پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » دیدبان حقوق بشر در بیانیه اقدام عاجل خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث از هواداران دراویش گنابادی شد

دیدبان حقوق بشر در بیانیه اقدام عاجل خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث از هواداران دراویش گنابادی شد

سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه اقدام عاجل خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمد ثلاث ، از هواداران دراویش گنابادی و آزادی بازداشت شدگان در تظاهرات بهمن ماه شد.

محمد ثلاث که به قتل سه مامور نیروی انتظامی متهم شده در دادگاه بدوی به سه بار قصاص محکوم شد و دیوان عالی نیز این حکم را تایید کرد.

آقای محمد ثلاث روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ملاقات با وکیل خود گفت من را در حضور صدها شاهد حدود ساعت ۱۴بازداشت کردند و تا سرحد مرگ زدند! در حالیکه حادثه ساعت ۶:۳۰ رخ داده است! من در آن ساعت بیهوش و در بازداشت بودم

آقای ثلاث هممچنین گفته که وقتی در دادگاه اول اعلام کرد که اتهامات را قبول ندارد، پس از اتمام دادگاه انگشت او را شکستند و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، خانم زینب طاهری پس از ملاقات حضوری با موکل خود محمد یاور ثلاث که یک ساعت و نیم به طول انجامید اعلام داشت؛ که با یقین و اعتقاد قلبی به بی گناهی موکل خود یک لایحه حقوقی تفصیلی مبنی بر ضرورت اعاده دادرسی آقای ثلاث، تنظیم و به قاضی مربوطه تسلیم کرده است.

در جریان تظاهرات اعتراضی دراویش گنابادی در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته که در خیابان پاسداران تهران برگزار شده بود ، دهها تن از هواداران دراویش در درگیری با ماموران امنیتی زخمی و حدود ۴۰۰ نفر هم بازداشت شدند. تعدادی از دستگیر شدگان هنوز در بازداشت هستند.

دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود از حکومت ایران خواسته است به سرکوب اقلیتها پایان دهد.