جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » رئیس دادگاه انقلاب: صدور حکم اعدام برای ۸ تن از “متهمین حمله به مجلس و مرقد آیت الله خمینی”!

رئیس دادگاه انقلاب: صدور حکم اعدام برای ۸ تن از “متهمین حمله به مجلس و مرقد آیت الله خمینی”!

در شرایطی که مردم ایران قضیه راه اندازی سناریوی داعش را پرده دیگری از معرکه گیری و تعزیه گردانی افسران جنگ نرم اتاق خالی از فکر سپاه پاسداران میشمارند، در پرده دیگری از این سناریو، رئیس دادگاه های به اصطلاح انقلاب تهران خبر ازصدور کیفرخواست برعلیه هشت متهم فرد به اتهام عضویت در داعش و حمله به مجلس شورا و مقبره آیت الله خمینی داد.

آخوندکی موسوم به  غضنفر آبادی رئیس دادگاه های انقلاب تهران  گفت: حکم اعدام برای ۸ تن از متهمین حمله به مجلس شورای اسلامی و مرقد آقای خمینی صادر شده است. علاوه بر حکم اعدام، اموالی (وجه نقد، ارز، تجهیزات نظامی و یک دستگاه پراید) که در جهت اِعمال اَعمال تروریستی صورت گرفته، به نفع مقابله با اقدامات تروریستی ضبط شده است. خانواده‌های شهدای این پرونده علیه امریکا و عربستان شکایاتی داشتند که رسیدگی خواهد شد.

کیفرخواست مضحک

به گزارش میزان، کیفرخواست متهمان به گفته نماینده دادستان که در جلسات دادگاه قرائت شد، به شرح زیر است:

متهم اول به اتهام بغی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی، حمل و نگهداری گاز اشک‌آور در تاریخ ۲۰/ ۳/ ۹۶ بازداشت شده است.

متهم دوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض و حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین در ۱۹ /۳/ ۹۶ بازداشت شده است.

متهم سوم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خرید، حمل و نگهداری اسلحه مورد محاکمه قرار گرفت.

نفر چهارم به اتهام افساد فی‌الارض. نفر پنجم به اتهام بغی به علت عضویت در گروهک تکفیری داعش، نفر ششم به اتهام معاونت افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، خرید و حمل سلاح جنگی، نفر هفتم به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض تهیه و حمل و نگهداری سلاح جنگی، استفاده از سند مجعول و نفر هشتم به اتهام افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، تهیه حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین، مخفی کردن متهمین و اسکان تیم ترور مورد محاکمه قرار گرفتند.

در حاشیه اکران فیلم به وقت شام افرادی با ظاهر نیروهای داعش سوار بر اسب و اسلحه بدست وارد محوطه پردیس سینمایی کوروش تهران شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورود بازیگران سینمایی نقش داعش به داخل مجتمع پردیس سینمایی کوروش در غرب تهران واکنش‌های عمدتا منفی را به همراه داشته که نهایتا منجر به عذرخواهی ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم “به وقت شام” شد.

روز گذشته افرادی با ظاهر نیروهای داعش در محوطه جلوی پردیس سینمایی کوروش تهران، سوار بر اسب و اسلحه بدست حضور داشتند که بعدا وارد مجتمع شدند. حضور این افراد مربوط به تبلیغات اکران فیلم به وقت شام بوده که توسط تیم تبلیغاتی این فیلم سینمایی برنامه ریزی شده بود.