جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » انتشار بیانیه وزارت خارجه آمریکا درمحکومیت اعدام ناجوانمردانه درویش محمدیاورثلاث توسط رژیم داعشی درویش کُش حاکم بر ایران!

انتشار بیانیه وزارت خارجه آمریکا درمحکومیت اعدام ناجوانمردانه درویش محمدیاورثلاث توسط رژیم داعشی درویش کُش حاکم بر ایران!

(وزارت امورخارجه آمریکا به زبان فارسی)
بیانیه هتر نوئرت سخنگو درمورد اعدام محمد ثلاث، درویش ایرانی
https://go.usa.gov/xQueb

ما اعدام محمد ثلاث، یک عضو گروه دراویش گنابادی که مدتهاست تحت آزارند، توسط حکومت ایران را محکوم می کنیم. به نقل از گزارشها، ثلاث امروز صبح در زندان رجایی شهر، زندانی بدنام که اخیرا به واسطه موارد جدی نقض حقوق بشر افراد در ایران، توسط وزارت خزانه داری تحریم شده است، به دار آویخته شد.
دست کم ۳۰۰ تن از دراویشی که خواستار آزادی یکی از هم کیشانشان بودند، درپی برخورد با نیروهای امنیتی در ماه فوریه، به طور ناعادلانه دستگیر شده و پشت میله های زندان به سر می برند. گزارشها حاکی از آن است که رژیم ایران از آن زمان در سراسر کشور به سرکوب دراویش، به خاطر کیششان، ادامه داده است، از جمله اتهامات آزار دهنده مرگ در بازداشت و یا در اثر ضرب و شتم به دست ماموران امنیتی. اعدام تسریع شده آقای ثلاث آخرین نمونه بی اهمیتی رژیم ایران به حقوق بشر شهروندانش است.
آقای ثلاث، یک راننده اتوبوس ۵۱ ساله و پدر دو فرزند، متهم به قتل سه مامور پلیس در جریان درگیریهای فوریه شده بود. بنا بر گزارشها آقای ثلاث از دسترسی به وکیل پیش و در خلال محاکمه محروم شده بود، که ناظران بین المللی آن را “شدیدا ناعادلانه” نامیده اند. شاهدان کلیدی که می توانستند شهادت دهند که آقای ثلاث در زمان مرگ ماموران پلیس در بازداشت پلیس بوده است، پذیرفته نشدند. آقای ثلاث و حامیانش در تمام مراحل ابراز بی گناهی کردند و گفتند که او برای اعتراف اجباری شکنجه شده است. اعمال مجازات اعدام، بدون محاکمه عادلانه و ضمانت تجدید نظر خواهی، که حق او بود، نقض آشکار تعهدات بین المللی حقوق بشری ایران است.
ما از همپیمانانمان در سراسر دنیا می خواهیم تا در محکوم کردن اعدام بی رحمانه و ناعادلانه آقای ثلاث به دست رژیم ایران، به ما بپیوندند. ما از همه مقامات ایرانی می خواهیم تا صدها درویش را که به خاطر عقایدشان در زندان به سر می برند، از جمله رهبرشان دکتر نورعلی تابنده ۹۱ ساله، که دست کم برای چهار ماه گذشته تحت بازداشت خانگی است و نیازمند مراقبت پزشکی فوریست، آزاد کنند. مردم ایران شایسته حکومت قانون، زمامداری شفاف و و مسوولیت پذیر و احترام به حقوق بشر و آزادیهای بنیادین هستند، نه مجازاتهای بیرحمانه که همواره با ماهیت این رژیم آمیخته است.

