جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » متن کامل سند امضا شده توسط رهبران آمریکا و کره شمالی!

متن کامل سند امضا شده توسط رهبران آمریکا و کره شمالی!

دبی-العربیه.نت   دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه‌شنبه 12ژوئن، پس از دیدار تاریخی‌شان در سنگاپور، سندی مشترک امضا کردند که حاوی «خلع کامل سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره»است.متن کامل سند امضا شده بدین شرح است:

«دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، به صورت ژرف و شفاف، درباره مسائل مرتبط به برقراری روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره، تبادل نظر کردند تا نظامی ثابت و دائم برای صلح در شبه‌جزیره کره برپا شود. ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکاُ‌متعهد به دادن تضمین به جمهوری دمکراتیک خلق کرده شد.کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم بر تعهد ثابت و قاطع خود به خلع کامل سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره، تاکید کرد.

با این درک مشترک که برقراری روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوریدمکراتیک خلق کرده، در برقراری صلح و شکوفایی در شبه‌جزیره کره، موثر خواهد بود، و با این درک مشترک که اعتماد متقابل می‌تواند خلع سلاح اتمی تز شبه‌جزیره کره را تضمین کند، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اعلام می‌کنند:

1- ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کرده متعهد به برقراری روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری خلق کرده برپایه خواست مردم دو کشور برای برقراری صلح و شکوفایی می‌شوند.

2- ایالات ماحده و جمهوری دمکراتیک خلق کرده، تلاش‌هایشان را برای برپایی نظام دائم و با ثباتی برای صلح در شبه‌جزیره کرده، با یکدیگر هماهنگ خواهند کرد.

3- برای تاکید مچدد بر اعلام روز 27آوریل 2018پانمونجوم که پس از نشست سران دو کره منتشر شد، بار دیگر جمهوری دمکراتیک خلق کره به اقدام برای خلع کامل سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره، متعهد می‌شود.

4- ایالات متجده و جمهوری دمکراتیک خلق کره، متعهد به یافتن اجساد کشته شدگان و اسرای مفقود جنگ به منظور بازگرداندن فوری‌شان پس از شناسایی هویتشان می‌شوند.

با این اقرار که نخسین نشست سران ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کرده در تاریخ، حادثه‌ای دارای اهمیت فوق العاده است به گونه‌ای که صفحه‌ای حاوی دهه‌ها از تنش و دشمنی میان دو کشور را می‌بندد و نوید آینده تازه‌ای می‌دهد، ترامپ و کیم جونگ اون، متعهد به اجرای کامل مفاد بیانیه مشترک می‌شوند.

ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره، متعهد به ادامه مذاکرات در اولین فرصت به رهبری مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا و همتای بلند‌پایه‌ای از جمهوری دمکراتیک خلق کره به منظور پی‌گیری اجرای نتایج نشست سران دو کشور می‌شوند.دونالد ترامپ و کیم جونگ اون متعهد به همکاری برای توسعه روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره و توسعه صلح، شکوفایی و امنیت در شب‌جزیره کره و جهان می‌شوند.

تصویری.. برگزاری دو جلسه مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی

مذاکرات رسمی میان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، سه‌شنبه 12 ژوئن در نخستین دیدار تاریخی‌شان در سنگاپور، پس از دو بار دست دادن همراه با لبخندها، آغاز شد.

رهبران آمریکا و کره شمالی، ابتدا جلسه مذاکرات 48 دقیقه‌ای پشت درهای بسته تنها در حضور مترجمان برگزار کردند و سپس از اتاق خارج شدند.

پس از آن هیئت‌های آمریکایی و کره شمالی به ریاست ترامپ و اون، جلسه مذاکرات وسیع‌تری بلافاصله پس از دیدار اول دو رهبر، برگزار کردند.

ساعت 9 صبح به وقت محلی، دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هتلی در جزیره سنتوزا در سنگاپور آغاز شد.

ابتدا ترامپ و اون، از دو طرف جایگاه تهیه شده برای آغاز دیدار تاریخی‌شان، به سمت هم رفتند و روبروی لنز دوربین‌ها، با یکدیگر دست دادند. برای چند ثانیه در حالی که لبخند بر لب داشتند، با یکدیگر گفت‌وگو کردند. ترامپ دست چپ خود را بر شانه کیم جونگ اون گذاشت و سپس در حالی که با یکدیگر سخن می‌گفتند، با قدم زدن بر روی فرش قرمز، به سمت اتاق محل گفت‌وگو رفتند.

آن‌ها پس از آن‌که در فضای خارجی هتل، برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کرده و دست دادند، به اتاق محل برگزاری گفت‌وگوها رفتند و جلوی خبرنگاران هم دست دادند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در آغاز دیدار تاریخی‌اش با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که دو کشور، موانع زیادی را برای رسیدن به این دیدار بی‌سابقه پشت سر گذاشتند.

کیم جونگ اون خطاب به ترامپ گفت: «از دیدارتان خشنودم آقای رئیس‌جمهوری. مسیر طی شده برای رسیدن تا این‌جا آسان نبود. قضاوت‌های قدیمی و عادت‌های کهنه، موانع بسیاری ایجاد کردند، اما ما از همه آن‌ها عبور کردیم تا امروز این‌جا با یکدیگر دیدار کنیم».

ترامپ هم در حضور خبرنگاران گفت، روابط بسیار خوبی با رهبر کره شمالی پیش‌بینی می‌کند.