سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » بین المللی » اتومبیل پس از برخورد با حفاظ بتونی متوقف شد !

اتومبیل پس از برخورد با حفاظ بتونی متوقف شد !

پلیس لندن: کوبیدن اتومبیل به حفاظ پارلمان حمله تروریستی بوده است

مردی که با اتومبیل به بلوک‌های بتونی حفاظ اطراف ساختمان پارلمان بریتانیا برخورد کرده بود به اقدام تروریستی دست زده بود.

روز سه شنبه، ۲۳ مرداد (۱۴ اوت)، پلیس لندن اعلام کرد که مردی که اتومبیل خود را به سرعت به حفاظ‌ های سیمانی اطراف ساختمان پارلمان بریتانیا کوبیده بود بازداشت کرده است. ساعاتی بعد منابع پلیس گفتند که این حادثه عمدی بوده و این مرد بیست و چند ساله به ظن اقدام برای ارتکاب عملیات تروریستی بازداشت شده است.

به گفته پلیس، راننده این خودرو عمدا تعدادی دوچرخه سوار را در حوالی ساختمان پارلمان زیر گرفت و سپس به سوی پارلمان راند اما با حفاظ بتونی نصب شده در اطراف ساختمان برخورد کرد.

در پی این حادثه، منطقه اطراف پارلمان به روی رفت و آمد مسدود شده است.

تصاویری از این حادثه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده مردی را با با کت سیاه نشان می دهد که به او دستبند زده اند و ماموران پلیس او را از کنار یک خودرو نقره‌ای رنگ دور می‌کنند.

در ابتدا مشخص نبود که آیا این فرد عمدا در نظر داشت اتومبیل را به ساختمان پارلمان بکوبد یا این یک حادثه ترافیکی بوده است اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که چند عابر در این حادثه زخمی شده‌اند.

+ محکومیت لوله‌کش بریتانیایی به طراحی حمله لندن و ساختن بمب برای طالبان

+ حمله با خودرو به گروهی مسلمان در شمال لندن

+ زیر گرفتن عابران با خودرو و ‘تیراندازی و حمله با چاقو’ در لندن

+ حمله به پارلمان بریتانیا چند کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشت

بعضی از شاهدان عینی گفته‌اند که خودرو با سرعت بسیار در نزدیکی نرده‌های اطراف پارلمان حرکت می‌کردو به گفته آنان، به نظر می‌رسد که خودرو دارای پلاک جلو نیست.

بعضی شاهدان عینی گفته بودند که به نظر می‌رسید که راننده در نظر داشت چند دوچرخه سوار را زیر بگیرد هرچند برخی دیگر اظهار داشته بودند که اتومبیل پس از برخورد با چند دوچرخه‌سوار از مسیر خود منحرف شد و به حفاظ بتونی اطراف پارلمان برخورد کرد.

سال گذشته میلادی لندن شاهد چند مورد حملات تروریستی بود که تلفاتی برجای گذاشت.

روز ٢٢ مارس، راننده یک خودرو عابران را روی پل وستمینستر، در کنار ساختمان پارلمان، عمدا زیر گرفت و ٦ نفر را کشت و حدود ٤٠ نفر دیگر را زخمی کرد. عامل این حمله خالد مسعود نام داشت و ظاهرا در حمایت از داعش دست به این اقدام زده بود.

روز ٣ ژوئن، یک وانت با سه سرنشین روی پل لاندن بریج عابران را زیر گرفت و سپس مهاجمان از آن خارج شدند و با کارد به عابران و مشتریان چند کافه و بار حمله کردند. این حادثه یازده کشته برجای گذاشت که شامل هر سه فرد مهاجم بود. داعش مدعی شد که طرفداران آن این حمله را انجام داده‌اند.

در همان ماه، راننده یک وانت در نزدیکی مسجد فینزبوری پارک به سوی کسانی که از مسجد خارج می‌شدند راند و پلیس این اقدام را “تروریستی” توصیف کرد. در این حادثه چند نفر زخمی شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد. ظاهرا راننده این خودر در صدد انتقامجویی از مسلمانان به خاطر حمله عوامل داعش بود.