پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران :دراویش گنابادی به‌طور غیرقانونی و خودسرانه تحت ستم در زندانهای رژیم ایران قرار گرفته‌اند

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران :دراویش گنابادی به‌طور غیرقانونی و خودسرانه تحت ستم در زندانهای رژیم ایران قرار گرفته‌اند

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران : نقض روزانه حقوق‌بشر در ایران و اذیت و آزار مردم غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

 

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران تأکید کرد نقض روزانه حقوق‌بشر در ایران و اذیت و آزار مردم غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

خانم هدر نائٰرت سخنگوی وزارت‌خارجه خارجه ایالات متحده، ۲۴ مرداد ماه گفته‌ است در اینجا دوست دارم حول موضوعی مربوط به ایران صحبت کنم. می‌دانم که بسیاری از شمایان با علاقه زیاد آن را دنبال کرده اید یعنی ادامه نقض حقوق‌بشر در این کشور.

ما از نزدیک گزارشات مربوط به نقض حقوق مدافعان حقوق‌بشر و اعضای گروه‌های اقلیت مانند دراویش گنابادی را دنبال کرده‌ایم. دراویش گنابادی به‌طور غیرقانونی یا خودسرانه تحت ستم در زندانهای رژیم ایران قرار گرفته‌اند.

روز گذشته دادگاه انقلاب تهران، مصطفی عبدی، از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» نزدیک به دراویش گنابادی، را به بیش از ۲۶ سال زندان تعزیری محکوم کرد. دادگاه انقلاب ایران برای هفت درویش گنابادی دیگر نیز مجموعا ۵۹ سال حکم زندان صادر کرده است.

خانم نائورت در ادامه بیانیه منتشرشده در «وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی» در شبکه‌های اجتماعی گفته «امروز ما به‌طور خاص نگران نسرین ستوده هستیم که از ژوئن ۲۰۱۸ در زندان اوین محبوس است و به‌خاطر وکالت قانونی زنی که به برداشتن حجاب در انظار عمومی متهم شده، با اتهامات امنیت ملی مواجه است».

رژیم ایران مردم را به‌خاطر تلاش مسالمت‌آمیز برای احقاق حقوقشان و کسانی که از آنها دفاع می‌کنند را به زندان می‌اندازد. این نقض روزانه حقوق‌بشر و دستگیریهای خودسرانه غیرقابل قبول هستند.

ما از دوستانمان در سراسر جهان می‌خواهیم در فراخواندن رژیم ایران به توقف اذیت و آزار مردمی که برای احقاق حقوق‌شان و آزادیهای بنیادین‌شان تلاش می‌کنند به ما بپیوندند…

وزارت‌خارجه آمریکا سرکوب دانشجویان ایران را محکوم می‌کند

روز ۵مرداد ۹۷ وزارت‌خارجه آمریکا صدور احکام سنگین برای دانشجویان دستگیرشده در قیام دیماه ۹۵ایران را محکوم کرد.

حساب توییتری هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷ژوئیه ۲۰۱۸ـ ۵مرداد ۱۳۹۷

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه طی پیامی گفت: «ما رژیم ایران را به‌دلیل صدور حکم زندان برای دانشجویانی که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت کرده بودند محکوم می‌کنیم. دانشجویان نباید به‌خاطر ابراز عقایدشان از طریق تظاهرات مسالمت‌آمیز مورد مجازات قرار گیرند. اینها حقوق‌بشر جهانی است که رژیم ایران ملتزم به رعایت آن شده است»

وزارت‌خارجه آمریکا سرکوب مطبوعات در ایران را محکوم کرد
وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۹۶ رفتار رژیم ایران با رسانه‌های خبری را “غیرقابل قبول” خواند.

به نوشته هیل نشریه کنگره آمریکا، وزارت‌خارجه به گزارش شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در مورد رژیم ایران که اوایل این هفته منتشر شده است استناد کرد، در این گزارش آمده است روزنامه‌نگاران مورد آزار و اذیت و بازداشتهای خودسرانه و تحت کنترل عوامل اطلاعاتی قرار گرفته و ممنوعیت سفر دریافت کرده‌اند.

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی گفت: ایالات متحده با نگرانی وضعیت وخیمی را که مطبوعات در ایران با آن مواجه هستند و در گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در جزئیات توضیح داده شده است را دنبال می‌کند