سرتیپ پاسدار “نجات” را رهبر جمهوری بعنوان جانشین رئیس اطلاعات تعیین کرد که می گویند فرد پاکدست و دقیقی است و اهل جنجال سازی نیست و اغلب، او را با سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مقایسه می کنند. انتصاب “نجات” در زمانی انجام شد که شایعات پیرامون نفوذ اسرائیل در اطلاعات سپاه مطرح بود. برادر بزرگ حسین طائب، حجت الاسلامی بنام مهدی طائب است که گروهبندی “عماریون” را در ایران راه انداخته و از گردانندگان حمله به سفارت عربستان و به آتش کشیدن آن در تهران بود.- پیک نت)