پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ردپای جنگنده‌های F۳۵ اسراییلی درحملات شب گذشته به پایگاه های نظامی در حلب و حماه

ردپای جنگنده‌های F۳۵ اسراییلی درحملات شب گذشته به پایگاه های نظامی در حلب و حماه

حمله به حلب

در حملات شب گذشته، ۹ موشک هدایت شونده از نوع GBU۳۹، پایگاه های نظامی ارتش سوریه را هدف قرار دادند و به نظر می رسد این موشک ها از جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

به گزارش مشرق، شب گذشته  (ساعت ۲۲:۳۰ به وقت محلی) در آستانه شروع عملیات نیروهای سوری در شمال استان حمص و جنوب استان حماه، پایگاه های نظامی ارتش سوریه در استان های حماه و حلب هدف قرار گرفته شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، انبار مهمات و تجهیزات نظامی ارتش سوریه در شمالی فرودگاه النیرب در نزدیکی روستای المالکیه (استان حلب) و پایگاه تیپ ۴۷ ارتش سوریه در حومه غربی استان حماه در این حملات هدف قرار گرفته شدند.

*محل اصابت موشک*

در حملات شب گذشته، ۹ بمب هدایت ماهواره‌ای از نوع GBU۳۹، پایگاه های نظامی ارتش سوریه را هدف قرار دادند و به نظر می رسد این موشک ها از جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

*بمب هدایت ماهواره‌ای GBU۳۹*

بقایای موشک های هدایت شونده GBU۳۹ که بیشتر توسط ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی استفاده می شوند در شمال فرودگاه النیرب حلب (در نزدیکی جایگاه سوخت)   و تیپ ۴۷ حماه دیده می شوند.

*بقایای موشک شلیک شده*

برخی رسانه ها از هدف قرار گرفته شدن پایگاه فرماندهی رزمندگان جبهه مقاومت در حملات شب گذشته خبر دادند و اعلام کردند چند موشک هم به سمت فرودگاه بین المللی حلب شلیک شده که منابع میدانی این اخبار را تکذیب کردند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

به گزارش مشرق، در حملات شب گذشته به تعدادی از پهپادهای مستقر در پایگاه های نظامی ارتش سوریه خسارت وارد شد و شماری از نیروهای مستقر در پایگاه های نظامی شهید و زخمی شدند که البته هیچیک از نیروهای ایرانی در این محل‌ها حضور نداشتند.

*بقایای موشک شلیک شده*

برخی از رسانه ها اعلام کردند، حملات موشکی شب گذشته از طریق پایگاه های آمریکا و انگلیس در شمال شرق کشور اردن (محور جنوب غرب منطقه التنف در استان حمص) صورت گرفته که این خبر توسط منابع میدانی تکذیب شده است.

شکست های متوالی و سنگین گروه های تروریستی و پیروزهای میدانی ارتش سوریه در یک سال گذشته رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته و به هر شیوه ای تلاش می کند از شکست فرار کند اما روند تحولات میدانی نشان می دهد دولت سوریه قدرت خود را تثبیت کرده و تحرکات صهیونیست ها بی نتیجه است.

*محل اصابت موشک*

صهیونیست ها که به شدت از پیروزهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت خشمگین هستند، تلاش می کنند با این حملات موجی جدیدی از نا آرامی ها را شکل دهند و با وارد کردن نیروهای خارجی به میدان نبرد، توازن قدرت را به سود خود تغییر دهند.

*محل اصابت موشک*