پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رسانه افشاگر آمدنیوز برای اولین بار حکم بازداشت جناب آقای دکتر نورعلی تابنده را منتشر کرد

رسانه افشاگر آمدنیوز برای اولین بار حکم بازداشت جناب آقای دکتر نورعلی تابنده را منتشر کرد

 

شعبه سوم دادسرای امنیت تهران در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶ حکم بازداشت دکتر «نورعلی تابنده» قطب دراویش گنابادی را صادر کرده بود.

آمدنیوز – پیش از حوادث تلخ خیابان پاسداران و محاصره منزل دکتر «نورعلی تابنده» ملقب به «مجذوبعلیشاه» توسط مأموران امنیتی، «آمدنیوز» بارها اعلام کرد که حکم بازداشت آقای «تابنده» توسط «بازپرس حسینی» رئیس شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت صادر شده و قرار است وی پس از انتقال به خانه امن در خارج از تهران به قتل برسد.
پس از انتشار این هشدارها، مقامات مختلف جمهوری اسلامی بارها به دروغ عنوان کردند حکم بازداشت دکتر نورعلی تابنده صادر نشده و این دروغ توسط رسانه‌های معاند بیان شده است!

در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه ۹۶، «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سخنانی کذب اظهار کرد: «پلیس هیچ برنامه‌ای برای دستگیری دراویش در تهران ندارد و صراحتا اعلام می‌کنم که نه تنها پلیس؛ بلکه دادستانی و دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه برنامه‌ای نداشته و نخواهند داشت!»

هم‌چنین خبرگزاری فارس، نزدیک به نهادهای امنیتی ایران نیز مدعی شد دروایش گنابادی دلیل تجمع خود را، «شایعه دستگیری» قطب این فرقه اعلام کرده‌اند.
«غلام‌حسین محسنی اژه‌ای» سخن‌گوی قوه قضائیه نیز چندین بار به دروغ عنوان کرد که حکم بازداشتی برای دکتر تابنده صادر نشده است.

پس از این هشدارها، دراویش گنابادی از سراسر کشور به تهران شتافته و با جانفشانی اجازه ندادند دکتر «نورعلی تابنده» توسط مأموران ربوده و به قتل برسد.

اعتراضات دراویش گنابادی در بهمن و اسفند ۱۳۹۶ در شهر تهران به درگیری و زدوخورد آن‌ها با نیروهای امنیتی انجامید. در تنش‌هایی که میان پلیس و شماری از دراویش گنابادی ایجاد شد، ۳ مأمور پلیس و ۲ عضو بسیج کشته و حدود ۳۰۰ درویش بازداشت شدند.

بعد از آن، قوه قضائیه جمهوری اسلامی در یک دادرسی غیر عادلانه و پر مناقشه، «محمدیاور ثلاث» درویش متهم به قتل سه تن از مأموران ناجا را محاکمه و در ۲۸ خرداد به چوبه دار سپرد. هم‌چنین درویش «محمد راجی» از فرماندهان جنگ هشت ساله پس از بازداشت در این حوادث، زیر شکنجه مأموران امنیتی جان باخت و پیکر او مخفیانه در الیگودرز به خاک سپرده شد. دراویش بسیاری هم‌اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی تحت ظلم و شکنجه قرار دارند و به احکام زندان طولانی، تبعید و شلاق محکوم شده‌اند.

اما «آمدنیوز» دریافته است که پس از حوادث خیابان پاسداران، عده‌ای از افراد آگاه یا ناآگاه، این رسانه را به تحریک دراویش متهم و در اظهاراتی آشکارا خلاف واقع، عنوان کردند که «حکم جلبی برای دکتر نورعلی تابنده وجود نداشته و دسیسه سرکوب دراویش، توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی و ‘آمدنیوز’ طراحی شده است!!»

با ادامه سم‌پاشی نهادهای امنیتی و عناصر آنان در خارج و داخل کشور علیه «آمدنیوز» و نشر مسائل خلاف، این رسانه برای نخستین‌بار حکم بازداشت دکتر «نورعلی تابنده» را منتشر می‌کند.

در این حکم بازداشت که از سوی «حسینی» بازپرس شعبه سه دادسرای امنیت برای اداره عملیات سازمان اطلاعات سپاه صادر شده، آمده است: «… از تاریخ این نامه (۹۶/۹/۲۶) به مدت ۹۰ روز با رعایت موازین شرعی و قانونی، اقدام به ورود به محل اختفاء و دستگیری آقای نورعلی تابنده – ملقب به مجذوبعلیشاه – و سایر مرتبطین مذکور در گزارش نهایی پیوست و توقیف و ضبط کلیه اسناد مکشوفه و هم‌چنین توقیف کلیه دستگاه‌های رایانه و بازرسی از کیه املاک مورد نظر در گزارش نهایی و محل اختفای آنان… توسط واحدهای ویژه عملیاتی اقدامات لازم به عمل آید.»

گفتنی است آقای دکتر نورعلی تابنده تا این تاریخ ۱۶۶ روز را در حبس خانگی سپری کرده است.