Iliad Nezamabadi
درودها و سپاسها بزرگوار
“هرکسی که حجّتِ مظلومْ مرده بپوشاند، روز قیامت حجّتِ خویش را از یاد خواهدبُرد” (این جمله را از سالها پیش حین خواندن کتاب کلیله و دمنه، در خاطرم ماند. کتابی که هیچ ولایتمداری متاسفانه نخواهدش خواند و به سرنوشت دمنه دچار خواهدشد) بنابر همین جمله عارضم: اگرچه مبارکش باد که شهید شد، شهیدی حقیقی، اما هم حکمش هم آیین رسیدگی به پرونده اش، خلاف قانون و اصول حقوقی بوده: 1- وکیلش، و عده ای دیگر که ذینفع در عدم اجرای حکم اعدامش نبودند گفتند و مدارکی آوردند مبنی بر در بازداشت بودن ثلاث، حین وقوع آن حادثه. یعنی اصلا او آن زمان که آن اتفاق افتاد قبلش در بازداشت بوده به دلیل تجمع. اما دادگاه اجازه نداد این موضوع بررسی شود و فقط به صورت شکلی و اعتماد به ضابطینِ قانونی و فراقانونی حکم صادرکرد و اصلا به آن دلایل توجه و رسیدگی نکرد. 2- شاهدانی هستند که میگویند راننده را حین وقوع دیده اند و فرد جوانی بوده. اما دادگاه حتی برای جرح و تعدیل شهود هم آنها را فرا نخواند تا شهادت دهند. 3- اعتراف اولیه به زور گرفته شده، تا یک درویش را مقصر جنایی معرفی کنند و غائله را بخوابانند و دراویش را کاملا متفرق سازند. که همین هم شد. و قاضی به ادعای اعتراف اجباری اصلا رسیدگی نکرد. 4- اعادهء دادرسی از سوی وکیل را قبول نکردند و تسریعاً اعدامش کردند. _ سر بیگناه بالای دار میرود و پایین نمیآید و خم هم نمیشود دربرابر دنیا، به دو علت: تا یا شهید شود، یا خود را از زندگی خلاص کند مردانه. _

و دقیقا و متاسفانه همینطور است که گفتید.
اما یک روز ماهیتـشان دامن خودشان را خواهد گرفت، از درون. و از بیرون آنگونه مجازات خواهند شد که به ناحق یا به حق اما افراط (که خود نشانهء دیگری از ظلمهای دیگرشانست در عین اجرای ظاهرحق) مجازات میکردند. بندهءحقیر دوست نمیدارم که پس از فروپاشی، از سر هر درختی آخوند و ولایتمدار آویزان باشد یا از خونشان سازمانها و خیابانها و مرزها حین گریزشان رنگین شود، اما متاسفانه چنین خواهد شد و یا مقدّراً در جنگی قریب الوقوع و محاکماتی اعم از بین المللی چنین به کیفیت و کمیت نابود خواهند شد و بعضا در عراق و سوریه درحیرت و گرسنگی و بدبختی و بدنامی و گمنامی خواهندمرد؛ پس از فروپاشی نظام.
———————————-

تا الان سرکوب کردند زدند، کشتند، زندان بردند، اعدام کردند اما تقدیر بر این بود که حکومت بماند. و حکمتهایی هم داشته، که هریک از شما (مخالف حکومت و موافق حکومت) میتوانید دست کم یک حکمت نشان دهید. مثلا من که مخالف حکومتم خواهم گفت 40سال کشیدیم، تا پس از ما تا دنیا دنیاست دیگر هیچ ایرانی ای از جُور آخوند نکشد. لیکن آنچه شاید نمیدانید: برای تمام آن زندانیان و کشتگان و اعدامیان میتوان دلیلی نهاد که تاوان مشتهای گره کرده یا قداره و اسلحه کشیدنهای خودشان یا پدرومادرشان را در سال 57 دادند و آب از آب تکان نخورد. یا اکثریت قریب به اتفاق همین ملت خودشان سر یکدیگر را در مشاغل و معابر کلاه میگذارند زیرآب یکدیگر را میزنند صد مدل پارتی بازی میکنند، در حد خود فسادهای اقتصادی و اجتماعی و ریاکاری و غیره و ذلک دارند و به رنج از کرده های خود میفتند و حکومتشان قوّت بیشتر گرفت و حالا فقط حاکمان و همپالگیهاشان را مقصر میدانند. اما آنگاه پایان یک تقدیر است یا رسیدن یک تقدیر نُو، که بر آینهء صافی بزنند. من پیشگو نیستم، و هیچ کس و ناکسی هم نیستم که از ایشان دفاع کنم، در حدّش نیستم، لیکن اینها قطب دراویش را مدتها محصور کردند و #ثلاث را بیگناه به دار کشیدند. قطب دراویش مثل آیت الله نیست که علوم ظاهری و مجعول و مقلَّد بخواند و سرکرده شود یا در جلسهء خبرگان با پارتی بازی عنوانش را زیربغلش بزنند یا برای رهایی از اعدامش عده ای جمع شوند و برایش عنوان آیت اللهی جورکنند! قطب دراویش، قطب دراویش است. و خون صاف یکی از ایشان درخت این حکومت را به زودی یکسره از ریشه خشک خواهدکرد. این من، این شما. باشید تا ببینید

