شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » برای نخستین بار حملات موشکی شورشیان حوثی به خاک عربستان قربانی برجای گذاشت

برای نخستین بار حملات موشکی شورشیان حوثی به خاک عربستان قربانی برجای گذاشت

برای نخستین بار حملات موشکی شورشیان حوثی وابسته به رژیم ایران به خاک عربستان قربانی برجای گذاشت. تا پیش از این حملات موشکی حوثی‌ها توسط ارتش عربستان خنثی شده بودند. شورشیان این حملات موشکی را واکنشی به حملات هوایی عربستان می‌دانند.

 

بامداد روز یکشنبه ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از مرگ ۳ شهروند عربستان سعودی در اثر حمله موشکی شورشیان حوثی خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز به نقل از سخنگوی ارتش این کشور خبر کشته شدن سه شهروند در شهر جازان را تایید کرده است.

بنا بر گزارش همین خبرگزاری، هدف این حمله موشکی مناطق مسکونی و غیرنظامی شهر جازان بوده است. خبرگزاری رسمی عربستان توضیح بیشتری پیرامون نوع موشک شلیک شده ارائه نکرده است.

ادامه حملات موشکی

شورشیان حوثی از ماه نوامبر سال گذشته تا به کنون بارها اقدام به حمله موشکی به خاک عربستان نموده‌اند. به باور آن‌ها، این حملات موشکی پاسخی به حملات هوایی عربستان و ائتلاف نظامی تحت رهبری آن به یمن است.

بنا بر اظهارات رسمی عربستان، تا کنون همه حملات موشکی شورشیان حوثی به خاک آن کشور، توسط ارتش خنثی شده‌ بودند. بنابراین این نخستین باری است که حملات موشکی حوثی‌ها قربانی بر جای می‌گذارد.

ارتش عربستان از زمان شروع حملات موشکی حوثی‌ها از رهگیری و انهدام موفقیت‌آمیز حملات موشکی حوثی سخن می‌گفت. بنابراین روشن نیست که علت اصابت این موشک به مناطق مسکونی شهر جازان چه بوده است.

در جریان جنگ نیابتی عربستان و ایران در یمن تا کنون ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند و وضعیت زندگی مردم در این کشور بسیار اسفناک گزارش شده است.