سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » دربرابر یورش سهمگین و سنگین نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان حوثیهای همدست رژیم ایران از شهرهای طائف و الجاح گریختند و نیروهای ائتلاف وارد فرودگاه الحدیده شدند!

دربرابر یورش سهمگین و سنگین نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان حوثیهای همدست رژیم ایران از شهرهای طائف و الجاح گریختند و نیروهای ائتلاف وارد فرودگاه الحدیده شدند!

نیروهای حوثی همدست سپاه پاسداران در جنوب یمن در نتیجه حملات سنگین هوایی و دریایی ائتلاف عربی از شهر طائف عقب‌نشینی کردند و درگیری‌ها در حومه شرقی شهر به شدت ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب یمن حاکیست، مرحله دوم عملیات نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف جبهه غربی – عربی – صهیونیستی در نوار ساحلی استان الحدیده وارد دومین روز شده و درگیری ها سنگین همچنان در جریان است.

تحولات یمن

براساس اطلاعات به دست آمده در حال حاضر بیشترین درگیری ها میان نیروهای یمنی ( ارتش یمن و انصارالله) و نیروهای شورشی (طارق عفاش و مقاومت جنوب) در مناطق «الحیس، الفازه» و حومه  شهرهای «الطائف و الجاح» گزارش شده است.

یک منبع میدانی در نوار ساحلی الحدیده در گفت وگو با مشرق از درگیری های سنگین در حومه شهر «طائف» خبر داد و گفت: نیروهای یمنی در نتیجه حملات سنگین هوایی و دریایی ائتلاف عربی از شهر طائف عقب نشینی کردند.

وی با بیان این که شهر طائف از وجود نیروهای یمنی و شورشی خالی شده است، افزود: درگیری ها در حومه شرقی شهر طائف به شدت ادامه دارد و مناطق در این محور میان طرفین دست به دست می شود.

این منبع میدانی تصریح کرد: حملات سنگین هوایی و دریایی ائتلاف عربی باعث شده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای کاهش خسارت ها از شهر «الجاح» خارج شوند؛ درگیری‌ها سنگین در حومه شهر «الجاح» ادامه دارد و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده این شهر هم از نیروهای یمنی و شورشی خالی است.

وی افزود: حملات هدفمند هوایی، دریایی و زمینی نیروهای شورشی و ائتلاف عربی به سرکردگی امارات با کمک های اطلاعاتی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی صورت می گیرد.

این منبع میدانی اضافه کرد: از روز سه شنبه با آغاز موج دوم درگیری ها در نوار ساحلی استان الحدیده، پهپادهای حامیان نیروهای شورشی به پرواز درآمده اند و اطلاعات لازم را در اختیار ائتلاف عربی قرار می دهند تا مواضع نیروهای یمنی به صورت دقیق هدف قرار گیرد.

به گزارش مشرق، اتاق عملیات نیروهای ائتلاف عربی و شورشی در مناطق ساحلی استان الحدیده مملوء از نیروهای آمریکایی و اسرائیلی است که به صورت مستقیم وارد نبردها شده اند؛ پیش‌تر رژیم امارات پس از شکست در مرحله نخست درگیری ها از دولت آمریکا درخواست کمک نظامی کرده بود.

در حال حاضر، شمار زیادی از زیادی از رزمندگان انصارالله به جبهه عملیاتی در نوار ساحلی الحدیده اعزام شده اند تا موج دوم حملات نیروهای شورشی را دفع کنند و خبرها حاکیست ضد حملات برای بازپس گیری مناطق آغاز شده است.