7 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 11 heures
Mitra Haghnejhad
محکوم کردن ؟؟
خیلی دوست دارم بفهمم چه مفهومی می تونه داشته باشه ؟؟ آیا با محکوم کردن تمام دنیا پدری به خانواده بر می گرده ،؟مادری هرگز تونست با محکوم کردن دوباره پسرش رو در آغوش بگیره ؟؟ایا کودکی تونست دوباره دستان پر مهر پدر ویا مادر رو حس کنه ؟؟
چرا دروایش خاموش شدند آیا اعدام بی گناهی، همه رو ترساند ؟همه خاموش شدند ؟در روزهای اخر فرزندان اقای ثلاث تنهایی به درهای بسته کوبیدند دریغ از یک همراه !چرا دراویش عقب کشیدند ؟الان باید صدای یاهو گوش دژخیمان رژیم رو کر می کرد و صدای یاهوی دراویش باید مردم رو به صحنه کار زار می کشید مگر در مکتب دراویش شهادت جایگاه خاصی نداره پس چه ترسی از مرگ ایستاده ؟چرا سربدار نباشیم در راه حق گستری ؟
چه کنیم با محکوم کردن این وان و همه ی دنیا ،
همین الان جوانانی از جمله رامین در انتظار طناب دار هستند
حداقل انها رو نجات بدیم
چرا اینقدر مسامحه ؟؟ منتظر چی هستین ؟ایا دنبال راهی برای به مسالمت رسیدن رژیم ایران هستین ؟

Modifié · 22 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 11 heures
Mitra Haghnejhad a répondu · 2 réponses
Hosein Safarnezhadian
خیلی ممنون که محکوم می کنید
ولی لطفا کاری هم انجام دهید مثلا فرستادن یک موشک کروز به بیت خامنه ای مطمئن باشید
که مردوم ایران خیلی خوشحال خواهند شد و شادی خواهند کرد

19 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 11 heures
Laleh Solh
تمام دیشب تا صبح نخوابیدم . خودمو جای این مرد بزرگ گذاشتم و گریستم . چرا سکوت کردین ؟ . چرا همیشه باید بعد از اعدام بیگناهان بیانیه صادر کنید ؟ . هر روز بیگناهی در این سیستم فاشیستی کشته میشه . شکنجه میشه . آخه نوش دارو بعد از مرگ سهراب را چه سود ؟

Modifié · 11 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 9 heures
‎فرید احمد‎ a répondu · 3 réponses
Shadman Yari
میدونم که کسی رو نکشته اما حتی اون مامورا رو به درک واصل کرده باشه ..سوال اینجاس آیا حق نداره از خودش و قومش تنها بخاطر باور متفاوتی که دارند مورد ضرب و شتم قرار گرفتن دفا عی از خودشون نشون بدن ؟!
حکومت وحشی ملتم اینروزا متاسفانه همانند حکومت به خودشون هم رحم نمیکنند …کلا ایران از هر لحاظ بخصوص فرهنگی در سراشیبی سقوط قرار داره …..

8 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 10 heures

Babak Khoramdin
با توجه به اعمال و رفتار جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته، واضح و آشکار است که این رژیم بر مبنای غارت، چپاول، سرکوب، زندان، شکنجه،اعدام، تروریسم و جنگ طلبی بنا شده است. ادامه حیات منحوس و شوم این نظام صدمات و لطمات جبران ناپذیری به ایران، منطقه خاورمیانه و کل دنیا خواهد زد. ضمن سپاس و قدردانی از حمایت های دولت شما تنها راه پایان این وضعیت سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و برقراری دموکراسی با حمایت بیشتر از مردم ایران است.

Modifié · 2 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 7 heures
Farhad Mozafari
بابا ما تو آلمان داریم رپرتاژهای زندانهای آمریکا رو هر هفته از شبکه خبری میبینیم .کلاهتو سفت بگیر باد نبره
به قول مرحوم ثلاث
سیصد گل سرخ یک گل نصرانی
ما را ز سر بریده میترسانی
گر ما ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی ترسیدیم
همه ما ایرانی ها عذاب تصمیم رژیم جیمی کارتر داریم میکشیم که شاه رو عزل کرد و خمینی رو جایگزین کرد . این رژیم مشکل ما ایرانی هاست که فقط و فقط به دست ملت ایران باید سرنگون بشه لطفا جناب مترجم حقوقت رو بگیر و حال خودتو بکن تو که اون ور آبی .

2 · J’aime · Réagir · Répondre · Signaler · il y a 9 heures