جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسن روحانی: در کمتر جایی دیده‌ام یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کند
epa06754678 A handout photo made available by the Iranian presidential office shows Iranian President Hassan Rouhani speaks during a ceremony in Tehran, Iran, 21 May 2018. Rouhani has criticised US State Secretary Pompeo's oulines of his new Iran strategy and rebuffed it saying 'Who you are to decide for Iran and the world?'. Pompeo had threatened Iran with 'strongest sanctions in history' if Iran did not comply with US demands. HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

حسن روحانی: در کمتر جایی دیده‌ام یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، شامگاه چهارشنبه، ۲۳ خردادماه، در دیدار با اصحاب رسانه ضمن دفاع از دستاوردهای دولت خود، از محبوبیت رسانه‌های خارج از کشور در میان مردم ایران انتقاد کرد.

آقای روحانی در سخنان خود که در «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری» منتشر شده اذعان کرد که رسانه‌های داخلی «مرجع» مردم نیستند و «در کمتر جایی» اعتنا و توجه به رسانه‌های خارج از کشور در حد ایران است.

او گفت: «بزرگ‌ترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانه‌های بیگانه مرجع او باشند. در کمتر جایی دیده‌ام که یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کنند.»

او در ادامه تاکید کرد که «این وضعیت باید اصلاح شود» و «مرجع افکار عمومی مردم باید رسانه‌های داخلی و رسانه‌های دارای نام و نشان باشند».

رئیس جمهور ایران به دلایل عدم محبوبیت رسانه‌های دولتی و حکومتی و «اعتنای» مردم به رسانه‌های خارج از کشور نپرداخته است.

رسانه‌ها در ایران سال‌هاست که با سانسور، دستورالعمل‌های مختلف از طرف مراجع گوناگون، از قوه قضائیه تا شورای عالی امنیت ملی، و تعطیلی «فله‌ای» روبه‌رو هستند.

معضل ناامیدی

جدا از اشاره رئیس جمهور ایران به محبوبیت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، او بخش اعظم سخنان روز چهارشنبه خود را به موضوع «ناامیدی» از دولت و انتخابات و «جنگ روانی» اختصاص داد.

دولت حسن روحانی به‌ویژه در چند ماه گذشته آماج انتقادات تند کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و تلگرام بوده است.

بسیاری از این کاربران یا از این که به حسن روحانی در انتخابات رای داده‌اند ابراز پشیمانی می‌کنند یا به کسانی که به او رای داده‌اند خرده می‌گیرند.

آقای روحانی در پاسخ به این افراد روز چهارشنبه در دیدار خود با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با ذکر این‌که «چرا باید موضوع پشیمان بودن از صندوق رأی را مطرح کنیم؟» تلاش کرد از دستاوردهای دولت خود دفاع کند.

او گفت: «هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که بر اساس آن در سال ۹۶، ۴.۴ درصد رشد اقتصادی داشتیم.»

او در ادامه به افزایش «آمار اشتغال در کشور، خودکفایی در تولید گندم و محصولات دیگر» و حتی «گسترش» فضای مجازی در ایران اشاره کرد.

این در حالی است که پیام‌رسان تلگرام که هم به ادعای مدیران آن و هم به گفته مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی در ایران بیش از چهل میلیون کاربر دارد ماه گذشته پس از مدت‌ها گزارش ضد و نقیض از فیلتر شدنش، با حکم دادسرای فرهنگ مسدود شد و تلاش دولت برای باز نگه داشتن آن بی‌نتیجه ماند.

حسن روحانی در ادامه تاکید کرد که «به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم» و «امروز نیز با وجود فشارهای سنگین، اما از آینده کشور، مردم و نظام ناامید نیستم».