پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » از آشنا تا بهنود در خدمت عباد!

از آشنا تا بهنود در خدمت عباد!

همزمان با تحرکات جدید احمدی نژاد که با متهم کردن سران سه قوه، خواستار استعفای روحانی شده است، پروژه تبلیغاتی علی ربیعی نیز پس از رای عدم اعتماد مجلس به وی کلید خورد.

فردی که قصد مبارزه با فساد را دارد، باید ابهامات پیرامون خود را شفاف سازی کند و به همین دلیل شعار‌های ضد فساد احمدی نژاد با استقبال افکار عمومی مواجه نمی‌شود. مشابه این انتقادات را حالا افکار عمومی از ربیعی دارند که اگر در ادعای خود صادقید، اول از ابهامات دوره خود (که بخشی از آن در مجلس شنیده شد) سخن بگو و سپس ادعای ضدفساد مطرح کن! چرا که قطعاً اقدامات نمایشی مثل توییت اخیر او، نوشتن کناب زنده باد فساد ٢ و … دیگر برای افکارعمومی باورپذیر نخواهد بود!

به گزارش «انتخاب»، برخی منابع مطلع می‌گویند، توییت اخیر ربیعی با ژست ضدفساد، آغاز تلاش‌های او برای حضور در انتخابات مجلس است. انتخاباتی که احتمالا حامیان گسترده مالی اش نیز از حالا آماده خدمت رسانی هستند.

همچنین توییت‌های معنادار تعداد زیادی از چهره‌های اصلاح طلب در ستایش از ربیعی و حمله به لاریجانی که طیف گسترده‌ای (از حسام الدین آشنا تا مسعود بهنود) را در بر می‌گیرد، گام نخست این پروژه بود.

در گام دوم، تعاونی روزنامه نگاران تهران، که قصد دارد برند انجمن صنفی روزنامه نگاران (که با وجود وعده‌های روحانی بدلیل مخالفت ربیعی بازگشایی نشد) را مصادره کند، در گام دوم نشست خود به مناسبت روزخبرنگار را به محفل تجلیل و تبلیغ برای ربیعی اختصاص داد.

تعاونی صنفی روزنامه نگاران تهران که پس از مخالفت ربیعی با بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران توسط وزارت کار تشکیل شد، پس از استیضاح در مراسم روز خبرنگار، کارت عضویت افتخاری را به ربیعی اهدا کرد و فرصت یک سخنرانی تبلیغاتی را به او داد.

این اقدام تعاونی روزنامه نگاران تهران که با عنوان انجمن صنفی فعالیت می‌کند با اعتراض گسترده روزنامه نگاران مواجه شد، به حدی که هیات مدیره این تعاونی با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی عنوان کرد که اهدای عضویت افتخاری و سخنرانی، بدون تصویب هیات مدیره انجام شده است.

توجه به این اصل، مهم است که فردی که قصد مبارزه با فساد را دارد، باید ابهامات پیرامون خود را شفاف سازی کند و به همین دلیل شعار‌های ضد فساد احمدی نژاد با استقبال افکار عمومی مواجه نمی‌شود؛ چرا که او در دوره ریاست جمهوری خودش و نزدیکانش متهم به بسیاری از فساد‌ها بود و فضای سیاسی کشور را بسته بود، لذا ادعا‌های ضدفساد او و همینطور نقد او به رییس جمهور در مورد ضرورت استعفا و انتقادات اقتصادی به دولت را صادقانه نمی‌دانند و آن را جدی نمی‌گیرند. افکار عمومی در مواجهه به ادعا‌های هرروزه‌ی احمدی نژاد می‌گویند، اگر در ادعای خود صادقید، چرا در دوره ریاست جمهوری خود چنین نکردی و چرا حالا هم حاضر نیستی کاستی‌های دوران خود را بپذیری و از ابهامات دوره خود سخن بگویی؟!

مشابه این انتقادات را حالا نیز افکار عمومی از ربیعی دارند که اگر در ادعای خود صادقید، اول از ابهامات دوره خود (که بخشی از آن در مجلس شنیده شد) سخن بگو و سپس ادعای ضدفساد را مطرح کن! چرا که قطعاً اقدامات نمایشی مثل توییت اخیر او، نوشتن کناب زنده باد فساد ٢ و ماجرای اخیر مجلس (که بی شباهت به یکشنبه سیاه بگم بگم احمدی نژاد در مجلس نبود) دیگر برای افکارعمومی باورپذیر نخواهد بود!

“انتخاب” آمادگی دارد برای شفاف سازی ابهامات، پاسخ به سوالات افکارعمومی و نقش آتی سیاسی ربیعی، اظهارات او در این باره را منتشر کند.