پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش تند دادستان جنایتکار تهران: مطالبی نظیر «متهمان باید بزودی آزاد شوند» در حد این افراد نیست

واکنش تند دادستان جنایتکار تهران: مطالبی نظیر «متهمان باید بزودی آزاد شوند» در حد این افراد نیست

دادستان تهران سخنان رئیس سازمان محیط‌ زیست مبنی بر جاسوس نبودن فعالان محیط زیستی زندانی را «دخالت» در کار قوه قضائیه دانست و آن را «مغایر مقررات» خواند و گفت که این سخنان «در حد» او و دیگر مقامات اجرایی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه دوم خرداد با اشاره به «محرمانه» بودن تحقیقات این پرونده، سخنان رئیس سازمان محیط زیست را «دخالت» در پرونده‌های قضایی و «زیر سئوال بردن» اقدامات قوه قضائیه دانست.

آقای دولت آبادی همچنین گفت که هیات منتخب رئیس‌جمهوری نیز «هیچ‌گونه دسترسی به این پرونده و محتویات آن نداشته» و «حق اظهارنظر و مداخله» در این پرونده را ندارد.

وی تاکید کرد که آقای کلانتری و دیگر مقامات اجرایی «حق دخالت» در پرونده‌های قضایی را «ندارند» و سخنانی مانند اینکه متهمان باید به زودی آزاد شوند، «در حد آنان نیست».

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ایران روز سه‌شنبه گفته بود که «هیچ مدرکی» مبنی بر جاسوسی شماری از فعالان بازداشت‌شده محیط زیستی وجود ندارد و آنان باید آزاد شوند.

وی تاکید کرده بود که بر اساس گزارش‌های کمیته چهار نفره تعیین شده توسط رئیس‌جمهوری ایران و وزارت اطلاعات نیز آنان «جاسوس» نیستند.