جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پهپادهای مسلح به بمب پیش از نزدیک شدن به جایگاه سخنرانی رئیس جمهور، از سوی نیروهای گارد ریاست جمهور هدف قرار گرفته و منفجر شده اند!

پهپادهای مسلح به بمب پیش از نزدیک شدن به جایگاه سخنرانی رئیس جمهور، از سوی نیروهای گارد ریاست جمهور هدف قرار گرفته و منفجر شده اند!

 

۱۴مرداد ۹۷ به گزارش دویچه وله   سخنرانی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز شنبه ۱۳مرداد در پی یک “حمله پهپادی” قطع شد.«صدای دو انفجار» شنیده‌ است.وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا گفته است هفت سرباز در این واقعه زخمی شده‌اند.وزیر اطلاعات این کشور این حمله را سوءقصد به جان رهبر چپ این کشور خواند و اعلام کرد که چندین پهپاد حامل مواد منفجره در محل برگزاری سخنرانی منفجر شده‌اند. مادورو و دیگر مقامات دولتی حاضر در سخنرانی آسیبی ندیده‌اند. هفت نفر از سربازان این کشور زخمی شده‌اند. یک گروه تا کنون ناشناس به نام “جنبش ملی سربازان فلانل” مسئولیت سوءقصد علیه مادورو را برعهده گرفته است. در بیانیه‌این جنبش آمده که حمایت از دولتی که قانون اساسی را زیر پا می‌گذارد و رئیس آن فقط به فکر ثروت‌اندوزی شخصی است، ناقض “شرافت نظامی” است.

رئیس جمهور ونزوئلا ساعاتی پس از سوء قصد نافرجام علیه خود، طی سخنانی از دستگیری شماری از عوامل این اقدام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «نیکلاس مادورو» که ساعاتی پس از حمله تروریستی با پهپاد به محل سخنرانی خود در مراسم رژه ارتش در کاراکاس سخن می گفت از دستگیری شماری از عوامل این اقدام خبر داد.در این فیلم سخنرانی که دو ساعت پس از حمله نافرجام علیه مادورو به روی آنتن شبکه سراسری ونزوئلا رفت، هیچ گونه علائم جراحت در وی دیده نمی شود.مادورو همچنین گروه های راست گرا و دولت کلمبیا را به طراحی و اجرای این اقدام تروریستی متهم کرد.به گفته منابع آگاه پهپادهای مسلح به بمب پیش از نزدیک شدن به جایگاه سخنرانی رئیس جمهور، از سوی نیروهای گارد ریاست جمهور هدف قرار گرفته و منفجر شده اند.بر این اساس مخالفان در جریان یک مراسم رژه نظامی که در حال پخش از تلویزیون سراسری ونزوئلا بود، چندین پهپاد حامل بمب را به سوی محل سخنرانی مادورو حرکت داده و قصد ترور وی را داشتند.در پی این حمله دست کم ۷ نیروی گارد ملی زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند اما آسیبی به مادورو وارد نشده است.

حمله با پهپاد به نیکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا

مقامهای دولت ونزوئلا اعلام کردند:‌ پهپادهای انفجاری به یک مراسم رژه نظامی با شرکت نیکولاس مادورو حمله کردند .هنگام حمله مادورو مشغول سخنرانی بود که باعث ناتمام ماندن آن شد.تصاویر تلویزیون دولتی ونزوئلا نشان داد که دهها سرباز از جای خود در صفوف رژه فرار کردند.

اتهام مادورو به کلمبیا

مادورو ساعتی بعد از این حمله جلوی دوربین تلویزیون دولتی ونزوئلا ظاهر شد و مخالفان را متهم به این کار کرد.نیکلاس مادورو همچنین خوآن مانوئل سانتوز، رئیس‌جمهور کلمبیا را که از منتقدان صریح اوست، متهم کرد که در این توطئه دست داشته است.وی گفت “افرادی در ایالت فلوریدا آمریکا” هم در حمله نقش داشته‌اند.به گفته خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات، پس از این واقعه مادورو “با وزرا و فرماندهان نظامی” جلسه داشته است.تصاویری از بلندشدن دود غلیظ از یکی از نقاط نزدیک محل سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا منتشر شده است.حدود یک سال پیش در ژوئن ۲۰۱۷یک هلیکوپتر به ساختمان دیوان عالی ونزوئلا حمله کرد و روی آن چند نارنجک انداخت.آن‌ زمان اسکار پرز، خلبان شورشی آن هلیکوپتر، اعلام کرد این حمله کار او بوده است و از مردم ونزوئلا خواست که علیه حکومت نیکلاس مادورو قیام کنند.